کد خبر 415711
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

مستند «خلعت خورشید» با هدف به تصویر کشیدن مراحل دوخت و ستر روپوش مضجع شریف حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام آماده پخش از شبکه مستند سیما شد.

به گزارش مشرق، روح الله توکلی تهیه کننده و کارگردان این مستند ، ضمن اعلام این خبر، گفت: تصویر برداری این مستند از همان روزهای ابتدایی دوخت روپوش مضجع حرم امام حسین علیه السلام در سال 91 و در اصفهان آغاز شد و مراحل مختلف این رویداد طی زمان های مختلف ثبت گردید . حتی بازدیدهای مختلفی که  از این رویداد رخ داد ،بخصوص بازدید تولیت حرم امام حسین علیه السلام از مراحل  دوخت این روپوش شریف در این مستند به چشم می خورد.

توکلی ادامه داد: «خلعت خورشید» تمام مراحل دوخت و سپس بسته بندی و ارسال روپوش مضجع را به کربلای معلی به تصویر می کشد و با تمام سختی ها و ممنوعیت هایی که ثبت تصویر در حرم امام حسین علیه السلام داشت ، توانستیم تصاویری از لحظه پرده برداری از روپوش ضریح  نیز تهیه کنیم.

کارگردان خلعت خورشید افزود: در این مستند با آقای ایرانپور مسؤول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان و همچنین خانم محزونی (الهی) که سرپرست دوزندگان این کارگاه بودند نیز گفت و گو شده است.

روح الله توکلی در پایان ابراز امیدواری کرد این مستند 22 دقیقه ای در ایام شعبانیه از شبکه مستند سیما پخش شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس