کد خبر 425552
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۴

یکی از وکلای پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا افشا کرد که وی در جریان سفر اخیر رئیس جمهوری آرژانتین به مسکو با وی دیدار و درباره عملیات شنود واشنگتن گفتگو کرده است.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونی رومرو مدیر اجرایی اتحادیه آزادی های مدنی آمریکایی ها اعلام کرد که این اولین دیدار ادوارد اسنودن با رهبر یک کشور بوده و در جریان سفر ماه آوریل کریستینا کرشنر به مسکو انجام شده است.

وی در این خصوص گفت: تصور می کنم رئیس جمهوری آرژانتین از اعتبار خود برای ابتکار این دیدار استفاده کرده که بیش از 2 ساعت و نیم به طول انجامیده است. رومرو افزود: حقیقت این است که کرشنر درخواست ملاقات با اسنودن را داده و به آن اندازه شجاع بوده که نشان دهد در خط سیاست خارجی آمریکا قرار ندارد.

رومرو همچنین خاطرنشان کرده است که اسنودن می خواهد با هر رهبر سیاسی که تقاضای دیدار با وی را داشته باشد، دیدار کند. ادوارد اسنودن بعد از افشای شنود مکالکات تلفنی و جاسوسی از نامه های الکترونیک شهروندان آمریکایی در سال 2013، به روسیه رفت و از آن زمان در این کشور زندگی می کند.

براساس اسنادی که اسنودن افشا کرده، انگلیس از آرژانتین جاسوسی می کرده تا فعالیت های این کشور درباره جزایر مالویناس را رصد کند. آرژانتین و انگلیس بر سر این جزایر چند بار جنگیده اند ولی انگلیس از سال های گذشته این جزایر را اشغال کرده است.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس