کد خبر 418339
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

منابع یمنی اعلام کردند که اولین آتش بس داخلی در یمن امروز(سه شنبه) جهت تسهیل فعالیت‌های امدادرسانی در تعز آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی یمن پرس نوشت: منابع آگاه یمنی از نشست مشترک گروه‌های یمنی در تعز با حضور کمیته امنیتی این استان و فرماندهی نظام محلی جهت بررسی آتش بس داخلی در یمن خبر دادند.

به گفته این منابع در این نشست که از زمان درگیری‌ اخیر در شهر تعز در نوع خود بی‌سابقه است تلاش‌ها برای آغاز آتش بس انسانی جدید در تعز مورد بررسی قرار گرفت و قرار است از امروز اولین آتش بس داخلی در یمن اجرایی شود تا روند امدادرسانی تسهیل و ورود کانتینرهای سوخت‌ و مواد غذایی جهت کاهش رنج‌های مردم با امنیت انجام شود.

در این نشست محمد الحاج، دبیرکل شورای محلی تعز بر لزوم پایبندی به اجرای آتش بس انسانی جدید در این استان تاکید کرد. به ویژه اینکه مردم از اجرای آتش بس پیشین فایده‌ای نبردند و اوضاع انسانی نیز در سایه ادامه درگیری‌ها بسیار بدتر شده است.

وی از تلاش‌های شخصیت‌های اجتماعی و سیاسی و اینکه تمامی طرف‌ها قبول کرده‌اند به اجرای آتش بس انسانی جدید پایبند باشند استقبال کرد و از همگان خواست تا منفعت این استان را بر منافع دیگر ارجح بدانند و درگیری‌ها را متوقف ساخته و زبان عقل و منطق را بر زبان سلاح ارجح بدانند.

در این نشست توافق شد که اجرای آتش بس انسانی از امروز صورت بگیرد و حفاظت امنیتی مناسبی برای تامین امنیت خطوط امداد رسانی به این استان صورت بگیرد.

همچنین توافق شد که درگیری‌ها متوقف شده و مکانیزم مناسبی برای عقب نشینی تمامی گروه‌های مسلح از این شهر و استقرار نیروهای امنیتی بی‌طرف به جای آنها انجام شود.

در این نشست همچنین تصویب شد که کمیته مشترکی از سوی تمامی طرف‌ها برای نظارت بر میزان پایبندی به اجرای این توافق آتش بس تشکیل شود و کمیته‌هایی از مدیران مناطق و اعضای شوراهای محلی جهت نظارت بر روند آتش بس و مکانیزم توزیع فرآورده‌های نفتی و مواد غذایی به شهروندان ایجاد شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس