ساخت چنین حرمی برای امامی که خود را یاور مستضعفان می‌دانست، آن هم در کنار شهدایی که برخی از آن‌ها حتی حاضر نبودند سنگ قبری داشته باشند، مورد انتقاد بسیاری از مردم انقلابی و حتی نسل سومی‌ها قرار گرفته است.

گروه فضای مجازی مشرق- روز چهاردهم خردادماه همزمان با بیست و ششمین سالگرد رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و امام مستضعفان از حرم جدید حضرت امام خمینی(ره) رونمایی خواهد شد.

چندی پیش برای نخستین بار تصاویری از مراحل نهایی ساخت حرم در سایت جماران متعلق به موسسه تنظیم و نشر آثار امام منتشر شد، تصاویری که به وضوح نشان می‌داد این سازه با تفکر امام راحل هیچ شباهت وتناسبی ندارد.

همان امامی که وقتی آقای جمارانی قصد داشت حسینیه را از لحاظ ساختمانی و فرم عمومی اش تغییر بدهد و به اصطلاح مُدِرن کنند، اجازه این کار را ندادند. (پرتویی از خورشید ص 46)

آن پیر فرزانه‌ای که وقتی از ایشان دربارهساخت مصلی تهران در اراضی عباس آباد کسب تکلیف کردند، امام ضمن موافقت از ساخت مصلی تاکید کردند: سادگى مصلا باید یادآور سادگى محل عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد و شدیداً از زرق و برق ساختمان هاى مساجد اسلام امریکایى جلوگیرى شود.

اشرافیت و تجمل‌گرایی در ساخت این سازه به قدری به ذوق می‌زند که حجت‌الاسلام مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نیز در یادداشتی از ساخت و‌ سازهای حرم امام خمینی به شدت انتقادکرده و نوشته بود که عظمت امام به زرق و برق حرمش نیست.
در ادامه موج انتقادات به سرعت به فضای مجازی و خصوصا شبکه های اجتماعی کشیده شد به طوری که بسیاری از جوانانی که امام را درک نکردند و یا حتی در زمان آن پیر فرزانه به دنیا نیامده بودند، هم به این سازه انتقاد کردند.

اما محمد علی انصاری، مسئول ساخت حرم امام(ره) در توجیه این اقدام گفت: ما از این که انتقاد بشنویم و به ما گفته شود که کجای کارتان اشتباه است و همچنین از این که در آینده از ما محاسباتی خواسته شود استقبال می‌کنیم اما اگر کسی عنوان کند که چون امام ساده بود پس نباید حرم داشته باشد؛ شاید آن فرد دوست نداشته باشد که مردمی که به حرم می‌آیند آرامش داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به منتقدان عنوان کرد: نمی‌توانستیم روی سازه کاه گلی بنا کنیم و بگوییم سادگی یعنی این، اصلا به نظر من چنین رویکردی یک کاریکاتور است.

در ادامه تعدادی از اعتراضاتی که کاربران شبکه های اجتماعی به این سازه داشتند، را مشاهده می‌کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • بتمن ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    "حمید شین : اینجا مقبره کوروش است یا امام مهربانی ...." آقای شین فک کنم مقبره کوروش روندیدن چون اگه اون تجملاتیه این دیگه چیه
  • جلیل ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    ان شالله تا چند شب دیگه حاج آقا خاطره ، امام را تو خواب می بینه همه این موارد حل می شه
  • کاپیتان ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    حالا این همه هزینه شده خراب کردنش ضرر عجیبه که شما رسانه ها تازه فهمیدید؟//؟ حد اقل کاش این سرمایه صرف اتمام مصلی امام میشد که نفع عامه مردم توش هست و همه استفاده میبرند و تو نمایشگاه های بین المللی یه جای مناسبی باشه که آبرو داری بشه نه نصفه کاره رها بشه
  • فرزین ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    سلام/متاسفانه توآخرالزمان بازاراغراق و...داغه خمینی کبیرنه پیامبربود ونه امام معصوم ...ایشان مرجع ورهبری عارف وشجاع بودکه احیاگراسلام گردید...چنین کاخی درشان عالم ربانی نیست...برخی باچنین تجملاتی پشت سرامام پنهان میشوند ولی مابیداریم!
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    از همون روز اول نباید گنبد و گلدسته برای ایشان درست می کردند.بهترین جا همان مسجد بالا سر حضرت معصومه در کنار دیگر بزرگان شیعه بود.
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    ذره ای خلوص نیت ندارید - البته این را همه می دانند - در زمان ساخت کجا بودید؟ حمله به حسن خمینی راز حمله به مرقد است -
  • سجاد ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    وصیت امام (ره) دفنشان در کنار شهدا بود. شاید یکی از دلایل ایشان برای این کار این بود که حتی به اندازه انتقال جنازه ایشان به قم هم از بیت المال خرج نشود. اما چه بگوییم از دیگرانی که بیت المال را مال البیتشان می دانند.
  • سجاد ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    شما دستگاه خلوص نیت سنج دارید؟ آیا غیر از این است که متولی حرم امام (ره) جناب حسن خمینی هستند؟ اگر این تزئینات و زرق و برق ها غلط است که به نظر ما غلط است شما با دستگاه خلوص سنجتان بفرمایید که از کی بپرسیم چرا؟
  • کودک68 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    امام مظلوم و غریب ما ...!
  • کودک68 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    امام مظلوم و غریب ما ...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس