رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با انتقاد از عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در تأیید روسای واحدهای دانشگاه آزاد گفت: برخی مزاحم پیشرفت دانشگاه آزاد می شوند.

به گزارش مشرق، آیت الله هاشمی رفسنجانی امروزدر مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد با اشاره به حضور روز گذشته رئیس جمهور در دانشگاه آزاد، گفت: آقای روحانیاز زمان مجلس شورای اسلامی در اوایل انقلاب تا به امروز در جریان کارهای مابوده اند و دیروز هم با حضور در دانشگاه آزاد به مسائل مهمی اشاره کردند.از ایشان تشکر می کنم که این دانشگاه را فراموش نمی کنند.توقع داریم که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مسائلی که در دوره های قبل برای این دانشگاه ایجاد شدو برخی موانعی را بر سر راه این دانشگاه قرار دادند رفع کنندو اجازه دهند که همان طور که نخبگان و دانشمندان صلاح می دانند کار خود را انجام دهند و دولت دست آنها را باز بگذارد.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی این نیاز احساس شد که باید دانشگاهی برای توسعه تحصیلات دانشگاهی برای مردم فراهم شود و البته دولت به دلیل اینکه مشغول جنگ بود، امکاناتی برای توسعه دانشگاهها نداشت و حتی این تصور وجود داشت که این گونه فضاها لوکس است و به درد قشر مرفه جامعه می خورد، اما ما بهاین نتیجه رسیدیم که مشکل واقعی بخش محروم کشور ما تحصیلات مردم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: پیش از انقلاب فکر می کردیم که اگر انقلاب پیروز شد، کشور باید به مرکز بزرگی برای تحصیلات تبدیل شود، اما پس از پیروزی انقلاب دیدیم که شرایط بدتر شد و به خاطر ماجرای انقلاب فرهنگی دو سال دانشجویان از درس باز ماندند.ما نگران این موضوع بودیم.انقلاب فرهنگی واقعا انقلاب فرهنگی نبود.

هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: یکی از مشکلات کشور این است که به خاطر برخی ملاحظات که حتی دینی و عرفی نیستند، راهها را به سوی مردم می بندیم.

وی با اشاره به انتقادهایی که به دولت در حوزه های مختلف می شود، گفت: اگر کارها را به خود مردم بسپاریم حتی می توانیم بیکاری را رفع کنیم، به شرط اینکهما دست مردم را نبندیم و برخی در مقابل مردم سنگ اندازی نکنند.باید همه کارها را به دست مردم بسپاریم تا مشکلات حل شود، البته باید توجه داشته باشیم که حاکم باید شرایطی را فراهم کند تا مردم بتوانند فعالیتو استعدادها بروز پیدا کنند.

رقابت با دانشگاه آزاد نباید با پول دولت باشد

رئیس هیات امنایدانشگاه آزاد با اشاره به ایجاد برخی دانشگاهها در رقابت با دانشگاه آزاد گفت: برخی برای رقابت با دانشگاه آزاد، دانشگاههایی را تاسیس کردند که البته ما مشکلی با این رقابتها نداریم ولی نباید این رقابتها با پول دولت انجام شود. باید رقابت بین بخش خصوصی باشد و اگر دولت در این رقابت وارد شود، دیگر موضوعی به عنوان رقابت معنا پیدا نمی کند لذا دولت باید میدان رقابت را برای مردم و بخش غیردولتی فراهم کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به بازدید صبح امروز خود از نمایشگاه دانشگاه آزاد، گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای بسیاری از واحدهای مختلف دانشگاه آزاد به نمایش گذاشته شد.باید شرایطی فراهم شود که سرمایه گذاران از این دستاوردها بازدید کنند و هر کدام را که خواستند انتخاب و تجاری سازی کنند. به عنوان مثال شرکت رنوی فرانسه از دستاورد ماشین برقی واحد قزوین دانشگاه آزاد بازدیدو اعلام کرده است که حاضر است برای تولید این خودرو همکاری کند.

برخی مزاحم پیشرفت دانشگاه آزاد می شوند

وی با اشاره به برخی مزاحمت ها برای دانشگاه آزاد، اظهار داشت: برخی مزاحم پیشرفت دانشگاه آزاد می شوند، مثلا اگر بخواهیم رئیس واحدی را عوض کنیم باید چند سال در شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت و آمد داشته باشیم و بعدهم برای آن واحد سرپرست منصوب می کنند، لذا نباید این گونه دخالت ها وجود داشته باشد، البته شورای عالی انقلاب فرهنگی باید وظیفه نظارتی خود را انجام دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افرادی برای ما مزاحمت ایجاد می کنند که در همین دانشگاه درس خوانده اند و حالا به جایی رسیده اند و یا در مجلس حضور دارند و برای دانشگاه آزاد مزاحمت و موانعی را ایجاد می کنند.یکی از کارهای شما این است که این مزاحمت ها را دفع کنید و ما هم در دفع این مزاحمت ها به شما کمک می کنیم.

آیت الله هاشمی در پایان اظهار داشت: باید با پشتوانه تعقل، مردانگی و زنانگیبرای پیشرفت دانشگاه آزاد تلاش کنیم، البته این که می گویم زنانگی به خاطر این است که تا چند سال آینده بسیاری از روسای ما خانم ها خواهند بود که البته این حقشان است چرا که هزاران سال عقب افتاده بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • عضو هيات علمي دانشگاه آزاد ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    متاسفانه (دانشگاه) آزاد به دانش آموختگان و اعضاي هيات علمي خود نيز رحم نمي كند ...
  • صدرا ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    حاجاقا یه ذره فک کنید یه خاطره از امام بگید در مورد دانشگاه ازاد و مزاحمان شورای انقلاب فرهنگی !!!
  • عضو هيات علمي دانشگاه آزاد ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    متاسفانه (دانشگاه) آزاد به دانش آموختگان و اعضاي هيات علمي خود نيز رحم نمي كند ...
  • جاوید ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    هاشمی حرفهای قشنگی میزنن ولی نمیدونم چرا میخوان فقط جایی که خودشون هستند این مسائل حل بشه ؟خدارو شکر که سال 84 دولتی اومد که جلوی برخی انحصارها رو گرفت و باعث شد قوه قضائیه کمی شجاعت برخورد با قدرتمندان رو پیدا کنه و حالا یواش یواش(هنوز کامل نشده)داره به حساب خیلی ها رسیدگی میکنه .شورای عالی انقلاب فرهنگی اتفاقا داره خوب عمل میکنه وگرنه معلوم نبود الان چه وضعیتی بر دانشگاه حاکم بود.دانشگاه نباید انحصاری و خانودگی باشه.
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    عدادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مورد تخریب قرار گرفتند، تخریب‌های غیرمنصفانه و ناجوانمردانه، حتی شخصیت موجهی مثل آقای هاشمی رفسنجانی که شخصیت محترم و با سابقه‌ای است، از دم این تخریب‌ها در امان نماند، این حادثهٔ بدی بود. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و مسئولان قوهٔ قضاییه و خانوادهٔ شهدای فاجعهٔ هفت تیر، ۷ تیر ۱۳۸۴ رهبر انقلاب حتی در خطبهٔ معروف ۲۹ خرداد ۸۸ نیز در توصیفی از هاشمی رفسنجانی و کمک‌های اقتصادی وی به جریان انقلاب اسلامی ایران اذعان داشتند: آقای هاشمی را همه می‌شناسند. من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئولیتهای بعد از انقلاب نیست؛ من از سال ۱۳۳۶ -یعنی ۵۲ سال قبل- ایشان را از نزدیک می‌شناسم. آقای هاشمی از اصلی‏‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدی و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزی انقلاب از مؤثر‌ترین شخصیتهای جمهوری اسلامی در کنار امام بود؛ بعد از رحلت امام هم در کنار رهبری تا امروز. این مرد بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب می‌کرد و به مبارزین می‌داد. این‌ها را جوان‌ها خوب است بدانند. بعد از انقلاب ایشان مسئولیت‌های زیادی داشت: هشت سال رئیس جمهور بود؛ قبلش رئیس مجلس بود؛ بعد مسئولیت‌های دیگری داشت. در طول این مدت هیچ موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش از انقلاب یک اندوخته‏‌ای درست کرده باشد. این‌ها یک حقایقی است؛ این‌ها را باید دانست. در حساسترین مقاطع ایشان در خدمت انقلاب و نظام بوده.
  • علوی ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    مشرق ترسو نکنه نظرات ما رو انتقال بدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس