استاد دانشگاه تهران با انتقاد از روند مذاکرات هسته‌ای،گفت: همه راستی آزمایی‌ها از جانب طرف‌های غربی است و ما برای بازجویی و راستی‌آزمایی دشمن هیچ بند و قانونی طراحی و پیش‌بینی نکرده‌ایم.

به گزارش مشرق، سعید زیباکلام بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای با عنوان «نشست صمیمی طلاب، دانشجویان و جوانان و توافق خوب یا توافق بد» با انتقاد از روش تیم مذاکره‌کننده ‌هسته‌ای و  موضع دولت در خصوص مذاکرات، این مسیر را تهدیدی پیش‌روی انقلاب عنوان کرد.

استاد دانشگاه تهران بیان داشت: قصه، قصه هسته‌ای نیست، بلکه ماجرای انقلاب است و سنگر اول آن مبحث هسته‌ای است که اگر این سنگر توسط استکبار فتح شود، انقلاب به‌تدریج همانند موریانه‌ای که خرد خرد نابود می‌کند، خورده ‌و محو می‌شود و اینجاست که دولت باید پاسخگو باشد که کاروان تدبیر و امید به کجا می‌رود؟

وی نظام تحریم‌ها را دارای پنج رکن از جمله،فروش نفت، بخش‌های مالی و بانکی، تحریم‌های شورای امنیت، تحریم‌های اروپا و تحریم‌های آمریکا دانست و افزود: در ارائه اخبار روند مذاکرات، جنگ روانی و رسانه‌ای درست می‌کنند و مردم هم با شنیدن مطالب غیرواقعی و باور کردن آن‌ها جشن می‌گیرند و پایکوبی می‌کنند.

زیباکلام ادامه داد: امروز در همین توافقنامه فروش نفت را در همین مقدار معین باقی می‌گذارند و به تعهداتشان عمل نمی‌کنند.در ارکان دیگر تحریم‌ها هم مشکلاتی داریم و مدام بهانه‌های مختلفی می‌آورند.دولت تدبیر و امید با تدبیرهایش تمام برنامه هسته‌ای را برد برد می‌دهد و ما شاهدیم از خردادماه سال قبل به‌بعد تمام برنامه هسته‌ای را تحویل جان‌ کری داده‌اند.

وی تصریح کرد: حتی مبلغ توافقنامه به خوبی مشخص نیست و اگر قدم اول تعهدات فروش نفت و بعد رفع انسداد و ممانعت‌های تحریمی و نقل و انتقال پولی و بانکی است، چه حرکت مثبتی داشته‌ایم؟

زیباکلام گفت: در توافقنامه آمده هیچ تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نمی‌کنیم، این قید جدید یعنی تحریم‌های قدیم پا برجا‌ست و خدا عاقبت ما را به‌خیر کند با این تصمیمات وزارت خارجه، همان‌هایی که در مجلس و در کنار ملت خود اخم می‌کنند و با تندی جواب دلواپسان دلسوز را می‌دهند، اما در جوار دشمن خنده می‌کنند و قدم می‌زنند.

استاد دانشگاه تهران افزود: سئوال اصلی این است، تحریم‌ها کی برداشته می‌شود که می‌گویند، اتحادیه اروپا به اجرای تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با پرونده هسته‌ای پایان خواهد داد و آمریکا هم اجرای تحریم مرتبط با هسته‌ای را متوقف می‌کند و اینها در مقابل اقدامات شفاف‌ساز ما رفع تحریم می‌کنند و تا‌کنون نشان داده‌اند که وفادار نیستند و این صداقت ما هم نتیجه‌ای ندارد، ما صادقانه مراکز و نیروگاه‌های هسته‌ای خود را به پژوهشگاه هسته‌ای تقلیل داده‌ایم و عملا فعالیت‌ها را تعلیق کرده‌ایم.

زیبا کلام ترجمه مخدوش و بی‌اعتبار وزارت امور خارجه را عوام‌فریبی عنوان کرد و گفت: همه راستی آزمایی‌ها از جانب طرف‌های غربی است، آمریکا با کمال گستاخی مطرح کرده که 23 نفر از دانشمندان و مسئولان نظامی را باید مورد بازجوئی قرار دهد، که ما آن را نمی‌پذیریم، این در حالی است که ما برای بازجویی و راستی آزمایی دشمن هیچ بند و قانونی طراحی و پیش‌بینی نکرده‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدي ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    احسنت حرق حق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس