کد خبر 423009
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

رئیس پژوهشگاه هوافضا گفت: انتقال تکنولوژی و طراحی هواپیمای ایران ۱۴۰ با هزینه قابل توجهی همراه بوده و به همین دلیل عقلانیت حکم می ­کند هزینه مالی و نیروی انسانی این پروژه به لحاظ توقف پروازهای آن هدر نرود.

به گزارش مشرق، فتح الله امی در مورد برنامه های حمل و نقل هوایی پژوهشگاه هوافضا به تعویض موتور هواپیمای ۱۴۰ و نیز استفاده از انرژی خورشیدی برای هواپیماهای پهن پیکر اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع طراحی هواپیمای با انرژی خورشیدی در دست مطالعه قرار دارد.

وی در مورد مشکلات موتور هواپیمای ایران ۱۴۰ و برنامه های پژوهشگاه هوافضا در این باره گفت: انتقال تکنولوژی و طراحی هواپیمای ایران ۱۴۰ با هزینه قابل توجهی همراه بوده و به همین دلیل عقلانیت حکم می ­کند هزینه مالی و نیروی انسانی این پروژه به لحاظ توقف پروازهای آن هدر نرود.

رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: براین اساس پیشنهاد شد مطالعات تعویض موتور هواپیمای ایران ۱۴۰ که در ایران به لحاظ هوای گرم مشکل دارد، انجام شود.

امی با تاکید براینکه فاز مطالعاتی این پروژه توسط وی و تیم همکارانش در دانشگاه تربیت مدرس انجام شده است، خاطرنشان کرد: نتایج این مطالعات به صنعت مربوطه تحویل شده است و امید می رود با اجرای این نتایج بر پروژه مدنظر، این هواپیمای ملی دوباره به پرواز درآید.

وی در مورد آخرین برنامه ریزی ها برای پروژه های کاوشگرهای تیر و مهر که پیش از این مطرح شده بود تصریح کرد: جزئیات دو پروژه کاوشگرهای تیر و مهر، پس از اتمام و پرتاب آن ارائه خواهد شد؛ الیته پرتاب این دو پروژه نیاز به کارفرما دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    امیدوارم بخیر بگذره
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    "استفاده از انرژی خورشیدی برای هواپیماهای پهن پیکر اشاره کرد"
  • استاد دانشگاه ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    1 0
    این پروژه تغییر موتور از سال 88 مطرح هست یعنی از همان سالی که جناب منقطی وعده تولید هواپیمای 100 نفره رو از دو سال بعد داد ولی عملا طرح روی زمین مانده چون هیچ شریک خارجی وجود نداره و اوکراین هم ول کرده رفته.... جالبه دم از انتقلال تکنولوژی می زنند ول حتی پرده و صندلی های ایران-140 هم به زور با نمونه های ساخت داخل تعویض شده....و نه در بخش موتور نه ژنراتور نه بال و بدنه اویونیک و..این هواپیما از هیچ قطعه ساخت صنایع داخلی اسنفاده نشده
    • م IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 0
      چطور با این اژمینان حرف می زنی? خودت در جریان ریز پروژه بودی یا دیدی؟
  • ناصر ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    فقط پروژه ایران140 متوقف شده!؟ تقریبا از بعد از جدی شدن تحریم ها عملات تمام پروژه های هوایی ایران در سطح همان نمونه اولیه معرفی شده در نمایشگاه که به درد مقاله نوشتن رسانه ها می خورده مانده اکثر دانشجویان ارشد و دکترا که چنین پروژه هایی رو برداشته بودن الان از کشور خارج شدن و حتی سابقه کار برای اپلای در کانادا استرالیا و..رو هم همین پروژه های نظامی گذاشته بودن....البته در بخش فضایی هم تعلیق پروژه های مهم سیمرغ سریر ققنوس رو هم که در سال 88 رونمایی شده بودن داریم تنها پروژه فعال فعلی ما هم صاعقه هستن با نرخ تولید یک فروند در سال که آنهم وابستگی محض به تایگرهای اوراقی و منهدم شده دارد و عملا اکثر قطعات اونها استفاد میشه
  • مهندس ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    ایشون داره آرزوهای شخصی خوش رو میگه چون این پروزه رفته پی کارش...
  • سیامک بهاءآبادی ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    اول این مصنوعات را بارکو کنید پس از چهار سال با محاسبه دقیق اکونومی سازی کنید. تکنولوژی موجود ایران اسمبل است؛ یعنی: ترکیبات تست نشده . ترکیب کنید تست کنید سپس وارد بازار انسانی کنید. چراعجله دارید از اول اکونومی باشد؟!
  • حسین ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    البته اگر دلیل حادثه رو اعلام کنن و هواپیما تقصیری نداشته باشه ، با موتور فعلی پروازش ادامه خواهد بافت! فعلا که دلیل سقوط پارسال رو اعلام نکردن!
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    هزینه ای نداشته ! بعد هم اگر موتور مشکل داشت تا حالا علت سقوط رو رسما گردن موتور می‌انداختن! تقصیر فرودگاه و برج مراقبت بوده!
  • مهدی ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    2 0
    مشرق چراسانسور میکنی؟؟ مگه اشتباه گفتم!! یعنی خون مسئولین از مردم رنگینتره ایا؟؟ من گفتم اگه قراره دوباره استفاده بشه به عنوان هواپیمای حامل مسئولین استفاده بشه که جنبه تبلیغاتیم داره
  • افشین تهران ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    در مورد صاعقه شما داری چرند میگی البته ببخشید که کلمه ای بهتر رو نتونستم با توجه به اراجیف شما انتخاب کنم اما در مورد بقیه بهتره کسانیکه اطلاع دارن نظر بدن.
  • افشین تهران ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    با توجه به تعداد پرواز این پرنده ایا این سانحه زیاد هست؟اگه همین درصد سانحه برای بوئینگ یا ارباس افتاده باشه باید پرواز انها رو تعطیل کرد؟در زمان بستن قرار داد کسی نبوده که بررسی کنه این موتور برای هوای گرم خوب نیست؟
  • ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    در دست مطالعه است ...
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    مشکل آنتونوف دقیقا از موتورش بوده که بسیار کم کشش و ناتوان برای پرواز توی هوای گرمه.
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    کاش تخصص خودتونم ذکر میکردید ببینیم نظر چقدر معتبره...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس