کد خبر 417975
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

«احسان داداش اوغلی» دانش آموز نخبه مدرسه تیزهوشان که در جریان درگیری در مقابل دو دبیرستان همجوار در شهرستان خلخال به قتل رسیده بود، پس از ٢٠ روز باقی ماندن در حالت کما، جان خود را از دست داد.

 به گزارش مشرق، درگيري بچگانه ٢ دانش‌آموز در مقابل  ٢ دبيرستان شهرستان خلخال با مرگ تلخ يكي از آنها پايان يافت. اين دانش‌آموز ١٣‌ساله كه يكي از نخبگان مدرسه‌اش بود، قرباني انتقامجويي يكي از پسران مدرسه شد و پس از ٢٠ روز كه در حالت كما بود، جان خود را از دست داد. مدیران اين دو دبیرستان شهر خلخال پس از مرگ اين دانش‌آموز به دليل سهل‌انگاري از سمت خود عزل شدند و عامل این درگیری مرگبار با حکم دادستان تا رسیدن به سن قانونی در دارالتادیب می‌ماند.

روز يكشنبه ٦ ارديبهشت ماه امسال بود كه خبري تلخ به والدين يكي از دانش‌آموزان دبيرستان پسرانه تيزهوشان علي ابن ابيطالب(ع) رسيد. هيچ كس باور نمي‌كرد كه دعواي بچگانه ٢ دانش‌آموز تا اين اندازه فاجعه بيافريند. ماجرا از اين قرار بود كه «احسان داداش اوغلي» يكي از دانش‌آموزان نخبه مدرسه علي ابن ابيطالب (ع) درست زماني كه زنگ مدرسه‌شان به صدا درآمد و به حياط آمد، هدف حمله يكي از دانش‌آموزان دبيرستان پسرانه حضرت امام خميني (ره) كه كنار مدرسه خودشان بود، قرار گرفت.

در اين درگيري كه بين ٢ دانش‌آموز رخ داد «احسان داداش اوغلی» از ناحیه گردن و مغز دچار آسیب شد و به بیمارستان امام خمینی خلخال منتقل شد. پس از انجام معاينات پزشكي به دليل وخيم بودن حال اين پسر نوجوان، وي بلافاصله به بیمارستان علوی اردبیل منتقل شد. همانجا اعلام كردند كه احسان ١٣ ساله به كما رفته و دچار مرگ مغزي شده است.

مرگ نخبه ۱۳ ساله در نزاع بچگانه +عکس

اين دانش‌آموز نخبه و تيزهوش ٢٠ روز در کما به سر برد و درنهایت بر اثر مرگ مغزی ساعت يك شب ٢٥ ارديبهشت‌ماه جان خود را از دست داد. پس از اين حادثه تلخ و مرگ احسان خبر رسيد كه هر دو مدیر دبیرستان‌ها به دليل بي‌توجهي و سهل‌انگاري از پست مدیریت عزل و کنار گذاشته شده‌‌اند. احسان داداش اوغلي دانش‌آموز تیزهوش رشته دوم تجربی بود كه به شدت به ورزش تكواندو علاقه داشت.

تا جايي كه پدرش مي‌گويد: «احسان استعدادهای خدادادي زيادي داشت. او از ٥ سالگی ورزش تکواندو را آغاز کرد و ١٠‌سال است که ادامه می‌دهد. کمربند «دان دو» دارد که قرار بود برای آزمون «دان سه» امتحان دهد که اين حادثه براي او رخ داد. احسان يك‌سال جهشی درس خوانده بود و در کنار ورزش خود در مدرسه تیزهوشان خلخال درس می‌خواند.»

پدر احسان داداش اوغلی ماجرای مرگ پسرش را اینگونه تعريف مي‌كند: «ظهر  ٦ اردیبهشت ‌سال ٩٤، وقتی احسان در بوفه مدرسه تیزهوشان خلخال بود، یکی از دانش‌آموزان مدرسه دبیرستان نمونه که در کنار مدرسه تیزهوشان قرار دارد و با احسان اختلاف سنی هم دارد
 به محض خروج از مدرسه   به سمت پسرم هجوم آورده و با وی گلاویز می‌شود که با فشاردادن و پیچاندن گردن احسان، مهره‌های گردن يعني بصل النخاع و نخاع او آسیب دید و با نرسیدن اکسیژن به مغز و ایست قلبی، بیهوش روی زمین می‌افتد. فیلم ضبط شده در دوربین مدارس نیز این را اثبات می‌کند.

بعد از آن من از طريق یکی از بستگان همسرم درجريان موضوع قرار گرفتم و سریع به مدرسه رفتم اما با کمال تعجب وقتی که رسیدم هنوز پسرم روی زمین افتاده بود و اقدامات لازم برای انتقال و تماس با فوریت پزشکی صورت نگرفته بود. بعد از حضور آمبولانس احسان به بیمارستان امام خمینی خلخال منتقل شد. بعد از آن بود كه فهميديم احسان دچار مرگ مغزي شده است.»

مرگ نخبه ۱۳ ساله در نزاع بچگانه +عکس

بختیار داداش اوغلي می‌گوید: «به گفته پزشکان بیمارستان شهرستان خلخال و فاطمی اردبیل، تنها احسان با چند تنفس مصنوعی در همان لحظه اول از ایست قلبی و مرگ مغزی نجات می‌یافت. مسلما در یکی از این مدارس معلماني از رشـــــته‌های مرتبط با امداد و نجات مانند تربیت بدنی و زیست‌شناسی یا کسانی که آموزش امداد و نجات اولیه را دیده‌اند حضــور داشته است اما هیچ‌گونه اقدام کمک‌هــــای اولیه روي پسرم صـــورت نگرفته است. احسان تا ٤٠ دقیقه در مدرسه روی زمین بود تا شاید به‌هوش آید. درحالی‌که در صورت تماس به‌موقع با اورژانس احسان نجات پیدا می‌کرد. حتي فاصله مدرسه تا بیمارستان کمتر از ٢ کیلومتر بوده و با وسیله شخصی هم می‌شد پسرم را سریع به بیمارستان منتقل کرد.»

پدر احسان ادامه مي‌دهد: «دبیرستان تیزهوشان، پیش‌دانشگاهی و دبیرستان نمونه‌دولتی در کنار هم با مقاطع تحصیلی متفاوت قرار داده شده‌اند، اما با حیاط مشترک و بدون حصارکشی قرار گرفته است که این کنترل رفتار و نظارت بر رفتار دانش‌آموزان را به مراتب سخت‌تر می‌کند. اکنون هم طبق صورتجلسه عوامل انتظامی از عاملان و مقصران این اتفاق ازجمله مدیر مدرسه نمونه‌دولتی که هیچ‌گونه مدیریت و کنترلی بر رفتار و خشونت دانش‌آموز مدرسه خود نداشته است، شکایت كرده‌ام. درحال حاضر نيز  ٣ محصل با هویت مشخص وجود دارد که در پشت این قضیه دخیل هستند و از قبل هم احسان را تهديد كرده‌اند که مدارکش را به پلیس آگاهی ارایه دادم.»

پدر احسان داداش اوغلی با یادآوری این‌که چند روز قبل روز تولد احسان بوده اما وی در کما به سر می‌برد، مي‌افزايد: «تماس‌های بسیار زیادی تاکنون داشته‌ایم که از این موضوع ابراز همدردی و تاسف کرده‌اند و استنباط من این است که اخلاق نیک و آرام فرزندم موجب علاقه و ابراز‌همدردی مردم شده است.»

او در پايان مي‌گويد: «حاضر بودم تمام زندگیم نابود شود اما این اتفاق نیفتد. ١٥‌سال کارنامه ابتدایی و تمام ثلث‌های امتحانی و نمرات عالی احسان را باسلیقه نگهداری کرده‌ام. از احسان بیش از ٥٠ ساعت فیلم آزمون علمی، رزمی، شعرسرایی، مداحی و غیره که تبحر داشته است به جا مانده است. در مدرسه تیزهوشان دولتی احسان نيز سالانه ٧٥٠‌هزار تومان شهریه پرداخت می‌کردم، طوری که نصف برنامه زندگی‌ام پیشرفت احسان بود اما تمام آرزوهایم به باد رفت.»

منبع: شهروند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • برزو ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    1 1
    عامل قتل را اعدام کنید تا درس عبرتی برای بقیه باشد
  • مهراسا ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    اشکم دراومد. پسر بیچاره. اگه دقت میکردن الان زنده بود......
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    آموزش و پرورش عکس کودک را به همه مدارس بفرستد تا اولیاء دانش آموزان خشن متوجه مراقبت از رفتار و تربیت فرزندانشان برای پرهیز از خشونت باشند.
  • ناشناس ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    متاسفم و به پدرش تسلیت میگم
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    1 0
    خدا به والدینش صبر عطا کند
  • امیر ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    علت نزاع چی بود؟
  • معین ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    13 ساله دوم دبیرستان؟
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    مشرق جان 13 ساله چیه این بچه 15 ساله بود! لطفا تصحیح کن
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    عامل قتل هم یک نخبه و تیزهوش دیگر از همان مدرسه است!
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    چقدر خشونت زیاد شده
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    2 0
    کاش این بچه های شر در مدرسه هدایت میشدند.
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    اون بچه نیست جنایتکاره باید سخت مجازات بشه خانوادشم باید جواب بدن
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    باید ریشه خشونت ها را شناخت و خشکاند
  • پسر ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    بی مسئولیتی مسئولان مدرسه نتونستن زنگ بزنن اورژانس بیاد ببین کیا دارن مدارس ایران مدیریت میکنن
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    15 ساله بوده یکسال هم جهشی خوانده! در متن پدرش گفته مشرق جون بنویس 15 ساله
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    مدير و ناظم بي لياقت بايد جواب پس بدهند با عزل آنها ، آن هم در سال آخر خدمتشان ، شعور عمومي را به تمسخر گرفته اند ، آقاي مدير كل آموزش و پروش استان بايد جواب پس دهد كه چرا آدم بي لياقتي را مدير كرده اند آيا فقط پارتي يا داشتن فلان امتياز ملاك انتخاب بايد باشد.
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    اینقدر تو ماهواره کشتی کج میبینند
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    40 دقیقه همونجوری بوده ؟ ؟ ؟ ؟شخصی که خیلی راحت میشد از مرگ نجاتش داد.وااقعا اشک تو چشام جمع شد:(40 دقیقه :((تسلیت میگم به خونوادش.خیلی سخته
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    نمی شه که فقط اونی یکی نخبه الکی اومده باشه یقه اینو گرفته باشه و اینم بچه ارومی بوده. تکواندو و ورزش های رزمی همینندزیادی هم به بچه توجه کنی غرور میگیرتش و فکر می کنه می تونه با دعوا مشکلاتش رو رفع کنه. به نظرم بهتر پدر این بندهخدا بیشتر به روحیات و اخلاق این جوان می رسید تا کارنامه و افتخاراتش. ولی به هر حال از خداوند براش صبر ارزو می کنم. روحش شاد
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    فقط اعدام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس