کد خبر 194514
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴

نصرت‌الله زمان‌پور هنرمند پیشکسوت تئاتر کاشان به دلیل بیماری سرطان مغز استخوان در بیمارستان بستری است.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق،‌ بهزاد حافظی داماد این هنرمند درباره شرایط جسمانی او به ایسنا گفت: متاسفانه ایشان در شرایط بحرانی بسیار بدی به سر می‌برند.

وی ادامه داد: ایشان از اول آذرماه درگیر بیماری سرطان مغز استخوان شدند و در حال حاضر کلیه‌هایشان را از دست داده‌اند و دیالیز می‌شوند. ضمن اینکه هشت سال پیش به طور کامل بینایی خود را از دست داده‌اند.

به گفته او، این هنرمند باسابقه تئاتر از روز چهارشنبه 24 بهمن ماه در بیمارستان شریعتی تهران بستری شده است.

حافظی درباره هزینه‌های درمان این هنرمند نیز توضیح داد: متاسفانه ایشان مشکلات مالی دارند اما ما از دوستانشان می‌خواهیم تا کمک‌های معنوی خود را از آقای زمانپور دریغ نکنند.

نصرت‌الله زمانپور متولد 1319 و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیباست. او جزو پیشکسوتان تئاتر کاشان است و عده‌ای او را پدر تئاتر این شهر می‌نامند. اردیبهشت ماه امسال انجمن بازیگران تئاتر در مراسم جشن بازیگر از این هنرمند باسابقه تجلیل کردند.

زمانپور که بینایی خود را به طور کامل از دست داده است به کمک نوه‌اش و با همراهی بهزاد فراهانی شمع جشن بازیگر را روشن کرد.

فراهانی در معرفی این هنرمند پیشکسوت تئاتر گفت: زمانپور از بازیگران دهه 40 تئاتر ایران است و کار خود را با نمایش «رستم و سهراب» به کارگردانی مصطفی اسکویی شروع کرده است و در ادامه فعالیت‌هایش در نمایش‌هایی همچون «مردی که مرده بود و خود نمی‌دانست»، «آی با کلاه آی بی کلاه»، «سرگذشت مرد» و ... حضور داشته است.

فراهانی در این برنامه گفته بود: پیشکسوتان تئاتر نخستین روشنفکران جامعه ما هستند و وظیفه ما است که در روزهای بیماری کمک‌ حال آن‌ها باشیم.

نصرت‌الله زمانپور از هم‌دوره‌ای‌های علی نصیریان و عزت‌الله انتظامی در اداره تئاتر است اما بیشتر فعالیت‌های خود را در عرصه کارگردانی در کاشان انجام داده است. هنرمندان تئاتر کاشان امسال مراسمی برای تجلیل از این هنرمند، برگزار کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس