کد خبر 419097
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

صحبت‌های وزیر ورزش درباره اتفاقات بازی تراکتورسازی و نفت تهران این ذهنیت را به وجود می‌آورد که او در حال بردن اذهان عمومی به سمت دیگری است تا روی اتفاقات پایان بازی سرپوش گذاشته شود.

به گزارش مشرق، اتفاقات دقایق پایانی بازی تراکتورسازی و نفت تهران آنقدر عجیب، تلخ و البته کثیف بود که نه تنها واکنش مقامات ارشد ورزش را در پی داشت بلکه پای رئیس جمهور را هم به این ماجرا باز کرد و روحانی در جلسه هیئت دولت دستور ویژه داد تا این موضوع به صورت جدی بررسی شود.

پس از این ماجرا بود که محمود گودرزی روز گذشته به همراه مسئولان فدراسیون فوتبال به تبریز رفت تا پیگیر ماجرا باشد. از همان بدو ورود وزیر ورزش به تبریز بود که یک جمله مشترک در صحبت‌های او جلب می‌کرد: «داوری مشکل داشت و این موضوع برای ما محرز شده است.»

وزیر ورزش از داوری‌های فوتبال گلایه و البته ذهنیت داشت. او پیش‌تر هم از داوری‌های لیگ انتقاد کرده و گفته بود: «گزارش‌های بدی از داوری به دستم رسیده است.» شاید این ذهنیت از قبل باعث شده بود که شب گذشته او در دو - سه مصاحبه داور را مقصر اصلی اتفاقات تبریز بداند اما واقعا اینگونه است؟

در اینکه به گفته برخی کارشناسان علیرضا فغانی یک پنالتی برای تراکتورسازی نگرفته شکی نیست و اینکه شاید در اخراج تیموریان سخت‌گیرانه عمل کرده است اما آیا مقصر اتفاقات آخر بازی در ورزشگاه تیم داوری بود؟ آیا فغانی بلندگو دست گرفته و گفته بود بازی سپاهان و سایپا 2 بر 2 مساوی شده است؟ آیا او مردم را به حضور در جشن قهرمانی دعوت کرده بود؟

اشتباهات داوری می‌تواند در هر مسابقه‌ای تاثیرگذار باشد و کارشناسان داوری بهتر می‌توانند درباره اتفاقات رخ داده در بازی تراکتورسازی و نفت صحبت کنند اما موضوع این است که اگر همه چیز در تبریز عادی پیش می‌رفت می‌شد داور را بیشتر مواخذه کرد اما وقتی در ورزشگاه اعلام می‌شود بازی سپاهان با نتیجه تساوی تمام شده و بازیکنان تراکتورسازی تلاشی برای جبران نتیجه انجام ندادند و وقت را هم تلف کردند به گمان اینکه قهرمان شده‌اند؛ نباید پیگیری کرد که اصل ماجرا چه بوده است؟ آیا مقصر دانستن داور بازی، دادن آدرس اشتباه به مردم و گمراه کردن آنها نیست؟

شاید فضا این روزها به گونه‌ای است که گودرزی را وادار کرده تمام کاسه وکوزه‌ها را بر سر تیم داوری بشکند و همچون همیشه که دیواری کوتاه‌تر از داوران پیدا نمی‌شود به فدراسیون «دستور» بدهد فغانی و کمک‌هایش را تنبیه و جریمه سنگین کند اما آیا وزیر ورزش که فردی تحصیل‌کرده است می‌پذیرد که اتفاقات آخر بازی طبیعی و عادی بوده است؟ آیا این سؤال باقی نمی‌ماند که مقصر اصلی اتفاقات پایان مسابقه چه کسی است و چه کسی بود که اعلام کرد بازی سپاهان با نتیجه تساوی خاتمه یافته است؟ آیا پشت پرده تمام این اتفاقات تیم داوری است؟ آیا انداختن تمام تقصیرات به گردن داوران سرپوش گذاشتن به اتفاقات آخر بازی نیست؟

فغانی مقصر بود و پنالتی نگرفت اما آیا می‌توان به همین راحتی همه چیز را فراموش کرد و برای تلطیف فضا داور را مقصر جلوه داد؟ چرا نباید پس از برگزاری جلسات کارشناسی به صورت شفاف و واضح به مردم گفته شود عامل اتفاقات آخر بازی چه فردی یا چه افرادی بودند؟

مقصر دانستن داور این بازی ما را ناخودآگاه به یاد این ماجرا می‌اندازد که معمولا در سقوط هواپیماها، خلبان مقصر است چون از دنیا رفته و نمی‌تواند از خودش دفاع کند؛ اینجا هم داور هر چه بگوید توی سرش می‌زنیم و می‌گوییم اشتباه کرده‌ای و مقصران اصلی، سرخوش از این ماجرا به ما می‌خندند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس