کد خبر 424849
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

حمله هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا یک محله مسکونی در شهرک واقع در شمال عراق را که در اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد، با خاک یکسان کرد که در نتیجه دهها غیرنظامی به خاک و خون کشیده شدند.

 به گزارش مشرق، شاهدان عینی و منابع امنیتی گفتند: ائتلاف آمریکا سه شنبه شب در این حمله کارگاه احتمالی ساخت بمب داعش را هدف قرار داد که موجی از انفجار به همراه داشت و در نتیجه منطقه پیرامون آن به ویرانه ای تبدیل شد.

تارنمای خبرگزاری رویترز به نقل از اهالی و منابع امنیتی شمار قربانیان این تهاجم هوایی را 70 نفر تخمین زد.

حسن محمود الجبوری 76 ساله یکی از ساکنان الحویجه گفت: تقریبا 10 دقیقه قبل از انفجار اول که در اثر آن شیشه های منزلم فرو ریخت، صدای جنگنده ها را در آسمان منطقه شنیدم و به دنبال آن سه یا چهار انفجار قوی روی داد که در اثر آن نزدیک بود، سقف خانه بر سر ما فرو ریزد. پس از آن برای کمک به مردم آسیب دیده به محل وقوع انفجارها رفتم و ستونی از آتش و دود در آنجا مشاهده کردم.

وی افزود: من اجساد متلاشی شده یک خانواده شش نفره را از زیر آوار بیرون آوردم و آنها را درون پتویی جا داده و در یک قبر در قبرستان دفن کردیم.

بر پایه این گزارش عکس های منتشر شده از منطقه محل انفجار در شبکه های اجتماعی از گسترده بودن شدت انفجار حکایت دارد به گونه ای که هیچ ساختمانی در آن برجا نمانده است و به منطقه زلزله زده شباهت یافته است.

رییس اداره پلیس استان کرکوک در گفت وگو با رویترز ابراز داشت: دهها نفر در این حمله جان خود را از دست دادند اما شمار دقیق قربانیان مشخص نیست.

در همین حال یکی از ساکنان منطقه محل انفجار گفت: گروه تروریستی داعش دراین منطقه حضور پررنگی دارد و به ذخیره سازی مهمات و ساخت بمب دراین مناطق مبادرت می کند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 2
    ده‌ها شهروند‌عراقی‌ همینا مگه اونوقت داعش اومد الحویجه و سربازان ارتش کشت و برعکس آویزون کرد هلهل نکردن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! پس خود کرده را تدبیر نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس