کد خبر 420893
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

جناب گودرزي بيخ گوش ورزشگاه هفتاد هزار نفري يادگار امام «ره» اعلام کردند که صلاح نيست هفتاد هزار نفر به ورزشگاه بروند، ورزشگاه سي و پنج هزار نفري کافي است!

مشرق-

جناب گودرزي که شايع است در راس تغييرات ليست دکتر روحاني قرار دارند و راست و دروغش را ما به گردن راوي مي اندازيم، درست روزي که در معيت رئيس جمهور به تبريز رفته بودند – ديروز – بيخ گوش ورزشگاه هفتاد هزار نفري يادگار امام «ره»اعلام کردند که صلاح نيست هفتاد هزار نفر به ورزشگاه بروند، ورزشگاه سي و پنج هزار نفري کافي است.

راوي البته علاوه بر طرح شايعه تغييرات کابينه حرفهاي ديگري هم مي زد، مثلا مي گفت وزير ورزش با فوتبال خوب نيست، مي گفت طرفدار کشتي است و خود يک گوش شکسته، حالا يکي بايد بيايد و راوي را که باد در غبغب انداخته و با بالا انداختن ابرو به بالا بالا، فخر مي فروشد حالي کند که اينگونه که او گفته بود نيست و وزير فوتبال را هم دوست دارد و مي داند اين صنعت بزرگ در قرن اخير با هيچ پديده اي در دنيا قابل قياس نيست.

راوي حالا حرفي نمي زند. تنها و تنها نگاهمان مي کند و با نگاهش به ما مي فهماند که وزير نه استاديوم هاي غول پيکر برزيل را مي بيند، نه سانتياگوبرنابئو و نه نيوکمپ بارسلونا را،وزير اعتقاد زيادي به اينکه فوتبال بزرگ و قدرتمند باشد ندارد.

راوي مي فهماند که وزير به حضور صد و ده هزار نفري هواداران پرسپوليس و کري آنها با هواداران استقلال براي پرطرفدارتر بودن در آسيا و اسنادي که براي هم رو مي کنند،اهميت زيادي نمي دهد و کم مانده بگويد فوتبال هم شد ورزش؟ از چه چيز آن خوشتان مي آيد که هفتاد هزار و بلکه بيشتر به يادگار امام مي رويد و صد و ده هزار و بلکه بيشتر براي پرسپوليس و يا استقلال به ورزشگاه مي رويد؟

ظريفي آن گوشه فرياد زد: هفتاد هزار نفر را نمي توانند مديريت کنند، سي و پنج هزارتا براي ايشان راحت تر است، اگر آن هم سخت بود مي توان سه هزار و پانصد نفري اش کرد. اصالتا مهم نيست اين پديده چقدر طرفدار دارد، ما بايد ببينيم که چقدر دوست داريم و حوصله داريم و مديريت.
اصلا تقصير کار کاملا معلوم شد؛ مقصر آنهايي هستند که استاديوم هاي صد هزار نفري و هفتاد هزار نفري را ساخته اند، اشتباه کرده اند همان سي و پنج هزارتايي را مي ساختند کافي بود!

يک نفر در انتهاي مجلس خودماني با حضور راوي فرياد زد:در مثل مناقشه نيست اما تيمور لنگ وقتي يک نفر را بلند قدتر از خودش ديد به جاي بلند قدتر شدن که برايش ممکن نبود، دستور داد زانوهاي آن بلند قد را ببرند!

اگر ما نمي توانيم استاديوم هاي صد هزار نفري و هفتاد هزار نفري را مديريت کنيم، به جاي طعنه زدن به استاديومي که براي مردم آن را با کم لطفي بالاي کوه قاف ساخته ايم، بهتر است خودمان را تقويت کنيم نه اينکه شمارگان صندلي هاي يادگار را کم کنيم.

راوي اما هنوز داشت اشاره مي کرد و شکلک در مي آورد و ما هر چه نگاه کرديم نفهميديم که او چه مي گويد! دوباره نگاه کرديم ديديم با لال بازي مي گويد: فغاني را قرباني دروغگوها در ورزشگاه نکنيد! گفتيم خب چرا حرف نمي‌زني؟ اشاره کرد که خود سانسوري انجام داده است!

درست که فکر کرديم ديديم همه بدبختيهاي آن شب در يادگار، همه اشتباهات فني توني و آندو و لک و از آنها بسيار مهمتر دروغ هاي شاخدار و موارد ديگر درحال خراب شدن روي سر فغاني است که در مورد يک پنالتي شايد اشتباه کرده و مديريت نکرده است. در حالي که مشکل يادگار و دلخوري مردم بيشتر به خاطر آن دروغ بزرگ بود نه يک اشتباه داور!

محمد سررشته داري (تحلیلگر روزنامه نود)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس