کد خبر 426646
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

طبيب‌زاده درباره سؤال خود از وزير مي‌گويد: موضوع سؤال از وزير در خصوص اكران فيلم «قصه‌ها» است كه به علت برخي موارد و ايرادات نبايد به اكران مي‌رسيد. اين فيلم با رويكرد فمنيستي به طرح مسائل اجتماعي از بعد ناهنجاري‌ها مي‌پردازد كه بيشتر به يك سياه‌نمايي شبيه است و با وجود اينكه برخي قسمت‌ها از اين فيلم حذف شده است اما همچنان شيرازه كلي آن پابرجا و سياه‌نمايي كلي از شرايط اجتماعي جامعه در آن مشهود است.

به گزارش مشرق، امروز ساعت 14 و 30 دقيقه علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور در كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به سؤالات نمايندگان پاسخ خواهد داد.

هنوز زمان كمي از «مظلوم» ناميده شدن علي جنتي نگذشته است كه نمايندگان مجلس اين وزير خبرساز را براي اداي برخي توضيحات و پاسخگويي به سؤالات به مجلس فراخواندند. در جلسه امروز كميسيون فرهنگي مجلس، عبدالكريم رجبي نماينده مينودشت، كلاله، مراوه تپه و گاليكش، عباس مقتدايي نماينده اصفهان، غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي نماينده رشت، خانم زهره طبيب‌زاده‌نوري نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر، فتح‌اله حسيني نماينده قصرشيرين، گيلان‌غرب و سرپل‌ذهاب، ناصر صالحي‌نسب نماينده دشت آزادگان و هويزه و كريمي قدوسي نماينده مشهد و كلات از وزير سؤال خواهند پرسيد.

   سؤالات مجلس از جنتي
عبدالكريم رجبي از جمله نمايندگاني است كه امروز از وزير ارشاد سؤال خواهد كرد. رجبي عضو كميسيون فرهنگي مجلس نيست و به عنوان مهمان در كميسيون حضور خواهد داشت.

اين نماينده مجلس درباره سؤال خود مي‌گويد: متأسفانه وزارت ارشاد توجه خاصي به زيرساخت‌هاي فرهنگي در مناطق كم‌برخوردار ندارد، توزيع فرهنگي در مناطق كم‌برخوردار به صورت نامتعادلي صورت مي‌گيرد و مجتمع‌هاي فرهنگي و هنري، سينماها و كتابخانه‌ها وضعيت خوبي براي استفاده جوانان و عدم انحراف آنها ندارد. غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي درباره وقف و سازمان اوقاف از وزير ارشاد سؤال خواهد كرد.

نماينده مردم رشت مي‌گويد: حوزه وقف در كشور با ايراداتي مواجه است كه تغيير كاربري موقوفات و انجام هزينه‌ها خلاف ضوابط جاري و درآمدزايي نامشخص از جمله آنهاست. تغيير نظر واقف نيز يكي ديگر از مشكلات حوزه وقف است كه در اين خصوص از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي سؤال دارم.

زهره طبيب‌زاده نيز يكي ديگر از سؤال‌كنندگان از وزير ارشاد است. اين نماينده نيز از اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس نيست.

طبيب‌زاده درباره سؤال خود از وزير مي‌گويد: موضوع سؤال از وزير در خصوص اكران فيلم «قصه‌ها» است كه به علت برخي موارد و ايرادات نبايد به اكران مي‌رسيد. اين فيلم با رويكرد فمنيستي به طرح مسائل اجتماعي از بعد ناهنجاري‌ها مي‌پردازد كه بيشتر به يك سياه‌نمايي شبيه است و با وجود اينكه برخي قسمت‌ها از اين فيلم حذف شده است اما همچنان شيرازه كلي آن پابرجا و سياه‌نمايي كلي از شرايط اجتماعي جامعه در آن مشهود است.

   توضيحات آقاي سخنگو درباره احضاريه
حسين نوش‌آبادي سخنگوي وزارت ارشاد، معتقد است سؤالات نمايندگان مجلس اغلب پيرامون مسائل منطقه‌اي، ملي و بخشي هم فرهنگي است. يكي از مواردي كه قرار است جنتي براي آن پاسخگوي مجلس باشد، اكران فيلم قصه‌هاست.

نوش‌آبادي با تأييد موضوع به عدم عضويت طيب‌زاده در كميسيون فرهنگي مجلس اشاره مي‌كند و مي‌گويد: اعضاي كميسيون فرهنگي اين فيلم را پيش از اكران ديده‌اند، اين فيلم اصلاحات لازم را داشته و مراحل قانوني را گذرانده است و منعي براي اكران عمومي ندارد.

نوش‌آبادي ادعا مي‌كند: فيلم قصه‌ها منطبق با ضوابط شوراي صدور پروانه نمايش و اكران است، تعدادي از نمايندگان مجلس هم قبل از اكران اين فيلم را ديده‌اند و عنوان كرده‌اند كه مشكلي ندارد.

به گفته سخنگوي وزارت ارشاد، بخشي از سؤالات درباره سازمان اوقاف و امور خيريه است، بخشي از سؤالات هم با موضوع پروژه‌هاي عمراني در شهرستان‌هاست.

وي تصريح مي‌كند: برخورد ناصحيحي كه سال گذشته با عمره‌گذاران مشهدي در فرودگاه مدينه صورت گرفت هم سؤال ديگر نمايندگان را تشكيل مي‌دهد. سال گذشته برخورد بد مأموران در فرودگاه مدينه با زائران مشهدي و عدم رسيدگي به مسافريني كه عازم مدينه بوده‌اند گلايه زائران را در بر داشت، البته اين موضوع ارتباطي با ارشاد ندارد، اما موضوع سؤال شده است و ما پاسخ مي‌دهيم هرچند در مقام پاسخ در اين رابطه نيستيم، چراكه وزارت بهداشت و راه بايد پاسخگو باشند، ما مسئوليت هواپيمايي و تيم پزشكي را نداريم.

نوش‌آبادي معتقد است: اين مسئله در هواپيما رخ داده و در ادامه تعلل و كوتاهي در اعزام زائران و مصدومان باعث فوت يك خانم شده است، ما پاسخگوي اين سؤال نيستيم، ولي حضور يافته و پاسخ مي‌دهيم.

فعاليت‌هاي وزير فرهنگ كابينه يازدهم از ابتداي آغاز به كار با حواشي روبه‌رو بوده است. هم‌اكنون نيز در سؤالات مطرح شده از وزير به اكران فيلم «قصه‌ها» برخورد كه با حمايت تمام‌قد سازمان سينمايي اكران شد.


منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس