کد خبر 426285
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

آزمون اعزام قاریان به حج تمتع از ۱۹ تا ۲۲ خردادماه در تهران برگزار می‌شود.

 به گزارش مشرق، محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن اظهار کرد: آزمون اعزام قاریان به حج تمتع طبق سنوات گذشته با همکاری و مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن از 19 تا 22 خردادماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مقدمات برگزاری این آزمون از حدود یک ماه و نیم قبل فراهم شده است، افزود: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اطلاع‌رسانی درباره برگزاری این آزمون را انجام داده و براساس زمان‌بندی‌های صورت گرفته قاریان شرکت‌کننده از استان‌ها طی چهار روز در تهران حاضر شده و در این آزمون شرکت می‌کنند.

میرزاجانی در ادامه گفت: محل برگزاری آزمون در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه است و قاریان شرکت‌کننده به نوبت در این مرکز حاضر شده و تلاوت‌های خود در بخش تحقیق و ترتیل را ارائه می‌کنند تا این تلاوت‌ها ضبط تصویری شود و در هفته‌های آینده توسط هیئت داوران مورد قضاوت قرار گیرد.

وی ادامه داد: بالغ بر 150 نفر از قاریان ممتاز کشور در این شرکت می‌کنند تا توانمندی‌های خود در عرصه قرائت تحقیق و ترتیل را ارائه کرده و مورد ارزیابی و قضاوت قرار بگیرند.

رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن عنوان کرد: داوری تلاوت‌ها در ماه مبارک رمضان انجام و نتایج به کمیته اعزام و دعوت از قاریان ارائه می‌شود تا پس از بررسی نهایی، قاریان انتخابی و اعضای کاروان قرآنی به بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت اعلام و مقدمات لازم برای اعزام این کاروان قرآنی فراهم شود.

وی با بیان اینکه هنوز تعداد افراد اعزامی در کاروان قرآنی به قطعیت نرسیده است، گفت: طی سال‌های گذشته همواره با کاهش تعداد کاروان قرآنی روبرو بوده‌ایم. امیدواریم قرآنیان در بهترین شرایط از نظر کمی و کیفی به حج تمتع اعزام شوند.

منبع: ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس