کد خبر 415437
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸

یک پایگاه خبری به تحلیل گزارشی از یک اندیشکده آمریکایی پرداخته که نشان می‌دهد آمریکا از طریق یک اتاق عملیاتی از گروه تروریستی القاعده حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری ـ تحلیلی گلوبال ریسرچ در مطلبی تصریح کرده آمریکا از طریق«اتاق‌های عملیاتی» خود در حال حمایت از القاعده در سوریه است.

گلوبال‌ریسرچ برای اثبات این ادعا به یادداشتی از اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» اشاره کرده و می‌نویسد این اندیشکده در مطلبی تأیید کرده که بر خلاف تبلیغات سیاسی دولت آمریکا گروه‌های «معتدل» آمریکایی و عربستانی و گروه‌های تندرو قطری و ترکیه‌ای از اوان آغاز بحران سوریه در حال همکاری با یکدیگر بوده‌اند.

گلوبال ریسرچ می‌نویسد مقامات آمریکایی همواره به عموم گفته‌اند گروه‌های آمریکایی و عربستانی، از یک طرف، از «معارضان معتدل» حمایت می‌کنند در حالی که ترکیه و قطر در طرف دیگر آشکارا حامی القاعده و شاخه‌های مختلف آن از جمله داعش هستند.

با این وجود، به نوشته گلوبال‌ریسرچ، از آغاز کار مشخص بود که موفقیت آمریکا و عربستان تنها با تأمین سلاح، وجه نقد، تجهیزات و حمایت‌های سیاسی و نظامی از القاعده امکان‌پذیر است. اکنون اندیشکده بروکینگز به این موضوع اعتراف کرده است.

بروکینگز در مطلبی در یکشنبه هفته گذشته نوشته است: «حضور گروه‌های ارتش آزاد سوریه آشکار می‌کنند که حامیان این گروه چگونه رویکردشان را در قبال همکاری با گروه‌های تندرو تغییر داده‌اند.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس