کد خبر 516482
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

مدیرعامل خیرین مسجد ساز از راه اندازی مجامع استانی مجمع خیرین مسجد ساز در استان های مختلف کشور خبر داد و گفت: تاکنون در استان های اصفهان و گیلان این دفاتر راه اندازی شده است.

 به گزارش مشرق، مجید شایسته، مدیرعامل خیرین مسجدساز با اشاره به راه اندازی دفاتر مجمع خیرین مسجد ساز استانی در استان‌های مختلف گفت: تاکنون دفاتر مجمع خیرین مسجد ساز در استان های گیلان و اصفهان راه اندازی شده است و در تلاش هستیم که این دفاتر را در دیگر استان ها نیز راه اندازی کنیم. بر اساس آیین نامه خیرین مسجدساز و بر اساس تصویب وزارت کشور دفاتر استانی ایجاد می شود.

وی بیان کرد: با راه اندازی این مجامع در استان ها تلاش می شود نسبت به شناسایی نقاط ضعف و قوت مساجد در استان ها پرداخته شود و کلیه روستاهای محروم فاقد مسجد در استان ها شناسایی شوند و با کمک خیرین مسجد ساز و  با همکاری مجمع خیرین مسجدساز کشور این کمبودها به حداقل برسد و در آینده نزدیک تمامی روستاهای محروم دارای مسجد شوند و مردم نهایت استفاده معنوی از این مساجد را ببرند.

شایسته تصریح کرد: با کمک خیرین مسجدساز و با رایزنی با خیرین کشور کار ها به صورت مشترک در حال انجام است تا موازی کاری در انجام برنامه ها صورت نگیردو مجمع خیرین مسجد ساز، آمار استان هایی که نیازمند مسجد هستند، را در اختیار دارد و بر همین اساس پیگیری و ساخت مسجد در کشور دنبال می شود.

وی افزود: در استان اصفهان تعهد ساخت 1101 مسجد مشترک صورت گرفته که تاکنون 370 مسجد ساخته شده است و بقیه نیز در حال برنامه ریزی است و در استان گیلان هم 110 مسجد قرار است ساخته شود که ظرف 6 ماه آینده این مساجد به بهره برداری می رسد.  در استان های محروم با همکاری و هماهنگی موسسات خیریه و ارگان های مرتبط این اقدام در حال انجام است.

مدیرعامل خیرین مسجد ساز خاطرنشان کرد: در تهران با قول هایی که شهرداری تهران داده است، طرح آمایش مساجد شهر تهران آماده شده است و بر همین اساس، بالغ بر 250 مسجد کار تملک زمین شان و شروع به ساخت شان صورت گرفته است و چند مسجد نیز افتتاح شده است و بقیه زمین ها نیز در حال شناسایی است و در نقاطی از شهر تهران که با کمبود مسجد روبرو هستیم، شهرداران مناطق نسبت به شناسایی زمین هایی که معارض ندارند و مشکل قانونی برای ساخت مسجد ندارند، تلاش می کنند و در سال 95 این پیگیری ها در حال انجام است  و بنا است ظرف دو یا سه سال آینده ساخت 400 مسجد در تهران به انجام برسد.

وی ادامه داد: تلاش مجمع خیرین مسجدساز در این راستا است که خیرین را به هیئت امنای مساجد متصل کند تا خودشان پیگیری ساخت مسجد در مناطق نیازمند را بر عهده برگیرند و این ارتباط همیشگی شود تا خیرین بعد از ساخت مسجد بتوانند در برنامه ها و مناسبت ها برای برگزاری برنامه های مختلف حضور یابند و هیئت امنا از کمک های آنها بهره مند شوند.

وی با اشاره به ارتباط و تعامل خیرین مسجدساز با این مجمع بیان کرد: اکثر خیرین که در حوزه مسجد فعالیت دارند با مجمع در ارتباط هستند  و در کشور ارتباط خوب و منطقی میان خیرین مسجد ساز و  مجمع خیرین وجود دارد از طرفی  مجمع خیرین مسجد ساز آمادگی دارد با موسسات خیریه که در کشور در این زمینه تلاش دارد همکاری کند تا از موازی کاری دوری شود.

شایسته با اشاره به اینکه پایگاه اطلاع رسانی مجمع خیرین مسجد ساز در آینده نزدیک به روز رسانی می شود، ادامه داد: تلاش می شود بسیاری از مساجدی که در حال شروع به ساخت هستند گزارش ساختشان در سایت منتشر شود تا مردم انگیزه پیدا کنند و در زمینه ساخت مسجد تشویق و حضور فعالانه داشته باشند و کمبود مسجد در کشور به حداقل برسد.

مدیر عامل مجمع خیرین ساز همچنین از توافق مجمع خیرین مسجد ساز با بانک قرض الحسنه رسالت به منظور اعطای وام قرض الحسنه برای ساخت مسجد خبر داد و افزود: مبلغ 30 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه به منظور مسجدسازی در اختیار خیرین گذاشته می شود.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس