فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ادعای آمریکا مبنی بر این که ایران سالیانه ۳۵ میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی به دولت بشار اسد می کند را رد کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از بلومبرگ، جسی چاهین یکی از سخنگویان استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در نامه ای الکترونیکی مدعی شد دولت ایران سالیانه شش میلیارد دلار برای تقویت دولت بشار اسد در سوریه هزینه می کند که از جمله آنها تامین تمام نفت خام مورد نیاز دمشق است.

این در حالی است که دولت آمریکا پیشتر مدعی شده بود که ایران سالیانه ۳۵ میلیارد دلار به دولت بشار اسد کمک می کند. این سخنگوی فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اظهار داشت: تخمین می زنیم که ایران سالیانه ۶ میلیارد دلار برای حمایت از رژیم اسد در سوریه هزینه می کند؛ بنابراین این رقم ۶ میلیارد دلار است نه ۳۵ میلیارد دلار.

این خبرگزاری آمریکایی در عین حال مدعی شده است که رقم ۶ میلیارد دلاری عنوان شده از سوی فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد شامل هزینه هایی که ایران برای نیروهای سپاه پاسداران، نیروهای ویژه مستقر در سوریه، هزینه های انجام شده برای نیروهای حزب الله لبنان و دیگر شبه نظامیان شیعه در منطقه که در سوریه فعال هستند و با تروریست های ضد اسد می جنگند، نمی شود.

گفتنی است اوایل سال ۲۰۱۵ نیز استیون هایدن معاون موسسه صلح آمریکایی  مدعی شده بود که ایران سالیانه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار برای حفظ موقعیت بشار اسد در سوریه هزینه می کند.

 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    مردممون باید باور کنند که اون جنگ سوریه نیست بلکه جنگ ایرانه،توی جنگ هم مردم باید صرفه جویی کنند مثل هشت سال دفاع مقدس.
  • يك ايراني ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    سازمان ملل هم كارايي خود را از دست داده است ما كمك مردم سوريه بوده ايم وخواهيم بود.
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    داریم میکنیم هرکسم ناراحته بدرک
  • حسین ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    انشاالله وضعیت بهتر بشه بیشتر هم کمک خواهیم کرد تا کور شود هر آنکه نتواند دید چه داخلی چه کشورهای خارجی
  • ناشناس ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    به جهنم
  • محسن ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    اگر خیال این گروه های تکفیری از سوریه راحت بشه، میان سراغ ایران. ســــــــوریه خـــــــط مــــــقدم دفــــــاع از ایـــــــــرانه. قابـــــــــل توجــــه اون ابلــــــه هایی که میـــــگفتن و میگن: "نه غـــــزه نه لبـــــنان، جـــــانم فـــــدای ایـــــران" باید بگن: "نه غزه، نه لبنان، نه ایران، نه سوریه، جانم فدای اسرائیل و آمریکا و داعش" آیا یک نفر از اینا تا حالا به خاطر حفظ امنیت ملی مون خون از دماغشون اومده؟!؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس