"دپیان" هشتمین ساخته سینمایی اودیار ، اقتباسی از کتاب "نامه های ایرانی" نوشته مونتسکیو است. آثار ژاک اودیار از سینمای روشنفکری - انتقادی فرانسه فاصله می گیرد و تعلقات ژانری خود را به جریان اصلی سینمای هالیوود عیان می سازد.

گروه فرهنگی مشرق - ژاک اودیار کارگردان فرانسوی و سازنده آثاری همچون قهرمان خود ساخته 1996 و پیامبر 2009 می باشد او متولد 1951 است و فعالیت سینمایی خود را از سال 1980 با نوشتن فیلمنامه آغاز نمود.او نگارش فیلمنامه های مشهوری چون حرفه ای 1981 و استرالیا 1989 را در کارنامه خود دارد.

آثار ژاک اودیار از سینمای روشنفکری - انتقادی فرانسه فاصله می گیرد و تعلقات ژانری خود را به جریان اصلی سینمای هالیوود عیان می سازد. او پیش از فیلم "دیپان" 2015 ، فیلم ضعیف "زنگار و استخوان" را در سال 2012 بر اساس داستان کوتاهی از کریگ دیویدسن ساخت."زنگار و استخوان" داستان زنی جوان است که اشتغال به مربی گری نهنگ در پارک تفریحی را بر عهده دارد، او بر اثر حمله نهنگ از دو پا فلج می شود و این حادثه تاثیر بسیاری بر زندگی اش می گذارد، در این زمان با مردی آشنا می شود و این آشنایی سبب تحولاتی در زندگی او می گردد."زنگار و استخوان" درامی ساده انگار و پیرو قواعد ژانری ملودرام با گرایشات جنسی فراوان است.
  

ژاک اودیار فاتح کن 2015


"دپیان"
هشتمین ساخته سینمایی اودیار می باشد که اقتباسی ست از کتاب "نامه های ایرانی" نوشته مونتسکیو ، داستان این فیلم درباره یک مرد اهل آسیای شرقی است که همراه دو غریبه که وانمود می کنند زن و همسرش هستند در حومه پاریس مستقر می شوند فیلم روایتی از تلاش آنان برای گذران زندگی و عبور از مشکلات فراوان مهاجرتی ناخواسته است.


ژاک اودیار فاتح کن 2015


ژاک اودیار پیش از این دو بار برنده جایزه سزار برای بهترین کارگردانی شد و در سال 2009 جایزه بزرگ جشنواره کن را برای فیلم "پیامبر" کسب کرد لذا فتح نخل طلا پس از یک دوره افول (به خصوص با ساخت اثر ضعیفی چون "زنگار و استخوان") با "دپیان" دور از ذهن نبود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس