کد خبر 422922
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶

نخست وزیر عراق تصریح کرد نیروهای داوطلب مردمی را برای آزادسازی موصل از لوث باندهای تروریستی داعش اعزام خواهد کرد، هر چند برخی اعتراض کنند.

به گزارش مشرق، حیدر العبادی نخست وزیر عراق تاکید کرد با وجود اعتراض برخی طرف ها، نیروهای داوطلب مردمی را برای آزادسازی موصل از لوث باندهای تروریستی داعش اعزام خواهد کرد.

العبادی در یک گفت و گوی رسانه ای خاطر نشان کرد عراق از تمام کشورها از جمله ایران برای جنگ با  داعش کمک می گیرد.

وی اظهار داشت عراق با جنگ علیه باندهای تروریستی از خلیج فارس دفاع می کند، زیرا خطر داعش، فقط خاک عراق را تهدید نمی کند، بلکه تمام مناطق را تهدید می کند.

ادعای یک مقام آمریکایی درباره کمک به عراق

از سوی دیگر جان آلن نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش ادعا کرد آمریکا، دو هزار موشک ضد تانک برای مقابله با خودروهای بمب گذاری شده در اختیار عراق قرار خواهد داد.

آلن که به بغداد سفر کرده است، مدعی شد بار دیگر پایبندی خود مبنی بر کمک به شرکای عراقی خود برای شکست داعش را مورد تاکید قرار می دهم.

وی افزود آمریکا و ائتلاف به شدت از حیدرالعبادی نخست وزیر عراق و دولت وی و تلاش هایشان برای بازپس گیری اراضی کشورشان و ساخت عراق فراگیر و باثبات برای همه عراقی ها حمایت می کنند.

این مقام آمریکایی مدعی ادامه حملات هوایی ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی ضد داعش به مواضع این گروه تروریستی شد و گفت طی چند روز آینده نشستی در پاریس در سطح وزارتی برای بررسی راه های حمایت بیشتر از شرکای عراقی برگزار خواهد شد.

اظهارات وزیر دفاع عراق درباره نبرد آزادسازی الانبار

از سوی دیگر خالد العبیدی وزیر دفاع عراق گفت نبرد آزادسازی الانبار با برنامه ریزی عملیاتی دقیق و بهره گیری صحیح و مفید از نیروهای رزمی انجام می شود و این نبرد به نفع عراق و عراقی ها تمام خواهد شد.

به گفته وی، هماهنگی خوب میان نیروهای مسلح، نیروهای داوطلب مردمی و عشایر غیور و شورای استان الانبار برای آزادسازی الانبار و حفظ جان مردم و دارایی های آنها وجود دارد.

وی با بیان این که، نبرد آزادسازی الانبار،‌به نفع عراق و عراقی ها تمام خواهد شد، خاطر نشان کرد هرگز به چیزی غیر از پیروزی و آزادسازی مناطق و نابودی گروه های تروریستی راضی نخواهیم شد.

داعش یک مسجد دیگر را منفجر کرد

خبر دیگر این که، تروریست های تکفیری در ادامه اقدامات ضد اسلامی خود، یک مسجد را در ناحیه الزاب در غرب کرکوک منفجر و ویران کردند.

تروریست های داعش همچنین به مناطق جنوب و غرب کرکوک گفته اند تمام ساختمان ها و آثاری را که به  ادعای آنها از دشمنان خدا و اسلام تمجید کنند، ویران خواهند کرد.

تروریست های تکفیری همچنین، منازل مردم و کسانی را که در جنگ با آنها مشارکت می کنند، منفجر می کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس