به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین عبدالواحد موسوی لاری شامگاه سهشنبه در مراسم دومین سالگرد درگذشت آیتالله طاهری امام جمعه فقید اصفهان اظهار داشت: اعتقاد به مهدویت و ظهور منجی یکی از ارکان حیات شیعه بوده و اندیشه مهدویت و اعتقاد به ظهور منجی یکی از مهمترین مسائلی است که سبب حیات شیعه و مصونیت آن از فتنههای مختلف در طول تاریخ شده است.
وی با تأکید بر نقش مهدویت در پیشرفت تفکر شیعی و مقاومت شیعیان در برابر فشارها و دشمنیها تصریح کرد: در کنار اندیشه ناب مهدویت و اعتقاد به ظهور امام زمان(عج) همواره برخی جریانها و تفکرات فکری منحرف نیز وجود داشته که موجب کندشدن حرکت شیعه شده است.
وزیر سابق کشور با اشاره به نگاههای و اندیشههایی که به دنبال سهمخواهی از انقلاب بودند، خاطرنشان کرد: این گروه نه تنها حرکت رو به جلوی شیعه را کند کرده بلکه سبب خدشه بر چهره زیبای مکتب تشیع شده که در سالهای مبارزات علیه رژیم طاغوت نیز چنین انحرافاتی وجود داشته که سبب ایجاد مشکلاتی بر سر راه پیروزی انقلاب اسلامی شدند.
وی با اشاره به نگاه حوزه علمیه به انقلاب در زمان مبارزات علیه طاغوت بیان کرد: یک نگاه در حوزه علمیه بر مبنای عدالتخواهی و مبارزه با ظلم و ستم و طاغوت بوده و هدف از مبارزه را زمینهسازی برای ظهور دانسته و تلاش میکرد تا با مبارزه علیه ظلم و فساد زمینه ظهور امام زمان را فراهم کند.
حجت الاسلام موسوی لاری افزود: در برابر جریان عدالتخواه درون حوزههای علمیه نگاه دیگری معتقد بود که باید تا زمان ظهور صبر کرده و اقدامی نکرد تا ظهور امام زمان فرا برسد چرا که هر نوع قیامی علیه ظلم و ستم سبب کند شدن ظهور شده و پرشدن زمین از ظلم و جور یکی از علائم ظهور امام زمان(عج) است.
عضو مجمع روحانیون اظهار داشت: البته امام (ره) از رفتار این افراد تعجب کرده و میگفتند چطور میشود که عدهای در نیمه شعبان جشن گرفته، اعمال آن را به جا آورده و ادعای انتظار داشته باشند اما فعالیتی برای زمینهسازی ظهور نداشته باشند.
وی با بیان اینکه فلسفه انتظار فراتر از ثواب و تقرب به خداوند است، خاطرنشان کرد: باید برای ظهور امام زمان شرایط را فراهم کرده و تنها انتظار بدون تحرک کافی نیست و باید آماده پذیرایی از حضور ایشان بوده و شرایط را فراهم آوریم تا حضرت ظهور کرده و حکومت عدل الهی را در تمام گیتی برپا کنند.
حجت الاسلام موسوی لاری با تأکید بر لزوم زمینهسازی برای ظهور در جامعه تصریح کرد: امروزه باید ابعاد و وظایف جامعه منتظر به خوبی تبیین شده تا مردم به اندازه سهم خود در این زمینه ایفای نقش کنند، انبیاء مبعوث شدند تا انسان با تفکر و تعقل زندگی کند، با وجود پیشرفت علم اما بنا بر روایات با ظهور امام زمان (ع) 25 در به علوم بشریت افزوده میشود که این مسئله بیانگر اهمیت تعقل و تفکر در زندگی انسان است.
عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: عصر ظهور را عصر اوج و کمال دانش بشری است و جامعهای که علم را کنار بگذارد بر خلاف فلسفه ظهور و انتظار عمل کرده و جامعهای منتظر است که به دنبال رشد و تکامل علمی خود باشد.
حجت الاسلام موسوی لاری افزود: امثال آیتالله طاهری که سختیهای زیادی را در راه انقلاب تحمل کردند کم بودند و آیتالله طاهری هم اسلام را خوب درک کرده و هم به خوبی به آن عمل میکردند و ایشان معتقد به ایجاد شرایط برای ظهور امام زمان(عج) بودند.
وی بیان کرد: بعد از انقلاب برخی متحجران تغییر موضع داده و صدای این عده بلندتر از انقلابیها شد البته آیتالله طاهری در زمانی که برخی متحجرین رنگ عوض کردند راه را گم نکرد اگرچه توسط این متحجرانی که پس از انقلاب قدرتی کسب کردند منزوی شد اما هرگز از راه امام خمینی(ره) و انقلاب منحرف نشده و همواره ثابت قدم بود.
وزیر سابق کشور با تأکید بر به لزوم اصلاح امور کشور اظهار داشت: انقلابیها و پیروان حقیقی امام خمینی(ره) راه را گم نکردند و بیان اصلاح و راه صلاح توسط آنها به این معنا است که باید با انحرافاتی که توسط متحجران ایجاد میشود مبارزه کرده و اگر اسلام ما و آرمانهای انقلاب اسلامی ما در خطر بوده و مشکلی برای آن پیش آمده باید این مشکلات را برطرف و اصلاح کرد.
وی خاطر نشان کرد: اگر متحجران در حال نابودی اسلام، مردم سالاری و یا هردو هستند نیازمند اصلاح هستیم و باید در برابر این انحرافات ایستادگی کرده و با تلاش به اصلاح امور کشور و جامعه خود بپردازیم.
وی گفت: نمیتوان عقلانیت را کنار گذاشته و مدعی انقلابی بودن شد و خرافات و مسائل غیر عقلی نباید در جامعه ما رواج پیدا کند، این یک معضل است.
وی با تأکید بر نقش مهدویت در پیشرفت تفکر شیعی و مقاومت شیعیان در برابر فشارها و دشمنیها تصریح کرد: در کنار اندیشه ناب مهدویت و اعتقاد به ظهور امام زمان(عج) همواره برخی جریانها و تفکرات فکری منحرف نیز وجود داشته که موجب کندشدن حرکت شیعه شده است.
وزیر سابق کشور با اشاره به نگاههای و اندیشههایی که به دنبال سهمخواهی از انقلاب بودند، خاطرنشان کرد: این گروه نه تنها حرکت رو به جلوی شیعه را کند کرده بلکه سبب خدشه بر چهره زیبای مکتب تشیع شده که در سالهای مبارزات علیه رژیم طاغوت نیز چنین انحرافاتی وجود داشته که سبب ایجاد مشکلاتی بر سر راه پیروزی انقلاب اسلامی شدند.
وی با اشاره به نگاه حوزه علمیه به انقلاب در زمان مبارزات علیه طاغوت بیان کرد: یک نگاه در حوزه علمیه بر مبنای عدالتخواهی و مبارزه با ظلم و ستم و طاغوت بوده و هدف از مبارزه را زمینهسازی برای ظهور دانسته و تلاش میکرد تا با مبارزه علیه ظلم و فساد زمینه ظهور امام زمان را فراهم کند.
حجت الاسلام موسوی لاری افزود: در برابر جریان عدالتخواه درون حوزههای علمیه نگاه دیگری معتقد بود که باید تا زمان ظهور صبر کرده و اقدامی نکرد تا ظهور امام زمان فرا برسد چرا که هر نوع قیامی علیه ظلم و ستم سبب کند شدن ظهور شده و پرشدن زمین از ظلم و جور یکی از علائم ظهور امام زمان(عج) است.
عضو مجمع روحانیون اظهار داشت: البته امام (ره) از رفتار این افراد تعجب کرده و میگفتند چطور میشود که عدهای در نیمه شعبان جشن گرفته، اعمال آن را به جا آورده و ادعای انتظار داشته باشند اما فعالیتی برای زمینهسازی ظهور نداشته باشند.
وی با بیان اینکه فلسفه انتظار فراتر از ثواب و تقرب به خداوند است، خاطرنشان کرد: باید برای ظهور امام زمان شرایط را فراهم کرده و تنها انتظار بدون تحرک کافی نیست و باید آماده پذیرایی از حضور ایشان بوده و شرایط را فراهم آوریم تا حضرت ظهور کرده و حکومت عدل الهی را در تمام گیتی برپا کنند.
حجت الاسلام موسوی لاری با تأکید بر لزوم زمینهسازی برای ظهور در جامعه تصریح کرد: امروزه باید ابعاد و وظایف جامعه منتظر به خوبی تبیین شده تا مردم به اندازه سهم خود در این زمینه ایفای نقش کنند، انبیاء مبعوث شدند تا انسان با تفکر و تعقل زندگی کند، با وجود پیشرفت علم اما بنا بر روایات با ظهور امام زمان (ع) 25 در به علوم بشریت افزوده میشود که این مسئله بیانگر اهمیت تعقل و تفکر در زندگی انسان است.
عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: عصر ظهور را عصر اوج و کمال دانش بشری است و جامعهای که علم را کنار بگذارد بر خلاف فلسفه ظهور و انتظار عمل کرده و جامعهای منتظر است که به دنبال رشد و تکامل علمی خود باشد.
حجت الاسلام موسوی لاری افزود: امثال آیتالله طاهری که سختیهای زیادی را در راه انقلاب تحمل کردند کم بودند و آیتالله طاهری هم اسلام را خوب درک کرده و هم به خوبی به آن عمل میکردند و ایشان معتقد به ایجاد شرایط برای ظهور امام زمان(عج) بودند.
وی بیان کرد: بعد از انقلاب برخی متحجران تغییر موضع داده و صدای این عده بلندتر از انقلابیها شد البته آیتالله طاهری در زمانی که برخی متحجرین رنگ عوض کردند راه را گم نکرد اگرچه توسط این متحجرانی که پس از انقلاب قدرتی کسب کردند منزوی شد اما هرگز از راه امام خمینی(ره) و انقلاب منحرف نشده و همواره ثابت قدم بود.
وزیر سابق کشور با تأکید بر به لزوم اصلاح امور کشور اظهار داشت: انقلابیها و پیروان حقیقی امام خمینی(ره) راه را گم نکردند و بیان اصلاح و راه صلاح توسط آنها به این معنا است که باید با انحرافاتی که توسط متحجران ایجاد میشود مبارزه کرده و اگر اسلام ما و آرمانهای انقلاب اسلامی ما در خطر بوده و مشکلی برای آن پیش آمده باید این مشکلات را برطرف و اصلاح کرد.
وی خاطر نشان کرد: اگر متحجران در حال نابودی اسلام، مردم سالاری و یا هردو هستند نیازمند اصلاح هستیم و باید در برابر این انحرافات ایستادگی کرده و با تلاش به اصلاح امور کشور و جامعه خود بپردازیم.
وی گفت: نمیتوان عقلانیت را کنار گذاشته و مدعی انقلابی بودن شد و خرافات و مسائل غیر عقلی نباید در جامعه ما رواج پیدا کند، این یک معضل است.