کد خبر 418158
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰

دوازدهمین مراسم جشن بازیگر در حضور چهره‌های شناخته شده تئاتر در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش مشرق، دوازدهمین مراسم جشن بازیگر با حضور بسیاری از هنرمندان در حوزه سینما و تئاتر امشب در تالار وحدت برگزار شد.

در مراسم اهدای مدالیوم جشن بازیگر ناهید مسلمی به روی صحنه آمد و با خواندن متنی از فرزانه کابلی برای بازی در نمایش تانگوی تخم‌مرغ داغ دعوت کرد که به روی صحنه بیاید، او برگزیده ویژه هیئت داوران بود.

فرزانه کابلی زمانی که به روی صحنه آمد، گفت: قبل از هر چیز از هادی مرزبان کارگردان نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» سپاسگزارم. هادی مرزبان هنگام تمرین همواره حواسش به من بود همچنین به عنوان همسرم در منزل در ارتباط با این نمایش و نقش ام بامن صحبت می کرد. وی برای من زحمت بسیار زیادی کشید تا بتوانم به نقشی که در این نمایش برعهده دارم نزدیک شوم. همچنین از پریسا مقتدی سپاسگزارم و به وی تعظیم می‌کنم چرا که از او در این نمایش بسیار آموختم.

سپس پریسا مقتدی مدیر مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه آمد تا استعداد ویژه جشن بازیگر را معرفی کند. در این بخش نسیم افشارپور توانست این جایزه را دیافت کند.

افشارپور پس از اینکه به روی صحنه آمد، اظهار داشت: از داوران به صورت ویژه تشکر می‌کنم که کار جوانانی در سطح من را هم مورد ارزیابی قرار دادند. از خانواده‌ام که در طول مدت اجرای این نمایش مرا تحمل کردند سپاسگزارم. من شاگرد استادی بودم که از وی چیزهای زیادی آموختم. از زنده یاد استاد حمید سمندریان ممنونم او کسی است که همواره جایش در این مراسم خالی است . همچنین کیومرث مرادی یکی از استادانی است که باید از او تشکر کنم.

در ادامه مراسم خسرو شهراز بازیگر صاحب‌نام تئاتر به روی صحنه آمد و بعد از خواندن متنی در ارتباط با بازیگری که قرار است برای دریافت مدالیوم به روی صحنه بیاید نام پوریا رحیمی‌سام را برای بازی در نمایش «آخرین نامه» برد.

رحیمی سام زمانی که برای دریافت مدالیومش به روی صحنه آمد، گفت: قبل از هرچیزی خدا را شکر می‌کنم که از دست‌های خسرو شهراز این جایزه را دریافت می کنم. از خدا می‌خواهم که همواره به من فروتنی بیاموزد.

وی در ادامه با ذکر خاطره‌ای گفت: 8 سال پیش زمانی که در صحنه تئاتر بودم مراسم خاکسپاری پدرم برگزار می‌شد اما من نتوانستم در آن مراسم شرکت کنم. افتخار دریافت این جایزه را به پدرم تقدیم می‌کنم.

برپایه این گزارش، ستاره اسکندری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر به روی صحنه آمد و از الهام کردا هم بازی‌اش در نمایش «هم هوایی»‌ دعوت کرد که برای دریافت مدالیوم  روی صحنه حاضر شود.

الهام کردا نیز در هنگام دریافت این نشان گفت: این جایزه برایم بسیار ارزشمند است چرا که یک جایزه غیردولتی است و کسانی مرا انتخاب کردند که خود در امر بازیگری تخصص دارند.

وی افزود: با احترام به رأی داوران جایزه خود را با ستاره اسکندری سهیم می‌دانم چرا که او به اندازه من در نمایش «هم هوایی» به خوبی ایفای نقش کرد.

در پایان علاقه‌مند هستم به این اشاره کنم که همواره به خود گفته‌ام باید به پیشکسوتانم در هر شرایطی احترام بگذارم و خوشحالم که امشب روبه‌روی این بزرگان ایستاده‌ام.

سپس علی طباطبایی با خواندن نام محمدعلی محمدی برای بازی در نمایش «قصه ظهر جمعه» از وی در خواست کرد که برای دریافت مدالیوم روی صحنه حاضر شود.

محمدی در سخنانی کوتاه گفت: از محمد مساوات بسیار سپاسگزارم که من را وارد تئاتر کرد و همچنین دوست دارم این جایزه را به اسطوره مقاومت زندگی‌ام تقدیم کنم. خواهرم مدت‌ها است که با بیماری سرطان می‌جنگد امیدوارم که هرچه زودتر سلامتی خود را به دست بیاورد.

در ادامه شیدا خلیق نام هانا کامکار را برای دریافت مدالیوم از روی کاغذدر دستش خواند او به جای اینکه متن به دست گرفته را که در ارتباط با هر بازیگر نوشته شده بود بخواند تصمیم گرفت خودش در ارتباط با هانا کامکار صحبت کند که در این زمینه گفت: زمانی که نمایش «ترانه‌های محلی» را دیدم هانا کامکار حضور کوتاهی در این نمایش داشت و من در تمام طول مدت نمایش اشک می‌ریختم اما به خوبی متوجه تأثیرگذاری وی در همان لحظات کوتاه بودم.

هانا کامکار نیز گفت:‌ از همه اهالی تئاتر ممنونم بالاخص مرحوم حمید سمندریان که از او بسیار آموختم این هدیه را به تمام زنان کرد سرزمینم تقدیم می‌کنم و از همین جا به همه آنها می‌گویم با تلاش به هر آنچه می‌خواهید و خدا صلاح می‌داند حتماً می‌رسید.

در ادامه این مراسم ستاره اسکندری به روی صحنه آمد تا نام آخرین برگزیده زن را بخواند که بعد از خواندن متن متوجه شد خودش برای دریافت مدالیوم انتخاب شده است.

او همچنین از بهزاد فرهانی و اهالی تئاتر تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: دریافت این جایزه خوشحالی مضاعفی را برای من به همراه دارد چرا که این جایزه بوی تئاتر می‌دهد.

توماج دانش بهزادی در آخر مراسم نام علی سرابی را برای بازی در نمایش «ترانه‌های محلی» خواند که سرابی در این مراسم حضور نداشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس