علیرضا در تاریخ 11 اردیبهشت 1361 با اصرار زیاد خود به جبهه رفت و در تاریخ 19 اردیبهشت در جبهه خونین شهر در عملیات بیت المقدس به لقاء الله پیوست.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - چندی پیش حجت الاسلام حاج شیخ محمد مهدی موحدی کرمانی، برادر امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام محمدعلی موحدی کرمانی به دیار باقی شتافت. فرزند این مرحوم، شهید علیرضا موحدی کرمانی نیز 33 سال پیش به جوار رحمت حق شتافته بود. آنچه در پی می آید، نگاهی به زندگی این شهید عزیز است.

شهید علیرضا در تیرماه سال 36 در تهران بدنیا آمد. دوران دبستان را در تهران در مدرسه 17 شهریور فعلی و دوره متوسطه را در دبیرستان ادیب به پایان رساند. در مدرسه فعالیتهای سیاسی و مذهبی او چشمگیر بود، همکلاسیهایش نقل می کنند او همیشه اصرار داشت که نماز ظهر و عصر را قبل از نهار به جماعت در مسجد امین‌السلطان بخواند و روی این مسئله به دوستانش توصیه و تاکید زیاد می‌کرد.

بعد از گرفتن دیپلم در سال 54 ، دو سال در مدرسه حقانی قم که ریاست آن بعهده شهید قدوسی و حاج آقا جنتی بود درس می خواند. در ضمن تحصیل در حوزه بود که در رشته جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران قبول شد و مدت حدود شش ماه در این دانشکده تحصیل کرد و سپس در دیماه سال 56 به قم برگشت و در تظاهرات این شهر مقدس شرکت مستمر و فعالی می کرد.

در سال 57 به تهران آمد و در مسجد قدس خیابان پیروزی شروع به فعالیت نمود. شبها بعد از نماز مغرب و عشاء به امامت حجه الاسلام امامی کاشانی راهپیمایی و تظاهرات به راه می انداخت و آن را رهبری می کرد. بعد از پیروزی انقلاب از مسئولین اصلی کمیته مسجد قدس بود و سپس به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. در خرداد ماه 58 دفتر فرهنگی سپاه منطقه 11 در پایگاه مسجد قدس بنا نمود.

علیرضا در سپاه بعنوان معاون فرهنگی سپاه در آموزش و پرورش بود و در زمستان سال 60 معاون روابط عمومی سپاه تهران و بعدا مسئول این نهاد شد. سپس به عنوان مامور از طرف سپاه به سمت معاونت تبلیغاتی و روابط عمومی اداره سیاسی ایدئولوژیک شهربانی جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار شد که پس از دو هفته خدمت در تاریخ 11 اردیبهشت 1361 با اصرار زیاد خود به جبهه رفت و در تاریخ 19 اردیبهشت در جبهه خونین شهر در عملیات بیت المقدس به لقاء الله پیوست.

بخشی از وصیتنامه:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد الله الذی اکرمنا بالشهاده، الذین هاجروا و اخرجوا من دیارهم و اوذوا فی سبیلی و قاتلوا و قتلوا لاکفرن عنهم سیاتهم

سلام و صلوات خدا و ملائکه بر رسولان بزرگ و پیامبر گرامی اسلامی حضرت محمد بن عبدالله(ص) و بر همه ائمه معصومین و اولیاء مقربش و بر امام بزرگوارمان خمینی کبیر، امید مستضعفان و محرومان و درود بر روان پاک همه شهیدان گلگون کفن راه خدا.

1- دنیا بداند به همه مقدسات عالم سوگند برای نان و مسکن وآزادی حیوانی و دموکراسی و خاک حرکت نمی کنیم ، تنها هدفم اینست که آئین رهایی بخش اسلام که فقط آنرا راه نجات مستضعفان و محرومان می دانم بر دنیا حاکم شود که این تنها راه فلاح است.

2- به امام عزیزمان، به این اسوه بحق الهی و الگوی مجسم اسلام بگوئید تا آخرین قطره خون دست از او و راهش بر نخواهیم داشت زیرا راه او راه مهدیست(عج) ، فریاد او فریاد امام زمان(عج) و حسین(ع) است، بگوئید اماما! تا جان در بدن داریم با هر ندای مخالف راهت خواهیم جنگید.

3- ملت مسلمان و قهرمان ایران بداند باید قاطعانه در همان مسیری که تا کنون ما را از زیر بار اسارتها و بردگیها نجات داده و می رود تاحکومت عدل جهانی را محقق سازد، یعنی راه خدایی امام عزیزمان گام بردارد که هر فریادی غیر آن خیانت به قرآن و اسلام وپایمال کردن خون پاک شهداست.

4- از قول این پاسدار ناچیز قرآن به نمایندگان محترم و در خط امام مجلس شورای اسلامی بگوئید وبه آنها پیام دهید که شما را به خدا سوگند قاطعانه از خط امام که همان اسلام اصیل است حمایت کنید ، به فکر مستضعفان باشید و اجازه ندهید قانونی خلاف راه خدا از مجلس بیرون بیارید که حتما اجازه نخواهید داد.

والسلام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس