فرماندار جزیره اوکیناوا واقع در جنوب ژاپن روز چهارشنبه قول داد به مبارزه برای جلوگیری از احداث پایگاه هوایی جدید آمریکا در این جزیره ادامه دهد.

به گزارش مشرق، تاکشی اوناگا در جمع خبرنگاران در توکیو گفت: اطمینان دارد می تواند از احداث پایگاه هوایی در منطقه ساحلی و روستایی هنوکو - که قرار است در صورت احداث به جای پایگاه نظامی فوتنما در گینووان Ginowan مورد استفاده قرار گیرد- جلوگیری کند.

فرماندار اوکیناوا که رهبری تظاهرات 35 هزار نفری اخیر را علیه طرح های آمریکا و دولت ژاپن بر عهده داشت، گفت: « دولت مرکزی زمین های ما را غصب کرده است، و به ما می گوید فشار ناشی از احداث پایگاه های نظامی آمریکا را تحمل کنیم. ما از آنها می خواهیم ساخت و ساز را متوقف کنند و در این باره مذاکره کنند.»

فرماندار اوکیناوا گفت: پایگاههای نظامی آمریکا «مانع» توسعه و پیشرفت اقتصادی اوکیناوا می شوند. وی همچنین ادعاها را مبنی بر اینکه استان اوکیناوا به واسطه حضور نظامی آمریکا از نظر مالی تامین می شود، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اوناگا قرار است هفته آینده به آمریکا سفر کند. وی امیدوار است بتواند در این سفر با مقامات وزارت دفاع آمریکا دیدار کند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس