کد خبر 423560
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی را تشریح کرد.

 به گزارش مشرق، سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، در نشست خبری صبح امروز خود که به منظور تشریح تمهیدات پلیس راهوار تهران بزرگ برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با بیان اینکه از ساعت 7 صبح روز 13 خردادماه عوامل راهنمایی و رانندگی در محدوده و اطراف حرم مطهر امام خمینی(ره) مستقر هستند اظهارداشت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده زائران مرقد مطهر امام خمینی(ره) لازم است از توقف وسایل نقلیه در محل‌های غیرمجاز و حاشیه بزرگراه‌ها اجتناب کنند،  از توقف‌‌های منجر به سد معبر به‌ویژه در مدخل‌های ورودی و خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به ده‌گانه خیابان‌های اصلی بهشت‌زهرا و روی پل‌ها اجتناب کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به نصب بیش از 70 بنر در مسیر حرم مطهر برای راهنمایی زائران گفت: لازم است تا زائران گرامی به تابلوهای هدایت کننده و علائم رانندگی در طول مسیر توجه داشته باشند و با توجه به برنامه زمانی تعیین شده برای ترک وسایل نقلیه، از تاخیر در برنامه زمانبندی شده به شدت پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: در تمهیدات در نظر گرفته شده کلیه وسایل نقیله حامل زائران می‌بایست از ایمنی و سلامت کامل برخوردار بوده و دارای برگه معاینه فنی و بیمه‌نامه معتبر باشند و پلیس راهور قطعا بر حمل مسافران باتوجه به ظرفیت وسایل نقلیه نظارت کرده و ازجابه‌جایی مسافران در داخل اتاق بار جدا ممانعت به عمل خواهد آورد.

حسینی با اعلام خبر تمهیدات مترو پایتخت برای سالگرد ارتحال امام گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده و به منظور رفاه حال شهروندان تهران در روز مراسم خط یک متروی پایتخت به صورت ویژه و با افزایش ظرفیت حمل مسافر و تعداد واگن‌ها نسبت به جابه‌جایی زائران اقدام می‌کند.

وی با هشدار به زائران نسبت به ارتکاب تخلفاتی همچون سرعت، سبقت غیرمجاز و عبور از شانه خاکی از آنها خواست تا حتما از سالم بودن سیستم روشنایی وسایل نقلیه خود اطمینان حاصل کنند و در صورت بروز هرگونه نقص فنی وسیله نقلیه خود را به منتهی‌الیه سمت راست هدایت کرده تا از بروز هرگونه ترافیک در این مسیر ممانعت به عمل آید.

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: در طول برگزاری مراسم و پیش از آن نیز تمامی رانندگان و کلیه مسافران بویژه مسافران اتوبوس‌ها و سرنشینان عقب خودروهای سواری نیز ملزم به استفاده از کمربند ایمنی هستند.

* ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های توقف و تردد

حسینی با اشاره به ممنوعیت‌های تردد اتخاذ شده اظهار داشت: زائران باید توجه داشته باشند که از ساعت 17 روز چهارشنبه 13 خرداد ماه تا پایان مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و تخلیه کلیه پارکینگ‌ها ومعابر، تردد کلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم از سه راهی حسن‌آباد تا پل آزادگان و در طول بزرگراه شهید هاشمی و شهید رجایی از پل ازادگان تا جاده قدیم و بالعکس ممنوع بوده و وسایل نقیله مذکور می‌توانند از جاده حسن‌آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و بالعکس برای تردد خود در طول این مدت استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: همچنین از ساعت 17 روز چهارشنبه تا تخلیه کامل محدوده اطراف حرم تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائران مربوط به پارکینگ‌های 10، 5، 4 و 6 که شامل اتوبوس‌های بسیج تهران بزرگ، کاروانهای اعزامی از استانهای خراسان شمالی و رضوی، آذربایجان شرقی، غربی و قزوین از بزرگراه شهید هاشمی حد فاصل پل صنیع‌خانی تا بهشت‌زهراه و از سه‌راهی باقرشهر تا بزرگراه خلیج فارس ممنوع است.

وی گفت:‌ از ساعت 24 روز چهارشنبه تا پایان مراسم تردد کلیه وسایل شخصی و اتوبوس‌ها به استثنای کاورانهای اعزامی  استان خوزستان، یزد و قم در آزادراه تهرانه قم حدفاصل پل حسن‌آباد و سه‌راهی کهریزک تا پل شهید کاظمی ممنوع بوده و این وسایل نقلیه از جاده حسن‌آباد به سمت شرق به جاده قدیم قم به سمت تهران ادامه مسیر خواهند داد. لذا آن دسته از وسایل نقلیه شخصی و اتوبوس‌هایی که قصد شرکت در مراسم ارتحال را دارند از طریق جاده قدیم قم تهران و درب شرقی بهشت زهرا داخل بهشت زهرا شده و در پارکینگ‌های تعیین شده مستقر شوند.

وی افزود: علاوه بر این موارد از ساعت 24 روز چهارشنبه تا خاتمه این مراسم تردد انواع اتوبوس و مینی‌بوس سایر استانها به سمت جنوب بزرگراه خلیج فارس از پل شهید کاظمی و رمپ‌ولوپ‌های مربوطه ممنوع است و این وسایل نقلیه باید از مسیرهای از پیش تعیین شده از جمله جاده مرتضی‌گرد، بزرگراه شهید هاشمی و جاده قدیم قم به سمت پارکینگ‌های مربوطه حرکت کنند.

حسینی با بیان اینکه تاکسی‌های فرودگاه امام در زمان اجرای محدودیت از پنجشنبه از مسیر آزادگان تردد می‌کنند، گفت: در طول  این مدت تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزادراه تهران - قم حدفاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران قم مجاز بوده ولی در شرایط بحران احتمالی ممکن است ضمن ممنوعیت تردد، وسایل نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت شوند.

* ممنوعیت توقف

وی با اشاره به ممنوعیت توقف اعمال شده در خصوص مراسم ارتحال امام خاطرنشان کرد: از ساعت 17 عصر روز چهارشنبه تا پایان مراسم ممنوعیت توقف در بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر و در مدخل‌های ورودی و خروجی و در طول بزرگراه شهید هاشمی در مسیر شمال به جنوب تامیدان ساعت در مسیر رفت و برگشت و همچنین در طول بلوار علامه عسگری از سه راهی باقرشهر تا پل حرم ممنوع است.

حسینی در پایان از حضور 18 هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جا کردن بیش از یک میلیون زائر در مراسم سالگرد ارتحال امام و جانمایی این تعداد وسایل نقلیه در 10 پارکینگ خبر داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس