علی جنتی امروز در مورد محدودیت مطبوعات در انتشار اخبار مربوط به کرسنت در جلسه علنی مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ داد. پاسخ های جنتی نمایندگان را قانع نکرد و جنتی یکی از وزیران دوکارته شد.

گروه فرهنگی مشرق - امروز علی جنتی که یکبار دیگر به مجلس احضار شده بود تا درباره مشکلات عدیده حوزه تحت مدیریتش  توضیح دهد، نتوانست نمایندگان را قانع کند و کارت زرد دوم را دریافت کرد.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز 19 خرداد به منظور پاسخ به سوال حسین طلا، مسعود میرکاظمی ، سلیمانی، آقاتهرانی، بذرپاش، نوباوه و سید علی طاهری در مورد محدودیت مطبوعات در انتشار اخبار مربوط به کرسنت در جلسه علنی مجلس حاضر شد و توضیحاتی ارائه کرد . پس از اظهارات میرکاظمی به عنوان نماینده سوال کننده با توجه به این که وی اعلام کرد از پاسخ‌های وزیر قانع نشده است این موضوع به رای گذاشته شد که مجلس عدم رضایت خود از پاسخ‌های وزیر را اعلام کرد .بر این اساس مجلس دومین کارت زرد را به علی جنتی داد.

درابتدای این جلسه علنی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی بیانیه ای را از طرف حجت الاسلام والمسلمین سالک رییس این کمیسیون قرائت کرد. در این بیانیه سوال مطرح شده از وزیر ارشاد چنین ذکر شده بود: آیا در این دوره از دولت آزادی بیان محدود شده یا نه؟ و اینکه چرا به مطبوعات اجازه شفاف سازی و پرداختن به مسئله قرارداد کرسنت را ندادید؟


یک کارت تا استیضاح وزیر ارشاد


میرکاظمی نماینده شهر تهران به عنوان یکی از نمایندگان سوال کننده از وزیر گفت: برخورد شما با مطبوعات در این دولت دوگانه است و در هیچ دوره ای به اندازه این مدت، خفقان و عدم اجازه بیان نظرات رسانه های منتقد دولت در این دوره از همیشه پررنگ تر بوده است.
در نهایت پاسخ جنتی به این سوالات نمایندگان را قانع نکرد و او دومین کارت را دریافت کرد.
پیش از این اعلام شده بود وزیر ارشاد درباره مشکلات دیگری از جمله اکران فیلم های پرحاشیه نیز مورد سوال قرار خواهد گرفت که این مورد در جلسه امروز اتفاق نیفتاد.
طبق ماده 211 آیین‌نامه داخلی مجلس، چنانچه در هر دوره مجلس، سه بار با رأی اکثریت نمایندگان حاضر، سؤالات نمایندگان از هر وزیر وارد تشخیص داده شود و کارت زرد به وزیر داده شود طرح استیضاح وزیر در صورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

وزیر ارشاد کارت زرد اول را اردیبهشت دو سال پیش و به دنبال عدم قانع کردن نمایندگان دریافت کرد. سوال نمایندگان در آن مقطع این بود که علت عدم برنامه‌ریزی برای تهیه و ارائه آثار شاخص فرهنگی، هنری به خصوص در سینما برای مقابله با فعالیت‌های ضد اسلامی آمریکا و صهیونیست، چیست؟ چرا اعتبارات میلیاردی صرف پروژه‌های متضاد با فرهنگ اسلامی ایرانی می‌شود؟

جنتی پیش از این درباره احتمال دریافت کارت زرد دوم گفته بود : چه اشکالی دارد؟ ما برنامه‌ خودمان را به مجلس داده‌ایم و الان هم همان برنامه را جلو می‌بریم. در کارت زردی هم که مطرح شد، کسی از برنامه ما سؤال نکرد و سؤالی که در گذشته شده، برخلاف آیین‌نامه مجلس، از وظایف ما نبود بلکه سوال درباره این موضوع بود که چرا در جایی اظهارنظری کرده‌اید و ما هم در مورد اظهارنظرمان جواب دادیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی شده بود این اصلا اشکالی ندارد. به هر حال این حق مجلس است که سؤال کند و ما هم وظیفه داریم که پاسخ بدهیم. حالا اگر مجلس تشخیص داد که کارت زرد دیگری بدهد، بدهد.
به گزارش مشرق نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیش از این به علی‌‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش (2 کارت زرد)، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی (یک کارت زرد)، رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم (یک کارت زرد)، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی (دو کارت زرد )، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (یک کارت زرد)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور (یک کارت زرد) و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجات (2 کارت زرد)، محمود واعظی وزیر ارتباطات (1 کارت زرد) داده‌ بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    چون قبلش اولیش رو گرفته بود
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    به داد فرهنگ این مملکت برسییییییید تو هیچ دولتی حق فرهنگ این مملکت ادا نشد
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    چقد غیر قابل انتشار؟؟ً!!
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    قبلش اولیش رو گرفته بود یا اولی رو قبلش گرفته بود؟
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    مگه فرهنگ مملکت داد میزنه!؟
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    نه تو داد میزنی!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس