کد خبر 411340
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰

دادستانی کویت امروز (جمعه) طی حکمی «ولید الطباطبایی»، نماینده سلفی و سابق پارلمان این کشور را به خاطر ادعاهایش مبنی بر دخالت ایران در امور کویت بازداشت کرد.

به گزارش مشرق، دستگا‌ه‌های امنیتی کویت امروز (جمعه) «ولید الطباطبایی»، نماینده معارض و سابق پارلمان این کشور را به دستور دادستانی کویت بازداشت کردند.

حکم بازداشت این نماینده معارض و سابق کویتی پس از آن صادر شد که وی در صفحه اینترنتی خود در «توئیتر» ایران را متهم به دخالت سیاسی در امور کویت کرده و مدعی شده بود، در پس برکناری ولی عهد کویت از قدرت فشارهای ایران قرار داشته است.

طباطبایی پیش از آن روز چهارشنبه گذشته نیز در پستی نوشته بود که برای برکناری شیخ «نواف الاحمد الجابر الصباح»، ولی عهد کویت از قدرت ایران این کشور را تحت فشار قرار داده و به آن وعده و وعیدهایی داده است.

این معارض و نماینده سابق کویتی در ادامه با اشاره به اینکه تهران خواهان انتصاب شخصی به ولی عهدی کویت است که دارای روابطی نزدیک با ایران است، افزوده بود که امیدواریم این تلاش‌های خبیث ناکام بماند.

طباطبایی در زمانی این مطالب را در صفحه توئیتر خود که پادشاه عربستان سعودی ولی‌عهد این کشور را از قدرت برکنار و شاهزاده محمد بن نایف را جانشین وی کرده بود.

طباطبایی به داشتن مواضع حامیانه از گروه‌های مسلح سوری از جمله گروه‌های تکفیری و حمایت مالی و معنوی از آنها معروف است و تاکنون بارها به مناطق تحت تصرف این گروه‌ها در سوریه سفر کرده و در کنار عناصر مسلح این گروه‌ها و سرکردگان آنها عکس گرفته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس