کد خبر 419792
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰

همه افراد به هنگام اتفاقات ناگوار از گریه کردن استفاده می‌کنند. حال این اشک‌هایی که بر روی گونه جاری می‌شود و چشم‌ها را پف‌دار می‌کنند، چگونه می‌تواند دارای خاصیت باشد؟

به گزارش مشرق، فرد قادر به ریختن 10 اونس اشک و 30 گالن در سال را دارد. این اشک‌ها می‌توانند اساسی، اشک رفلکسی و یا روانی و احساسی باشند.

اگرچه اشک‌های حاصل از احساسات حجم بالایی از استرس را دارند، اما باعث آسودگی عنبیه و انتقال این احساس به دیگران را دارد.

به گفته شارون مارتین روان درمانگر در کالیفرنیا، افراد از گریه کردن در عموم دچار خجالت می‌شوند، اما باید بدانند که اشک ریختن باعث از بین رفتن احساسات منفی می‌شود.

1)دفع سموم
گریه علاوه بر اینکه ذهن و احساس افراد را پاک می‌کند، قادر به پاکسازی سموم نیز می‌‌‌باشد. اشک‌هایی که توسط استرس تولید می‌شوند، به بدن کمک می‌کنند تا از مواد شیمیایی افزایش دهنده کورتیزول خلاص شوند. گفتنی است که بسیاری از مواد شیمیایی موجود در گریه‌های احساسی حاوی پرولاکتین پروتئین و هورمون آدرنوکوتیکو هستند که درد را کاهش می‌دهد.

2)بهبود بینایی
اشک‌هایی که توسط غدد اشکی تولید می‌شوند، باعث باز شدن دید می‌گردند. زمانی که غشای چشم دچار کم‌آبی می‌شود، از کیفیت بینایی کاسته خواهد شد، لذا اشک باعث شستشوی سطح چشم شده و مانع از دست دادن آب غشای آن می‌گردد.

3)بهبود خلق
اشک قادر است بهتر از هرگونه داروی ضدافسردگی خلق و خو را بهبود بخشد. طبق مطالعات به عمل آمده گریه کردن باعث تسکین روح و خلق افراد می‌شود. افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی و خلقی ممکن است کمتر اثرات مثبت گریه را تجربه کنند.

4)تسکین استرس
یک گریه خوب می‌تواند احساس آسودگی را به فرد انتقال دهد، حتی اگر شرایط بد همچنان باقی مانده باشد. نکته قابل توجه این است که گریه هورمون‌های استرس و سموم را از بدن رها کرده و باعث کاهش تنش می‌گردد. مارتین روان درمانگر معتقد است که گریه یک جایگزین سالم و مناسب برای مشت زدن به دیوار به شمار می‌رود و مانع از مشکلاتی می‌شود که سلامت جسم را تهدید می‌کند لذا اشک ریختن یک راه امن و موثر برای مقابله با استرس است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    هیچ کار خدا بیهوده نیس!
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    ما افرادی هستیم : عاری از سموم با بینایی عالی ، اخلاق نیکو و استرس کم!
  • جعفری نیا ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    هیچ یک از مخلوقات خداوند بیدلیل خلق نشده .پس سر به سجده شکر میگذاریم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس