کد خبر 423740
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

خبر درگذشت «مهران دوستی» تهیه کننده، گوینده، مجری، بازیگر و نویسنده همه اهالی هنر و دوستدارانش را غافلگیر کرد. کم تر کسی است که صدای مهران را به واسطه اجراهای احساسی و پر مهرش نشناسد . به سراغ «هرمز شجاعی مهر» یکی از دوستان قدیمی زنده یاد مهران دوستی رفتیم که در رادیو بیش از یک دهه با یکدیگر همکاری داشتند.

به گزارش مشرق، خبر درگذشت «مهران دوستی» تهیه کننده، گوینده، مجری، بازیگر و نویسنده همه اهالی هنر و دوستدارانش را غافلگیر کرد. کم تر کسی است که صدای مهران را به واسطه اجراهای احساسی و پر مهرش نشناسد . به سراغ «هرمز شجاعی مهر» یکی از دوستان قدیمی زنده یاد مهران دوستی رفتیم که در رادیو بیش از یک دهه با یکدیگر همکاری داشتند.

شجاعی مهر درباره آشنایی اش با مهران دوستی می گوید: ما نخستین نسل گوینده های بعد از انقلاب بودیم. دوستی من و مهران به بیش از 2 دهه قبل بر می‌گردد. در آن مقطع، کلاس گویندگی در رادیو برگزار شد و همان جا با مهران آشنا شدم اما چون یک سال درخوابگاه سازمان صدا و سیما با یکدیگر بودیم رفاقت و دوستی مان بیشتر شد. البته 3 سال هم با او و حمید یاسمین هم خانه شدم.

وی با بیان این که نخستین اجرای مشترک مان برنامه ویژه نوروز بود که 13 روز اجرای مشترک داشتیم، اظهارداشت: من و مهران جزو نخستین گوینده های رادیو بودیم که یکدیگر را با نام کوچک صدا می‌زدیم و سبک جدیدی را آغاز کردیم .شجاعی مهر که از دوستی به نیکی یاد می کند، تصریح می کند: او عاشق کارش بود و من عشق و با جان و دل کار کردن را از مهران آموختم. مهران صدای با صلابتی داشت. معمولاً برنامه های عملیات حمله رزمندگان و جبهه را او اجرا می کرد و پیروزی رزمندگان را به اطلاع مردم می رساند. ضمن این که من 22 سال پیش در ماه مبارک رمضان تهیه برنامه ای را بر عهده و در این ایام متنی نرم و لطیف داشتم که از مهران خواهش کردم آن را بخواند. او آن قدر متن ادبی و لطیف را زیبا اجرا کرد که هنوز صدایش در گوشم است.

وی عنوان کرد: من و مهران برای اجرای برنامه های ارتحال حضرت امام خمینی(ره) به مدت 10 شب آماده باش بودیم. همان گونه که اشاره کردم مهران کارهای لطیف را خیلی زیبا اجرا می کرد و بارها او مطالبی را در توصیف امام(ره) می گفت که نه تنها من بلکه خیلی از عواملی که در اتاق فرمان بودند از جمله تهیه کننده و صدا بردار اشک از دیدگان شان جاری می شد.
*جام جم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس