فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: گشت امنیت اخلاقی در جشنواره فیلم فجر حضور دارد و با هر نوع ناهنجاری و بداخلاقی برخورد خواهد کرد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد حضور گشت امنیت اخلاقی در جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: قبل از برگزاری این جشنواره با دست‌اندرکاران جشنواره جلساتی برگزار کرده‌ایم و امیدوار هستیم جشنواره خوبی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این مطلب که گشت امنیت اخلاقی در جشنواره حضور دارد ادامه داد: اگر مورد خاصی وجود داشته باشد اقدامات خاصی صورت می‌گیرد.

برخورد با هر نوع ناهنجاری و بداخلاقی

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به دیگر پرسشی در مورد برخورد پلیس گشت امنیت اخلاقی با بازیگران و تماشاچیان، خاطرنشان کرد: با هر بداخلاقی و هر ناهنجاری که ببیند برخورد می‌کند و این برخورد قطعاً شامل همه است.

سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری با تبریک ایام‌الله دهه فجر به عملیات گسترده‌ای که در سه شب گذشته در تهران انجام گرفت اشاره و اظهار داشت: عملیات گسترده‌ای در حوزه مبارزه با مواد مخدر در 3 شب گذشته در سطح شهر تهران به وقوع پیوست. 34 پاتوقی که از قبل شناسایی شده بود پلیس حمله کرده و در این هجمه 137 نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: دروازه‌ غار، فرحزاد، پل مدیریت و ... از جمله پاتوق‌هایی بود که پلیس به آنها یورش برد و 55 نفر از 137 دستگیر شده عوامل اصلی فروش مواد مخدر بودند که هر کدام از آنها به میزان یک، 2 و 3 کیلو مواد نیز همراهشان بود که در مجموع در این عملیات جمعاً 304 کیلو از انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در این عملیات از سگ‌های موادیاب نیز استفاده شد چرا که برای کشف موادی که در مکان‌های مختلف جاسازی شده بودند کمک بسیاری کردند.

سردار ساجدی‌نیا گفت: در طول هفته آینده و تا پایان سال نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این دستگیری‌ها ادامه پیدا کند.

کشف 14 تن مواد مخدر و متلاشی شدن 71 باند قاچاق مواد مخدر از آغاز سال تاکنون

این مقام ارشد انتظامی به آمار کشفیات مواد مخدر در 11 ماه گذشته اشاره و تصریح کرد: به استثنای باند اخیری که متلاشی شد تاکنون 14 تن مواد مخدر در سطح شهر تهران پخش شده و 71 باند قاچاق مواد مخدر نیز متلاشی شده است.

وی افزود: از آغاز سال تاکنون 280 مرحله طرح دستگیری در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته‌ایم که این عملیات‌ها تا پایان سال نیز ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی این میزان دستگیری را سوای دستگیری روزانه 120 تا 140 خرده‌فروش عنوان کرد.

آمادگی صد در صدی پلیس برای جمع‌آوری معتادان

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این مطلب که پلیس آمادگی صد در صدی برای جمع‌آوری معتادان را دارد گفت: مسئولین مرتبط در حوزه کمپ باید بتوانند محل نگهداری برای معتادان را فراهم کند و گرنه برای پلیس کاری ندارد که بتواند معتادان را از سطح شهر جمع‌آوری کند.

سردار ساجدی‌نیا در مورد عملیات سه شب گذشته نیز گفت: در این عملیات یک قاچاقچی مواد مخدر کشته و 4 نفر نیز زخمی شدند و چند سلاح گرم، تعداد قداره، قمه و پنجه بوکس نیز کشف و ضبط شد.

وی به حوزه سرقت خرد پرداخت و تصریح کرد: سرقت خرد 50 درصد سرقت‌های تهران را به خود اختصاص داده و اکثر قریب به اتفاق سرقت‌های خرد توسط معتادین اتفاق می‌افتد که قطعاً اگر بتوانیم معتادان را جمع‌آوری و در کمپ نگهداری کنیم در کاهش سرقت اثر مطلوبی خواهد داشت.

وی در ادامه به مراسم یوم‌الله 22 بهمن اشاره کرد و افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی تمام پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و فرماندهی انتظامی نیز تمام مباحث امنیتی و انتظامی را پیش‌بینی کرده و برنامه‌ریزی‌های کامل در این زمینه انجام شده تا راهپیمایی خوبی را شاهد باشیم تا مردم بتوانند با حضور پررنگ خود برگ زرینی را برای انقلاب اسلامی رقم زنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این مطلب که پیش‌بینی لازم برای ایجاد تسهیلات در حوزه ترافیک انجام شده گفت: تعامل خوبی با اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز شده؛ همچنین در حوزه امنیتی و پلیس آگاهی نیز پیش‌بینی‌های لازم شده تا پلیس در طول مسیر و نقاط مختلف حضور داشته باشد و بتواند از سرقت‌های ناخواسته توسط عوامل سودجو جلوگیری کند.

وی گفت: گشت‌های سواره و پیاده در محلات و در طول مسیر راهپیمایی مسیر را پوشش می‌دهند و شهروندان حضور دو تا سه برابری نیروهای انتظامی را شاهد هستند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: از 24 ساعت قبل مسیرهای راهپیمایی از نظر ترافیکی و امنیتی کنترل خواهند شد و از شب قبل نیز پاکسازی مسیر انجام می‌شود تا خودروهای پارک شده به خارج از محدوده هدایت شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه به استفاده از بالگرد برای این مراسم اشاره کرد و گفت: از بالگرد برای گلریزان مسیر و همچنین پوشش خبری استفاده خواهد شد؛ همچنین تمهیدات ترافیکی در سه روز تعطیلی و کنترل ورود و خروج مسافران نیز توسط بالگرد انجام خواهد شد.

ساجدی‌نیا خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با پلیس 110 در تماس باشند و اگر مورد خاصی را مشاهده کردند به پلیس اطلاع دهند.

کشف بیش از ۱۵ میلیون قطعه مواد محترقه تا این لحظه

سردار حسین ساجدی‌نیا در ادامه نشست خبری با خبرنگاران به کشف مواد محترقه در طول دو، سه هفته اخیر اشاره و اظهار داشت: تا این لحظه بیش از 15 میلیون قطعه مواد محترقه کشف شده و جمع بار کشف شده 35 تن است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: متأسفانه رشد 104 درصدی را نسبت به سال گذشته تا این لحظه در این حوزه شاهد بوده‌ایم که خوشایند نیست و اگر پلیس در این زمینه دغدغه‌ای دارد به دلیل سوانحی است که ممکن است برای شهروندان اتفاق بیفتد.

وی افزود: پلیس در این زمینه هماهنگی‌های لازم را با رنگ‌فروشی‌ها و اماکنی که مواد اولیه محترقه را دارند انجام داده و کنترل لازم را بر آنها داشته و اجازه نخواهد داد که افراد سودجو سلامت کودکان و نوجوانان را به خطر بیندازد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد تعداد دستگیری‌ها در این زمینه گفت: تا این لحظه 53 نفر دستگیر شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با توجه به طرح خرید نوروزی اظهار داشت: ما از اول اسفند طرح خرید نوروزی و مراقبت‌های ویژه را در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم شده است.

وی گفت: کلیه مراکز خرید و بازارها توسط پلیس آگاهی، پیشگیری و راهنمایی و رانندگی رصد می‌شوند تا شاهد سرقت و بی‌نظمی نباشیم و همکاران ما با حضور پررنگ خود از وقوع جرایم جلوگیری خواهند کرد.

افزایش حضور پلیس در محلات

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به مرحله اول این طرح از 15 اسفند تا پایان سال اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی نیز در حوزه پیشگیری و نظارت و تردد و حضور شهروندان نیز برنامه‌ریزی‌های لازم شده و حتی برنامه‌ریزی برای ایام  عید نیز انجام شده و مردم قطعاً حضور پررنگ پلیس را در محلات شاهد خواهند بود؛ همچنین شاهد افزایش گشتی‌ها در سطح محلات نیز خواهند بود.

سردار ساجدی‌نیا با ذکر این مطلب که 374 محله در سطح تهران داریم گفت: در هر لحظه 400 گشت کلانتری در سطح تهران انجام می‌شود که تا پایان سال این تعداد افزایش می‌یابد.

حضور پلیس افتخاری برای اولین بار در مأموریت‌های نوروزی تهران

وی در مورد پلیس افتخاری نیز اظهار داشت: حضور ملموس و عملیاتی پلیس افتخاری را انشاءالله در اسفند ماه شاهد خواهیم بود و تلاش می‌شود در ایام نوروز برای اولین بار از پلیس افتخاری در مأموریت‌های تهران استفاده شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه به بحث صندوق امانات بانک‌ها پرداخت و گفت: در بحث صندوق امانات سیاست کلی ناجا را داریم که در این زمینه مکاتبه و درخواست کرده‌ایم تا تعداد صندوق امانات افزایش پیدا کند چرا که با اجرایی شدن این طرح قطعاً کاهش سرقت در حوزه سرقت منازل و اماکن را شاهد خواهیم بود.

متلاشی شدن 1045 باند سرقت

سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه نشست خبری با خبرنگاران به متلاشی شدن 99 باند قاچاق کالا در 11 ماهه گذشته اشاره و اظهار داشت: در حوزه مجموعه پلیس آگاهی و سرقت‌ها نیز تاکنون 1045 باند سرقت در تهران متلاشی شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: 140 باند سرقت منزل، 128 باند کیف‌قاپ، 98 باند زورگیر، 132 باند جعل و کلاهبرداری، 106 باند سرقت اتومبیل و 169 باند سرقت لوازم داخلی خودرو از جمله باندهای متلاشی شده در سطح تهران در 11 ماهه گذشته  هستند.

وی گفت: هم اکنون نیز چند باند شناسایی شده که در طی دو تا سه عملیات گسترده در آینده نزدیک آنها را نیز دستگیر خواهیم کرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این مطلب که روند افزایش سرقت نسبت به سال گذشته تقریباً صفر است گفت: تلاش ما و همکاران ما در پلیس تهران باعث شده رشد چندانی را در حوزه سرقت نداشته باشیم و انشاءالله در سال 94 کاهش قابل توجهی را در حوزه سرقت شاهد باشیم؛ البته در این زمینه افزایش گشتی‌های پلیس، میزان تیراندازی و دستگیری سارقان بی‌تأثیر نبوده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار امیدواری کرد که حوزه قضایی برخورد شدیدتری را با سارقان به خصوص زورگیران، کیف‌قاپان و سارقان به عنف داشته باشد تا احساس امنیت بیشتری را شهروندان شاهد باشند.

عدم مرخصی سارقان پرخطر در نوروز امسال

سردار ساجدی‌نیا به هماهنگی‌های لازم در زمینه مرخصی سارقان پرخطر اشاره و  اظهار داشت: در این زمینه نیز با قوه قضاییه هماهنگی‌های لازم شده تا سارقان پرخطر و سارقانی که بیشترین مشکل و معضل را دارند در ایام عید مرخصی نداشته باشند.

وی در ادامه به افزایش دستگیری و متلاشی شدن باندهای زورگیر نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: متأسفانه زورگیری بحثی است که احساس ناامنی را ایجاد می‌کند و ما از قوه قضاییه درخواست داریم که برخورد سنگین‌تر و شدیدتری را با این دسته از سارقان داشته باشد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به حوزه مجازی پرداخت و گفت: درصد بالای پرونده‌هایی که در تهران تشکیل می‌شود در پلیس فتا مورد بررسی قرار می‌گیرد که بیشتر موضوعات آن مسائل اقتصادی، مالی و مسائل غیراخلاقی است که بیش از 90 درصد آنها کشف شده و دستگیرشدگان نیز به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به حوزه جرایم مسلحانه نیز پرداخت و گفت: در این زمینه نسبت به سال گذشته رشد خاصی را نداشته‌ایم. 61 مورد سرقت مسلحانه در تهران داشته‌ایم که 59 مورد آن دستگیر شده‌اند و انشاءالله دو مورد باقیمانده نیز تا پایان سال شناسایی و دستگیر می‌شوند.

وی گفت: جرایم خشن در 11 ماهه اخیر شد خاصی نداشته است و در حوزه قتل نیز نسبت به سال گذشته کاهش را شاهد بوده‌ایم؛ همچنین در نزاع و درگیری دسته‌جمعی نیز شاهد کاهش آمار بوده‌ایم ولی در درگیری و نزاع بین دو نفر رشد را نسبت به قبل داشته‌ایم.

پلمب قهوه‌خانه‌های سنتی به دلیل نداشتن مجوز مربوطه

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد پلمب قهوه‌خانه‌های سنتی تصریح کرد: در این اماکن نباید تخلفی صورت بگیرد و بیشتر آنها که پلمب شده‌اند به دلیل آن بوده که مجوز لازم برای راه‌اندازی قهوه‌خانه را نداشته‌اند و بیش از 80 درصد آنها فاقد مجوز بوده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی در مورد پلمب کافی‌شاپ‌ها نیز گفت: متأسفانه صنوفی هستند که بدون اخذ مجوز از صنف مربوطه فعالیت خود را آغاز می‌کنند و خود صنف مربوطه در این زمینه از پلیس درخواست می‌کند و پلیس نیز نسبت به پلمب آنها اقدام می‌کند.

سردار ساجدی‌نیا در ادامه به فعالیت آتلیه‌های غیرمجاز نیز اشاره کرد و گفت: آتلیه‌ها نیز باید از صنف مربوطه مجوز لازم را داشته باشند و کلیه اطلاعاتی را که از مراسم افراد دارند و عکس‌ها و فیلم‌ها را در فلش یا حافظه ثبت کرده و تحویل مشتریان دهند و اگر در هارد مجموعه چنین مواردی را شاهد باشیم حتماً به صنف معرفی شده و برخورد لازم انجام خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی در مورد جمع‌آوری کودکان کار، زنان آسیب‌دیده و حتی دوجنسی‌ها گفت: برای پلیس کاری ندارد که این افراد را جمع‌آوری کند اما مهمتر از آن خدمت‌رسانی است باید دید چه کسی متولی رسیدگی به امور این افراد است.

این مقام ارشد انتظامی در پایان در مورد حادثه اخیری که در یکی از بانک‌های تهران به وقوع پیوست گفت: سارقان بانک حتماً دستگیر شده و در همان محل در معرض دید شهروندان قرار خواهند گرفت.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    تو این گرانی کی میره سینما آخه نوکرتم
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    آقا من یک بار به جرم نگاه کردن به هنرمندان.... جریمه شدم.
  • قاسی ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    روزهای اول باید اینکار را میکردی نه الان که کلا همه چیز داغون شده است
  • مرادی ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    اقدامات پلیس خوبه ول یمافی نیست
  • سهراب ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    اصن برا چی به این قهوه خونه ها مجوز میدید یه مشت جوان رو از کار و زندگی میندازه آخرش هم جز مریضی و بد بختی چیزی دیگه نداره
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    گل گفتی . آفرین خخخخخخخ
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    چش چرون. اینها دیدن دارند آخه
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    لکنت داری؟ ولیمافی نیست؟؟؟؟؟؟ شاید منظورت اینه ولی کافی نیست
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    قهوه خانه ..... چی میگی؟ خوابی؟؟؟
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    چرت و پرتهای مشرق کثیف
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    ببینم گشت ویژه چی شد.... خوب کار میکردهاااااا... مبارزه با اشرار مهمه هاااااا..... باید جدی باشیدهاااااااا
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    درود بر برادران خوب و پاک و با صداقت و زحمت کش و متعهد و سالم و عدالت طلب نیروی انتظامی ایران البته هرجایی بد هم دارد با انها کاری ندارم
  • فرات ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    خدا خیرتان دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس