«محمد کاکه برائی» یکی از شهدای پیشمرگ مسلمان «کُرد» است. در سال 1342 در روستای جیرامینه از توابع شهرستان دیواندره متولد شد.در جریان پیروزی انقلاب اسلامی شرکت فعالی داشت و در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مردم را به مبارزه با منافقین کوردل تشویق می کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، اعتقاد خاصی به اسلام و انقلاب داشت و علاقه فراوانی نیز به درس خواندن از خود نشان می‌داد به همین جهت برای ادامه تحصیل به شهر مهاجرت کرد.همگام با مبارزات از ادامه تحصیل کوتاهی نمی‌کرد و موفق به اخذ مدرک فوق دیپلم با معدل بالا شد.

به سربازی رفت و به عنوان سرباز معلم وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دیواندره شد. بعد از اتمام دوره سربازی وارد اداره آموزش و پرورش شهرستان دیواندره شد و در همان ایام جهت عضویت بسیج، به عنوان بسیج فعال ثبت نام کرد.

وی با وجود حملات رژیم بعثی عراق به مناطق مرزی در منطقه و وجود منافقین کوردل در کشور اسلامی ایران جهت دوره آموزش نظامی به دهگلان منتقل شد و پس از اتمام دوران آموزش نظامی جهت اعزام به جبهه‌های دفاع مقدس و در حین مأموریت در جاده دیواندره سنندج، روز 27 مرداد ماه سال 66 به شهادت رسید.

از شهید «کاکه برائی» یک فرزند دخترش به یادگار مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس