رهبر جنبش ضد جهانی شدن روسیه اعلام کرد: آمریکا مسؤول بروز بحران کنونی و تشدید فعالیت‌های تروریست ها در منطقه خاورمیانه است.

به گزارش مشرق، آلکساندر یونیوف روز شنبه در نشستی سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکا برای اهداف سیاسی خود منطقه خاورمیانه را به هرج و مرج کشانده است.

وی افزود: زمانی که شوروی وجود داشت، آمریکا این گونه جولان نمی داد و اتحاد شوروی سابق در برابر اسرائیل هم ایستادگی می کرد. با کمک سامانه پدافند موشکی شوروی هواپیمای جاسوسی اسرائیلی سرنگون شد.

رهبر جنبش ضد جهانی شدن روسیه با بیان اینکه «مخالف تجاوزگری و توسعه طلبی آمریکا هستیم» اظهار داشت: اما هیچ گونه خصومت و دشمنی با مردم آمریکا نداریم.

وی یادآور شد: دولت آمریکا در چند دهه اخیر دهها جنگ و مناقشه در کشورهای مختلف برپا کرده است و نیروهای این کشور بارها مرتکب جنایات ضد بشری شده اند.

یونیوف ازجمله جنایات هولناک آمریکا، پرتاب بمب اتمی بر دو شهر ژاپن در جریان جنگ دوم جهانی و جنگ ویتنام را عنوان کرد که صدها هزار قربانی به همراه داشت.

وی با بیان این که حکومت آمریکا جنگ طلب است، اظهار داشت: اقوام ساکن آمریکا نیز از این خوی وحشیانه سران کاخ سفید در امان نبوده اند.

رهبر جنبش ضدجهانی شدن روسیه به سرکوبی و کشتار میلیونها سرخپوست در آمریکا اشاره کرد و گفت: امروز هم باقیمانده طوایف سرخپوست های آمریکا در حقارت بار ترین وضع در آبادی های دور از شهرها در مناطق مختلف این کشور سکونت دارند.

وی افزود: این رفتار دولت امریکا با صاحبان واقعی این کشور است و بدیهی است که با سایر ملت های جهان رفتار بهتری نخواهند داشت.

یونیوف گفت: آمریکا پایه های تمدن خود را بر استعمار و ظلم و ستم بنا کرده و با همین نگاه استعمارگرانه به کشورهای خاورمیانه می نگرد.

فعال سیاسی روس خاطرنشان کرد: ترویست های دست پرورده آمریکا از جمله داعش، امروز شهرهای خاورمیانه با سابقه تمدنی چند هزار ساله را مورد حمله قرار می دهند و مقامات آمریکایی با خونسردی به این مسأله می نگرند؛ زیرا جز چپاول و غارت ثروت های منطقه هدف دیگری ندارند.

وی بر لزوم اتحاد کشورهای منطقه خاورمیانه برای کمک به کشورهایی همچون عراق و سوریه برای مقابله با تروریست ها تأکید کرد و گفت: نباید در این مبارزه به آمریکا اعتماد کرد و تنها مبارزه ای مؤثر خواهد بود که در آن واشنگتن مداخله نکند؛ زیرا مقامات آمریکایی چهره واقعی و ضدبشری خود را نشان داده اند.

یونیوف ابراز امیدواری کرد؛ با کمک روسیه و ایران به کشورهای خاورمیانه، این منطقه بتواند از وجود تروریست ها و افراط گرایان پاکسازی و بدین وسیله نقشه های شوم امپریالیسم آمریکا برای منطقه نقش بر آب شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس