کد خبر 423068
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: محیط زیست برای مقابله با پدیده گرد و خاکی که چند روز است پایتخت را فراگرفته نمی‌تواند اقدام خاصی انجام دهد.

 به گزارش مشرق، هادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، درباره بروز پدیده ریزگرد و گرد و خاک‌های محلی در استان تهران طی چند روز گذشته گفت: محیط زیست برای مقابله با این پدیده اقدام خاصی نمی‌تواند انجام دهد و برای مقابله با آن باید بیابان‌زدایی شود که آن هم به عهده جهاد کشاورزی است و هیچ اقدام فوری‌ نمی‌توان در این زمینه انجام داد.

سه روز است که گرد و خاک به صورت ریزگرد از سوی کشور عراق و همچنین گرد و غبارهای شدید محلی هوای پایتخت را بیش‌از پیش آلوده کرده و سلامت مردم را به مخاطره انداخته است.

این در حالی است که چندی پیش معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کل کشور در همایش پیشگیری از بیماری آسم گفته بود: مردم باید با ریزگردها کنار بیایند و هیچ مسئولی نمی‌تواند قول دهد که مشکل ریزگردها را به زودی حل کند.

ظاهرا هیچ اقدام جدی و موثری در زمینه کنترل ریزگردهای عربی و همچنین گرد و غبار محلی از سوی سازمان محیط زیست انجام نشده و مدیران کل استان‌های این سازمان هم به تاسی از رئیس سازمان حرف از عدم توانایی در کنترل این پدیده می‌زنند.

روز گذشته موید حسینی صدر عضو فراکسیون محیط زیست مجلس مجدد از معصومه ابتکار درخواست کرد  تا با حضور در مجلس پاسخگوی عملکرد سازمان محیط زیست درباره مقابله با ریزگردها باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین درباره تهیه دستگاه چند تنی امحای پسماندهای بیمارستانی گفت: توافق‌نامه تهیه این دستگاه در حال انجام است ولی هنوز نهایی نشده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    آفرین محیط زیست !!!!دستتون درد نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس