از آغاز تجاوز نیروهای تکفیری به حرم اهل بیت(ع) تا کنون مدافعان بسیاری به شهادت رسیده‌اند. هادی کجباف، روزبه هلیسایی و سیدجاسم نوری هرسه از شهدای مدافع حرم خوزستان هستند که در ایام هشت سال دفاع مقدس نیز با هم هم‌رزم بوده‌اند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، تجاوز نیروهای تکفیری به حریم آل الله باعث شد تا افراد بسیاری به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) به سوریه و عراق رفته و برای مقاومت و دفاع از این مناطق با نیروهای تروریستی و تکفیری مبارزه کنند. از آغاز تجاوز نیروهای تکفیری به حرم اهل بیت(ع) تا کنون مدافعان بسیاری به شهادت رسیده‌اند. هادی کجباف، روزبه هلیسایی و سیدجاسم نوری نیز از زمره شهدای مدافع حرمی بودند که در این درگیری‌ها به شهادت رسیدند.

«هادی کجباف» جزء اولین نیروهای داوطلبی بود که از ایران راهی عراق و سپس سوریه شد تا از حرم‌های اهل بیت مقابل تروریست‌ها دفاع کند. شهید کجباف با ورود به سوریه فرماندهی، سازمان‌دهی و آموزش عده‌ای از مدافعان حرم را به عهده گرفت و تا جایی موفق بود که داعشی‌ها به اسم و رسم، او را می‌شناختند و مدت‌ها به دنبالش بودند. او چندی پیش در منطقه بصری الحریر استان درعا در مرز سوریه و اردن به آرزوی خود رسید. واکنش همسر شهید کجباف به خبر شهادت ایشان نشان داد که این شهید نه تنها خود عاشق شهادت بود، بلکه خانواده‌ای داشت که تک‌تک اعضایش کم از خود او ندارند. خانم "شایسته احمدی‌زاده" وقتی مطلع شد که می‌خواهند برای تحویل گرفتن پیکر شهید کجباف از تروریست‌ها، به آن‌ها پول بدهند و یا اسیر از آن‌ها آزاد کنند، با این‌گونه پیشنهادها مخالفت کرد و گفت آن‌چه در راه خدا داده است، پس نمی‌گیرد.

«روزبه هلیسایی» نیز یکی از شهدای مدافع حرم از اهالی خوزستان بود که در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و در درگیری با نیروهای تروریست تکفیری به شهادت رسید. یکی از فرماندهان دفاع مقدس می‌گوید به شهید گفتم شما جانباز و برادر دو شهید هستید بروید عقب، خانواده شما داغدار دو شهید دفاع مقدسند. او در پاسخ به من گفت: برادرانم مرا صدا زده‌اند باید بروم. همچنین «سید جاسم نوری» نیز از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در الرمادی عراق در جبهه‌های مقاومت عراق در درگیری با نیروهای تکفیری و تروریست به خیل شهدای مدافعین حرم پیوست.

در ادامه عکس مشترکی از این سه شهید اهوازی که در زمان هشت سال دفاع مقدس ثبت شده است، می‌آید: در این عکس به ترتیب از سمت راست: شهیدان سید جاسم نوری، روزبه هلیسایی و هادی کجباف.
عکس یادگاری سه شهید مدافع حرم در کنار یکدیگر
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    خداوند این شهیدان را با سرور شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین محشور نماید. و ما را نیز از این قافله بی‌نصیب نگذارد.
  • ابي ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    درورد خدا بر روان پاك اين شهيدان بزرگوار ومظلوم ....
  • محمد ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    در واقع دل کندن از خانه و اهل دنیا و رفتن به رویایی با تروریستها در این روزها کار هر کسی نیست اینان یاوران امام زمان و پیرو شهدای کربلا هستند معامله کننده گانند فقط با خدایشان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس