یک نشریه آمریکایی با اشاره به پیروزهای اخیر حزب‌الله لبنان در نبرد با گروه‌های مسلح تندرو در داخل لبنان و خاک سوریه، تاکید کرد، حزب‌الله در حال حاضر به بازیگری مهم در منطقه تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، نشریه فارین پالسی در گزارشی به درگیری‌های حزب‌الله در مرزهای لبنان و سوریه با عناصر گروه تروریستی «جبهه النصره» و پیروزی‌های اخیر این جنبش در منطقه راهبری «القلمون» در امتداد مرز سوریه و لبنان، پرداخت.

در این گزارش آمده است حزب‌الله وارد جنگی شدید علیه جنگجویان وابسته به گروه‌های «ارتش آزاد سوریه»، «داعش» و جبهه النصره می‌شود.

فارین پالسی به نقل از منابعی در حزب‌الله، نوشت حزب‌الله موفق شد تهدید گروه‌های مسلح تندرو علیه پایگاه‌های این حزب در جنوب لبنان را دفع و یک کانال مستقیم بین لبنان و سوریه ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، یکی از فرماندهان حزب‌الله اعلام کرده است رزمندگان کنترل 120 مایل از منطقه همجوار با مرز لبنان را به دست گرفته‌اند و عناصر جبهه النصره را از حدود 40 اردوگاه نظامی بیرون رانده‌اند. علاوه بر آن، حزب‌الله با گروه داعش در منطقه شمالی سلسله کوه‌های القلمون وارد نبرد شده است.

نشریه فارین پالسی به ماموریت‌های حزب‌الله در خارج از لبنان نیز اشاره می‌کند و در این زمینه می‌نویسند نیروهای این حزب در سوریه در کنار ارتش دولتی این کشور می‌جنگند و بخش دیگری از نیروهایش در آموزش شبه‌نظامیان شیعه در داخل عراق، مشارکت دارند.

فارین پالسی تأکید می‌کند در نقش حزب‌الله لبنان تغییرات عمده‌ای به‌وجود آمده است. نقش اصلی این گروه در ابتدا مقابله با اسرائیل و تجاوزهای مکرر آن به لبنان بوده است و سپس این نقش محلی گسترده‌تر و از لبنان به سوریه و عراق منتقل شد و بدین ترتیب حزب‌الله به بازیگری مهم در ساختار واقعی منطقه تبدیل شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس