یک روزنامه آمریکایی با اشاره به تلاش گسترده وزیر امور خارجه این کشور برای رسیدن به توافق تاکید کرد که عجله در دستیابی به توافق منجر به پیشروی ایران مقابل 5+1 می‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی از دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و 5+1 تاکید کرد که جان کری و محمد جواد ظریف وزرای خارجه آمریکا و ایران تلاش زیادی را برای به نتیجه رساندن مذاکرات آغاز کرده‌اند.

این مطلب که توسط مایکل گردون ستون نویس این روزنامه نوشته شده بود، با اشاره به اینکه تنها یک ماه به پیان ضرب الاجل مانده است، تاکید کرد که بسیاری از مسائل هنوز حل نشده مانده است.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه عجله واشنگتن در رسیدن به توافق باعث پیشروی ایران در مقابل 5+1 خواهد شد، می افزاید: «رهبر عالی ایران مخالف هرگونه بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان ایرانی است.»

این روزنامه در ادامه گزارش خود از روند مذاکرات و بن بست درباره بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای ایران تاکید کرد که فرانسه دو روز قبل از این هرگونه موفقیت در مذاکرات را منوط به بازرسی از مراکز نظامی ایران کرده بود.

روز گذشته دومین دور رایزنی محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا در راستای رفع اختلافات بر سر راه نگارش پیش‌نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در هتل اینترکنتیننتال شهر ژنو آغاز شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس