کد خبر 415342
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

یک فعال رسانه‌ای نزدیک به گروهک تروریستی «داعش» با اشاره به درخواست کمک سرکرده «جبهه النصره» از عناصر داعش برای مقابله با «حزب‌الله» و ارتش سوریه در «قلمون» اذعان کرد تکفیری‌های داعش از منطقه عسال الورد عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، مهم‌ترین مسئله‌ای که در درگیری‌های اخیر منطقه «القلمون» جلب توجه می‌کند، عدم حضور رسانه‌ای و میدانی گروهک تروریستی داعش است؛ بر خلاف گروهک جبهه النصره که در صدر رخدادها قرار دارد.

روزنامه «السفیر» لبنان با انتشار گزارشی به این مسئله پرداخت و نوشت: گروهک تروریستی جبهه النصره بنا به دلایلی در تلاش بود که تحت عنوان «جیش الفتح فی القلمون» وارد این جنگ شود تا شاید از این طریق مسئول شکستی نباشد که جنبش «حزب الله» و ارتش سوریه به این گروهک وارد خواهند کرد.

اما درباره عدم حضور گروهک تروریستی داعش باید گفت که این مسئله حقیقت مسائل پشت پرده نشست‌های این گروهک‌ها را پنهان نمی‌کند. گروهک داعش با قدرت در پشت پرده قرار دارد و جزء لاینفک رخدادهای قلمون است. این حضور مخفی به دو بعد متناقض تقسیم می‌شود: نخست به گروهک داعش این اتهام وارد شده است که علت شکست گروهک جبهه النصره در بلندی های «عسال الورد» است و اینکه عقب‌نشینی عناصر داعش، دو روز پیش از آغاز جنگ علت اصلی ایجاد شکاف دفاعی بود که حزب الله و ارتش سوریه از آن بهره بردند و توانستند کنترل این بلندی‌ها را به دست گیرند.

اما بعد دوم که متناقض با بعد نخست است، اسنادی است که ثابت می‌کند گروهک «جبهة النصرة» از برخی سرکرده‌های داعش در قلمون خواسته است که در جنگ با حزب الله و ارتش سوریه شرکت کنند. در واقع این خواسته، با اتهاماتی که به داعش مبنی بر عقب‌نشینی زده شده بود، کاملا در تضاد و تناقض است.

«ثائر القلمونی» که ادعا می‌کند یکی از فعالان رسانه است و مواضعی نزدیک به گروهک تروریستی داعش دارد، از دو سند خبر داد که ثابت می‌کند « أبو مالک التلی» سرکرده جبهه النصره در قلمون از سرکرده‌ها و عناصر داعش خواسته است که در بلندی‌های عسال الورد در برابر حملات حزب الله و ارتش سوریه ایستادگی کنند.

نخستین سند، نامه‌ای است که ابومالک به «أبو عمر الدرع» و «أبو البراء» سرکرده‌های داعش می‌فرستد و از آنها درخواست کمک می‌کند. وی در نامه خود به وجوب «اجتماع زیر پرچم اسلام و ترک تفرقه» تأکید و اظهار دارد که باید این گروه‌های تروریستی با یکدیگر متحد شوند. ارسال این نامه نشان می‌دهد که تلی همچنان به داعش نزدیک است و قدرت گروهک تروریستی در قلمون به میزانی رسیده است که سرکرده جبهه النصره از آن تقاضای کمک می‌کند.

اما سند دوم، اظهارات «أبو عمر الدرع» است که خواسته بود به همراه «کسانی که به دین خود اطمینان دارند» (تروریست‌ها) از طریق «فلطیه» یا «الرهوه» وارد بخش «الجبه» و عسال الورد شود و از ایست و بازرسی‌های جبهه النصره خواست که عبور و مرور آنها را تسهیل کند.

ثائر القلمونی پس از اشاره به این دو سند، اذعان کرد که عناصر گروهک تروریستی داعش فعلا از عسال الورد عقب‌نشینی کرده‌اند ولی همچنان تجهیز تسلیحاتی می‌شوند.

این در حالی است که نیروهای سوریه به همراه رزمندگان حزب الله امروز بلندی‌های الجبه را تصرف کردند و کنترل «قرنة المعیصرة»، «الدورات» و «أم الرکب» را به دست گرفتند.

از سوی دیگر، اختلافات میان گروه‌های تروریستی حاضر در شرق قلمون بالا گرفته و دو روز گذشته چندین تلاش برای ترور در میان گروه‌ها صورت گرفت.

در همین راستا، یک مسئول تجهیز تسلیحاتی عناصر «أحرار الشام» در نتیجه انفجار یک کمربند انفجاری در «جیرود» زخمی شد. همچنین سرکرده گروهک «لواء سیف الحق» که وابسته به گروهک تروریستی «جیش الإسلام» است، از ترور جان سالم به در برد. این در حالی بود که هیچ گروهی مسئولیت این اقدامات را بر عهده نگرفت، ولی فورا انگشت اتهام به سوی گروهک داعش نشانه گرفته شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    داعش به نظر من متحد ارتش سوریه است نقشه جنگ که این نشون میده به هر حال هرکس از مقاومت حمایت کنه خوبه
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    معمای داعش حل نشده باقی ماند .
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    خودت هم نمیدونی چه گفتی چرت و پرت نوشتی
  • رضا ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    تحلیلی بس آبکی فرمودید استاد!!!!!!!!!!
  • Ali ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    نظر شما نظر اسرائیل است
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    خخخخخخخخخ چند ازشون میگیری این اراجیف را به فارسی تحویل ملت خودت بدی؟
  • تقی ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    داعش و اربابان آمریکایی و صهیونیستی و سعودیش در مقابل حزب الله و مقاومت اسلامی مثل کفتارهایی در مقابل گروه شیرها هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس