کد خبر 413465
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر در سفرش به ارتيره، تلاش می کند در راستای اهداف ائتلاف عربی-غربی از اين كشور بخواهد كه يمن را از طرف دريا در محاصره قرار دهد.

مصر به دنبال محاصره دریایی یمن است
به گزارش مشرق،‌ وزیر خارجه مصر در سفر به كشور اریتره، ضمن تاکید بر اینکه نزدیکی قاهره و اتیوپی زیانی برای روابط این کشور با اریتره ندارد، در مورد اوضاع یمن و مهمترين مسائل منطقه ای رایزنی می کند.

«سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر پس از پایان دیدارش از جنوب سودان، وارد پایتخت اریتره شد و با «اسیاسی افورقی» رئیس جمهور اریتره دیدار كرد. وي همچنين گفتگوهایی با «عثمان صالح» وزیر خارجه اریتره خواهد داشت.
این گفتگوها در مورد روابط دوجانبه و راه های توسعه آن و برخی مسائل منطقه ای خواهد بود. سفر «شکری» به جنوب سودان تنها چند ساعت طول کشيد در حالی که وی از اریتره به مدت یک روز و نیم دیدن می کند.
هدف از سفر شکری به شهر «اسمره» که نخستین سفر یک مقام مصری در طول 20 سال اخیر است، بررسی اوضاع یمن است که با اریتره مرز دریایی دارد. محورهای ديگر اين ديدار، هماهنگی در مورد «باب المندب» و اطمینان دادن به اریتره بعد از نزدیکی اخیر مصر به اتیوپی است. تنگه راهبردی باب‌المندب راه تماس آبی اریتره با یمن بوده و بر کشتیرنی بر کانال سوئز نیز تاثیر مستقیم دارد.
مصر روابط خوبی با اریتره دارد که دشمن منطقه ای اتیوپی بعد از اعلام استقلال از آن، به حساب می آید. تحلیلگران می گویند سفر وزیر خارجه مصر تاکیدی است بر اینکه نزدیکی قاهره با اتیوپی و رسیدن به تفاهم در مورد سد النهضة به روابط مصر با اریتره تاثیر منفی نمی گذارد.
 اين ديدار وزير خارجه مصر با همسايه دريايي يمن، همچنین در راستاي ايجاد برخي فشارها عليه يمن از طرف دريا و محاصره دريايي این کشور ارزیابی می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس