کد خبر 426723
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد هیچ کشوری حق حاکمیت بر بیت المقدس ندارد و آمریکا به این سیاست طولانی مدت متعهد است.

آمریکا: بیت‌المقدس متعلق به هیچ کشوری نیست
به گزارش مشرق،  پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:" جف راتکه،" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری خود  درباره موضع واشینگتن درقبال موضوع گذرنامه مربوط به بیت المقدس (نوشتن نام  بیت المقدس در گذرنامه رژیم صهیونیستی) گفت: تصمیم دادگاه عالی درباره "زیوتوفسکی" (صهیونیستی که خواستار نوشته شدن نام بیت المقدس به عنوان محل تولدش در گذرنامه صهیونیستی شده بود) اختیار رئیس جمهور در زمینه دیپلماسی و سیاست خارجی را  که از مدتها قبل تعیین شده، تایید می کند.

خبرنگاری پرسید: واکنش شما به اعتراض ها در اسرائیل مبنی بر اینکه این کار حاکمیت مستقل آن را نقض می کند، چیست؟
راتکه پاسخ داد: مسئولیت روابط خارجی و دیپلماسی برعهده رئیس جمهور است.از زمان پیدایش اسرائیل، دولت های هر دو حزب این سیاست را همواره داشتند که هیچ کشوری حق حاکمیت بر بیت المقدس ندارد.ما به این سیاست طولانی مدت متعهد هستیم.

سیاست ما تغییر نکرده است.آمریکا معتقد است موضوع بیت المقدس باید در گفتگوهای مستقیم طرف ها حل شود.

"جف راتکه" با اشاره به انتخابات پارلمانی ترکیه گفت: ما به مردم ترکیه به خاطر مشارکت آنها در انتخابات پارلمانی تبریک می گوییم. آمریکا بدنبال همکاری با پارلمان منتخب و دولت آینده است و ما متعهد به ادامه همکاری نزدیک سیاسی، اقتصادی و امنیتی با ترکیه به عنوان دوست و متحد ناتو هستیم.

وی در باره وضع جان کری گفت: وزیر خارجه آمریکا در بوستون و در حال انجام فیزیوتراپی در بیمارستان و رایزنی با پزشکان خود است. وی گفته است با برخی از سران کشورهای جهانی گفتگوی تلفنی خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه نشست خبری خود گفت: اوباما، پس از بررسی دقیق برنامه کمک نظامی ما به مصر تصمیم گرفت کمک های تسلیحاتی به مصراز سر گرفته شود و کمک نظامی به مبلغ یک میلیارد وسیصد میلیون دلار ادامه یابد.
وی افزود: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما شراکت راهبردی با مصر داریم و این برای آمریکا بسیار مهم است.ما منافع مشترک داریم که از جمله آن همکاری در مبارزه با تروریسم، ثبات در منطقه و صلح با اسرائیل است.

راتکه درباره جنگ با  داعش عراق نیز گفت: سیاست وراهبرد مقابله با داعش گسترده تر از آموزش و تجهیز است. ما راهبردی داریم که شرکای بین المللی  و دولت عراق  با آن موافق هستند و ما به دنبال اجرای آن در کنار همه تلاش ها هستیم.
وی ادامه داد: درباره برنامه آموزش و تجهیز مخالفان در سوریه ما در حال همکاری نزدیک با شرکایمان در منطقه از جمله ترکیه هستیم.
 وی درباره محکومیت یک وبلاگ نویس در عربستان سعودی گفت:ما بسیار نگران شدیم زیرا دادگاه عالی سعودی ده سال حبس و هزار ضربه شلاق برای "رائف بدوی" به دلیل استفاده از حق خود در آزادی بیان و مذهب در نظر گرفته است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    آمریکا به زودی تجزیه میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس