کد خبر 421470
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶

شبکه دویچه وله در گزارشی درباره درخواست همکاری انگلیس از روسیه برای مقابله با تروریسم اعلام کرد این اقدام لندن نشان می دهد غرب از جمله انگلیس به این مساله پی برده که تقابل با روسیه اقدام موثر و کارسازی نبوده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک (ریانووستی) روسیه به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه دویچه وله به تماس تلفنی اخیر دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با ولادیمیر پوتین رئیس رئیس جمهوری روسیه و رایزنی برای همکاری ها در یکسری مسائل بین الملل اشاره دارد.

در این گزارش عنوان شده که غرب فهمیده اقدامات برای منزوی کردن روسیه موثر نبوده است به ویژه اینکه آشکار شده آمریکا به نتایج مثبتی در اقداماتش در مسئله سوریه دست نیافته است.

این در حالی است که انگلیس و روسیه از قصدشان برای همکاری نزدیک تر در مساله سوریه خبر داده اند.

دیوید کامرون و ولادیمیر پوتین توافق کرده اند تا نشستی میان مشاوران امنیت ملی دو کشور برگزار شود.

گزارش شده است فعالیت های گروه تروریستی داعش و درگیریها در سوریه از جمله محورهای تماس تلفنی پوتین و دیوید کامرون بوده است.

دویچه وله در ادامه تصریح کرد که به رغم اینکه غرب فهمیده است اقداماتش در منزوی کردن روسیه در جامعه جهانی ناکام بوده است اما برخی کشورهای غربی همچنان در رزمایش های نظامی برای قدرت نمایی در برابر روسیه شرکت می کنند. آمریکا و دیگر کشورهای غربی در یک رزمایش بزرگ با حضور یکصد هواپیما نزدیک روسیه شرکت کرده اند.

در آن سو، روسیه نیز بیکار نبوده و با برگزاری رزمایش هایی در منطقه اورال و سیبری به این رزمایش های غرب پاسخ داده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس