کد خبر 413474
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷

وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با حمایت از حملات ارتش عربستان اعلام کرد که دولت واشنگتن به یمن کمک‌های بشردوستانه خواهد کرد.

به گزارش مشرق،‌ جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود وعده داد که دولت واشنگتن برای کمک به یمنی‌ها آمادگی دارد.

کری که هم اکنون برای دیدار با مقامات سعودی در ریاض به سر می‌برد، نوشت: آمریکا 68 میلیون دلار برای کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌های جنگ زده در نظر گرفته است.

این کمک‌ها در حالی به یمن ارائه می‌شود که آمریکا از حملات عربستان به یمن که منجر به کشته شدن نزدیک به 3 هزار نفر در یمن شده، حمایت کرده است.

عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فرودین (26 مارس) آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    شما ملت بینگاه را نکشید ،کمک کردن پیشکشتون! مرگ بر ابریکای کف کرده و آل سقوط.
  • خراسانی ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    واقعا کفر آدمو با این کاراشون در میارن بی شرفا
  • عرفان ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    قاتل اومده تسلیت بگه !!!! سبحان الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس