کد خبر 428738
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

صادق زیباکلام تاکید کرد: با درنظرگرفتن درس حقوق شهروندی که نمره زیر ۱۰ است، روحانی قبول اعلام می‌شود و زیر کارنامه روحانی نوشته می‌شود که به‌صورت مشروط حسن روحانی اجازه ثبت‌نام درمقطع بالاتر را دارد.

به گزارش مشرق، صادق زیباکلام، امروز یکشنبه 94/3/24 طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: حدود دو سال از روی کارآمدن آقای حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور می‌گذرد. مردم درسال92 بنا به پیشنهاد آیت‌ا... هاشمی و رئیس دولت اصلاحات به کاندیدایی رأی دادند که غیر از چندین مرتبه، آن هم به بهانه رایزنی‌های وی در شورای‌عالی امنیت ملی بر سر پرونده هسته‌ای، نشست‌های اختصاصی با او نداشتند بنابراین حمایت افراد یاد شده و همچنین دیپلمات بودن روحانی تنها دلایلی بود که مردم را مجاب کرد تا به وی رأی دهند.

امروز یعنی 24 خرداد 94، دو سال از انتخاب روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور می‌گذرد و به نظر می‌رسد که لازم است به روحانی به عنوان یک شاگرد نگاه کرد و مانند یک معلم به عملکرد وی درابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی واجتماعی نمره داد. در ابتدا باید یادآور شد در جایگاه یک معلم می‌توان اینگونه اذعان داشت که عملکرد دکتر روحانی مثبت است و به‌عنوان یک معلم باید به فعالیت وعملکرد او نمره قبولی داد. آقای روحانی در درس دیپلماسی و سیاست خارجی با توجه به عملکرد مثبتی که ارائه کرد، نمره 18 را اخذ می‌کند.

عملکرد اقتصادی آقای روحانی با توجه به اینکه تا حدودی توانسته است تورم را کنترل و مهار کند، هرچند از رشد اقتصادی مثبت خبری نیست اما نمره او بیش از 14 نیست. البته در درس حقوق شهروندی به‌رغم اینکه حرف‌هایی زده شد اما درعمل اتفاق چندانی نیفتاد پس نمی‌تواند نمره قبولی در درس حقوق شهروندی دریافت کند بنابراین لازم است رئیس دولت تدبیر و امید درشهریورماه بر سرکلاس‌های جبرانی حقوق شهروندی حاضر شود تا بیش از این آموزش دیده و موفق شود که بدون استفاده از تبصره، نمره قبولی را اخذ کند.

روحانی در عزل و نصب‌ها نیز نمره خوبی را اخذ نمی‌کند زیرا وزیر کشور وی عملکرد مثبتی ندارد و او مجبور بود چنین وزیر کشوری را انتخاب کند تا بتواند از مجلس برای وزیرانش رأی اعتماد بگیرد که در این بخش نمره ایشان بیش از 12 نمی‌تواند باشد؛ درمجموع با درنظرگرفتن درس حقوق شهروندی که نمره زیر 10 است، روحانی قبول اعلام می‌شود و زیر کارنامه روحانی نوشته می‌شود که به‌صورت مشروط حسن روحانی اجازه ثبت‌نام درمقطع بالاتر را دارد.

روحانی باید توجه داشته باشد که برای دو سال آینده به مساله حقوق شهروندی و جامعه مدنی اهتمام بیشتری داشته باشد و باید برای درک این درس و کسب نمره قبولی از آن، معلم خصوصی داشته باشد؛ همچنین بعد از آنکه به امید خداوند مذاکرات هسته‌ای را با موفقیت به اتمام رساند باید در درس عزل و نصب‌ها به کلاس تقویتی برود و کلاس تقویتی روحانی با کنار گذاشتن وزیر بزرگترین وزارتخانه آغاز می‌شود. همچنین در درس اقتصاد هرچند نمره خوبی از سوی روحانی اخذ شد اما لازم است در بخش پرداخت یارانه‌ها به کلاس تقویتی برود، پرداخت یارانه را با جسارت حذف کند و تنها یارانه را به نیازمندان بپردازد و بتواند مابقی را صرف توسعه کشور کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس