کد خبر 426961
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲

رزمندگان حزب الله لبنان پنج دستگاه خودروی نظامی و یک دستگاه بلدوزر تروریستهای د اعشی را در مناطق مرزی سوریه و لبنان منهدم و تلفات و خسارات سنگینی به آنان وارد کردند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، نیروهای حزب الله لبنان و ارتش سوریه مستقر در بلندیهای قلمون، حلقه محاصره تکفیریهای القاعده را تنگتر کردند.


از منطقه عملیاتی قلمون، تکفیریهای جبهه النصره یا همان القاعده با از دست دادن مواضع خود در صدها کیلومتر از بلندیهای راهبردی قلمون واقع در مرز سوریه و لبنان ، هم اکنون به عمق ارتفاعات شمالی این منطقه یا شهرک مرزی عرسال لبنان واقع در غرب قلمون گریخته اند.


یکی از نیروهای نظامی مستقر در منطقه قلمون  گفت: نیروهای مقاومت و ارتش سوریه با وجود دشورای شرایط جغرافیایی ، اما با  در پیش رفتن تاکتیک نبرد در کوهستان ، بیشتر قلمون را آزاد کردند.


وی تاکید کرد، عملیات تا پاکسازی کامل منطقه از تکفیریهای داعش و القاعده ادامه خواهد یافت.


جالب توجه این است که حزب الله لبنان و ارتش سوریه در این نبرد از انواع جنگ افزارهای سنگین، نیمه سنگین وسبک که متناسب با شرایط  نبرد است، استفاده کردند.


یکی از نیروهای مقاومت اسلامی مستقر منطقه قلمون گفت: نبرد در این منطقه بسیاردشوار است و پیشروی از یک قله به قله بعدی در حالی صورت می گیرد که در بسیاری موارد از فاصله های نزدیک با تکفیریها درگیر می شویم.


منابع ارتش و مقاومت اسلامی می گویند، با متلاشی شدن جبهه القاعده در قلمون از این پس ، نبرد در ارتفاعات شمالی این منطقه بیشتر با تکفیریهای داعش خواهد بود.


تکفیریهای داعش امروز برای تغییر معادلات نبرد در قلمون از سه محور به سمت مناطق راس بعلبک و القاع درلبنان یورش بردند، اما با مقاومت نیروهای حزب الله ده ها تکفیری کشته وهفت خودروی داعش منهدم شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    حزب الله هم الغالبون
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    اگر چه به خاطر پیروزی حزب الله خوشحالی می کنیم اما من از جای دیگه غصه می خورم. به نظرم این یک تله برای حزب الله است. متاسفانه بخشی از نفرات و تجهیزات کارآمد حزب الله که قبلا کابوس رژیم صهیونیستی بودند دارند برای داعش حروم می شوند. موشک های ضد تانک حزب الله که قبلا تانک های چندمیلیون دلاری مرکاوا رو میزدند حالا دارند بر علیه تویوتا استفاده میشه که قیمتی کمتنر از موشک دارند. خدا یا به این داعش عقل و شعور بده یا شرشون رو بکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس