کد خبر 425254
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

بزرگترین مسجد جامع روستایی غرب کشور در محل دروازه ورود اسلام به ایران با کمک های مردمی ساخته و به بهره برداری رسید.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام مسعودی، متولی ساخت مسجد جامع امام حسین(ع) از افتتاح بزرگترین مسجد جامع روستایی غرب کشور در روستای کفراش شهرستان نهاوند خبر داد و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: تاکنون ۹۸ درصد از کار ساخت بنای این مسجد که هزینه آن از نذورات و کمک های مردمی جمع آوری شده، انجام شده است. این مسجد از لحاظ سازه های مهندسی و اصول فنی دارای استانداردهای لازم است و پیش بینی می شود تا پایان سال دو درصد باقی مانده نیز به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این مسجد، ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: عملیات ساخت مسجد امام حسین(ع) از سال ۸۲ آغاز و همزمان با نیمه شعبان افتتاح شد.

وی با اشاره به مساحت مسجد گفت: این مسجد در مساحتی بالغ بر سه هزار متر مربع احداث شده است. خانه عالم، تکیه علمدار کربلا و کانون فرهنگی هنری از بخش های مسجد امام حسین (ع) است و بنا است برای این مسجد کتابخانه نیز ایجاد شود.

حجت الاسلام مسعودی با اشاره به اعتقاد و علاقه قلبی مردم این روستا به مسائل معنوی و دینی، گفت: ساخت این مسجد موجب خوشحالی مردم این روستا شد زیرا مسجد در منطقه بسیار مهم و به جایی که به دروازه ورود اسلام به ایران نامگذاری شده، ایجاد شده است.

متولی مسجد امام حسین(ع) افزود: مساجد، می توانند پایگاهی برای جذب جوانان به عرفان های اصیل اسلامی و ترغیب آنها به مسجدسازی شوند.

مسجد امام حسین(ع) در روستای کفراش شهرستان نهاوند استان همدان واقع است.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس