کد خبر 417126
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

داور دربی ۸۰ گفت: در دیدار پرسپولیس - استقلال استرسی نداشتم و یکی از راحت‌ترین قضاوت‌های خود را انجام دادم.

به گزارش مشرق، تورج حق‌وردی داور دربی 80 درباره قضاوتش در دربی 80، حرف و حدیث‌هایی که برای او مطرح شد، انتقادات امیر قلعه‌نویی و ... صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

*بالاخره دربی را هم قضاوت کردید...

پیش از این، دربی‌های رده‌های پایین را قضاوت کرده بودم اما این دربی حال و هوای خاصی داشت و با وجود اینکه به لحاظ جدولی حساس نبود اما هیجان داشت. پیش از بازی هیجان داشتم اما با آغاز بازی همه چیز عادی شد و سعی کردم که قضاوت خوبی داشته باشم.

*استرس نداشتید؟

نه، استرسی نداشتم و یکی از راحت‌ترین قضاوت‌های خود را انجام دادم. خوشبختانه بازیکنان هم رعایت کردند و بازی جوانمردانه‌ای انجام دادند.

*اما بعد از پایان بازی، بازیکنان با هم درگیر شدند.

حواسم به اتفاقات بعد از بازی نبود اما شنیدم که حنیف عمران‌زاده و سوشا مکانی با هم درگیری پیدا کرده‌اند.

*زمانی که کمیته داوران شما را برای قضاوت دربی 80 انتخاب کرد، پرسپولیسی‌ها موضع گرفتند که داوری ممکن است به سود استقلال باشد. پس از پایان بازی هم امیر قلعه‌نویی مدعی شد که آنقدر به حق‌وردی فشار آوردند تا پنالتی روی امید ابراهیمی را نگیرد. نظرتان در مورد این صحبت‌ها چیست؟

پیش از این هم برخی افراد درباره من صحبت‌هایی را مطرح کرده بودند که آنها را به خدا واگذار کرده بودم. الان هم همین کار را می‌کنم. من به شخصه توجهی به این مسائل ندارم و فقط کار خودم را انجام می‌دهم. شما بدانید که داوران در وهله اول به فکر آبروی خودشان هستند و اصلاً به مسائل حاشیه‌ای توجهی ندارند. بدون شک قضاوت روز گذشته من «تودهنی» محکمی به بدگویان و آنهایی بود که این حرف و حدیث‌ها را مطرح کرده بود. اطمینان داشته باشید داوران آبرو و شرف خود را نمی‌گذارند تا بخواهند بازی را «این ور» و «آن ور» کنند.

*یعنی هیچ فشاری به شما وارد نشده بود؟

به هیچ عنوان فشاری در کار نبود. داور کم‌تجربه‌ای نیستم که بخواهم با این صحبت‌ها تحت فشار قرار بگیرم تا هم خودم را زیر سؤال ببرم و هم کمیته داوران را.

*قلعه‌نویی و استقلالی‌ها به خطا روی امید ابراهیمی معترض بودند و اعتقاد داشتند که باید برای آنها اعلام پنالتی می‌شده است.

به هیچ وجه پنالتی نبود. در آن صحنه ابراهیمی پایش را به بازیکن حریف گیر داد و خودش هم پس از چند دقیقه اعتراف کرد که برخورد صورت گرفته ولی پنالتی نبوده است.

*رضا غیاثی، کارشناس داوری هم اعتقاد دارد که در دقیقه سوم بازی وحید طالب‌لو روی امید عالیشاه خطا کرده است. آیا نظر او را می‌پذیرید؟

در آن صحنه اعتقادی به خطا نداشتم. خوشبختانه کارشناسان هم تصمیم مرا تأیید کرده‌اند.

*به قضاوت‌تان در دربی 80 چه نمره‌ای می‌دهید؟

ما نمی‌توانیم در این مورد نظر بدهیم ولی به شخصه فکر می‌کنم قضاوت خوبی انجام دادم و خودم از داوری که انجام دادم، راضی بودم. ضمن اینکه مسعود فلاح ناظر ویژه داوری بازی، فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران و ... قضاوتم را تأیید کردند و از کارم راضی بودند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس