کد خبر 424084
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

یک روزنامه کویتی ۵ سناریوی احتمالی درگیری های مقاومت لبنان با گروه‌های تروریستی النصره در ارتفاعات عرسال را بررسی کرد.

پنج سناریوی پیشروی حزب الله در عرسال
به گزارش مشرق، تحلیلگر سیاسی و نظامی روزنامه الانباء کویت در مورد تحولات پیش روی درگیری در عرسال بین ارتش لبنان یا حزب ‌الله با گروه ‌های تروریستی تکفیری 5 سناریو را مطرح کرده است که عبارتند از :

1-  حزب ‌الله لبنان و ارتش سوریه به محاصره عناصر مسلح در ارتفاعات عرسال و تشدید فشار بر آنها اکتفا کنند، البته این سناریو بعید به نظر می ‌رسد.

2- حزب ‌الله لبنان سازشی را با عناصر مسلح جبهه النصره امضا کند که به موجب آن مسیر عقب‌ نشینی عناصر تروریستی به مناطق دیگر به شرط تحویل دادن نظامیان گروگان لبنانی فراهم شود. چنین اقدامی پیش از این  در منطقه القصیر و بخش قدیمی حمص اتفاق افتاده است.

3- عناصر حزب ‌الله لبنان از دو بخش شرقی ( برکة الفختة) و جنوبی ( وادی الخوخ و وادی الدیب )  به گروه‌ های تروریستی حمله کنند و ارتش لبنان را نیز به ورود در این درگیری ‌ها قانع نمایند تا ارتش نقاط نظامی موجود در بلندی‌ها را در بخش غربی پوشش دهد و مانع از عقب ‌نشینی عناصر مسلح به سمت شهر عرسال شود. قطعاً در این صورت جبهه النصره قادر به عقب ‌نشینی به بخش شمالی نیز نخواهد بود، چرا که مراکز استقرار داعش در آنجا قرار دارد.

4- حزب‌الله لبنان در مناطق و روستاهای لبنانی به ویژه ارتفاعات البزالیه و النبی عثمان پیشروی کرده و ارتفاعات عرسال را از بخش غربی تحت تسلط خود بگیرد. این مناطق خطوط مقدم نقاط ارتش به شمار می ‌رود و به این ترتیب عناصر مسلح را محاصره کرده و مانع از عقب‌ نشینی آنها به سمت شرق می‌ شود. پیشروی بر اساس این سناریو از دو محور خواهد بود که یکی از آن ها ضهر الهوا بوده که آخرین نقطه مشرف بر ارتفاعات یونین از سمت جنوب غربی بلندی های عرسال خواهد بود. محور دوم وادی الخوخ و وادی الدیب در بخش جنوبی خواهد بود.

5- سناریوی پنجم موفقیت عناصر مسلح در ورود به شهر عرسال در چند روز آینده.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس