کد خبر 421979
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴

وزیر امور خارجه فرانسه گفت که کشورش با هر گونه توافق هسته ای با ایران در صورت موافقت نکردن تهران با بازرسی تاسیسات و مراکز نظامی مخالف است.

به گزارش مشرق، لوران فابیوس در جمع نمایندگان مجلس فرانسه خاطرنشان کرد که پاریس توافقی که شامل بازرسی تمام تاسیسات ایران به ویژه تاسیسات نظامی نباشد، هرگز قبول نمی کند.

وی از کشورهای بزرگ شرکت کننده در مذاکرات با ایران پیروی از موضع فرانسه را خواستار شد و گفت: با توافق موافقیم اما نه توافقی که اجازه برخورداری از بمب اتمی را بدهد، این موضع فرانسه است.

ایران و کشورهای پنج به علاوه یک که از 20 ماه قبل مذاکرات گسترده ای را درباره برنامه هسته ای آغاز کردند ماه آوریل 2015 در "لوزان" توافقی مرحله ای امضا کردند که زمینه امضای توافق پایانی در سی ژوئن 2015 را فراهم می کند.  

فرانسه از کشورهای به شدت مخالف حق ایران در زمینه برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای است اما همزمان از رژیم صهیونیستی که سلاح اتمی در اختیار دارد، حمایت می کند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن دوست ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    عیبی نداره!!! بازم برین باهاش قرداد پژو و رنو و ایرباس امضا کنید!! کی میخواین بفهمین سگ آمریکا شرف داره به این فرانسویهای شراب خور نامرد ؟!
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    والا مذاکرات رو ترک کنید، با مفسدین اقتصادی به شدت مقابله کنید، نه نیاز به غربی‌ها داریم نه توافق.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس