کد خبر 425569
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۴

یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت که واشنگتن در حال در نظر گرفتن راهبرد جدیدی برای جلوگیری از دخالت روسیه در اروپا است به‌طوری که برخی مقام‌های رسمی این راهبرد جدید را نسخه به‌روزشده راهبرد مهار در دوره جنگ سرد می‌دانند.

به گزارش مشرق، روزنامه وال استریت ژورنال ضمن اشاره به راهبرد جدید آمریکا برای مهار روسیه و جلوگیری از دخالت مسکو در اروپا، افزود: راهبرد جدید آمریکا برای مهار روسیه، شامل گسترش ارتش‌های کشورهای متحد و شرکای بالقوه، توسعه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو و افزایش مانورهای نظامی خواهد بود.

راهبرد جدید آمریکا در شرایطی است که باراک اوباما اواخر هفته جاری در آلمان با رهبران کشورهای اروپایی دیدار خواهد کرد و احتمالاً در خصوص اتخاذ موضعی سخت‌تر علیه مسکو رایزنی و گفتگو می‌کند.

اتخاذ تدابیر بلندمدت‌تر در قبال روسیه، در شرایطی است که به نظر می‌رسد تحریم‌های آمریکا و اروپا به‌تنهایی موجب نشده است تا ولادیمیر پوتین در روش و شیوه خود بازنگری کند.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در آلمان تأکید کرد که این مسئله روشن است که تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه تأثیر داشته است ولی چیزی که مشهود نیست، آن است که تأثیرات تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه، موجب نشده است تا پوتین دنبال کردن شیوه گذشته خود را کنار بگذارد، شیوه‌ای که سال گذشته در کریمه خود را نمایان کرد.

وی تصریح کرد: بنابراین ما باید خود را در بلندمدت با این واقعیت تطبیق دهیم.

پنتاگون همچنین طرحهایی را برای استقرار تجهیزات نظامی جدید شامل موشک‌های کروز در اروپا با هدف مقابله با اقدامات روسیه در اوکراین، ارائه کرده است.

ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک آمریکا نیز تأکید کرد که روسیه تاکتیک‌ها و قابلیت‌هایی را توسعه داده است که موجب تضعیف کشورهای همسایه از جمله اعضای ناتو شده است.

دمپسی به وال استریت ژورنال گفت: در خصوص مسائل قطعی، پوتین واقعاً تمایل خود را نشان داده است. یکی از روشن‌ترین اظهارات وی این است که او ناتو را یک تهدید در نظر می‌گیرد و به‌دنبال فرصت‌هایی برای بی‌اعتبار کردن و ضربه زدن به ائتلاف ناتو است.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    دم امریکا گرم هر بلایی سر روسیه نامرد بیارن کمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس