وزیر دفاع آمریکا در جلسه‌ای مقابل مجلس سنا گفت که وزارتخانه تحت امرش در صورت قطع بودجه با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.

به گزارش مشرق، «اشتون کارتر»، وزیر دفاع آمریکا و ژنرال «مارتین دمپسی»، رئیس ستاد مشترک ارتش روز چهارشنبه در جلسه‌ای مقابل کمیته فرعی اختصاص بودجه مجلس سنا حاضر شده و به اظهار نظر درباره مسائل مختلف مرتبط با مسائل دفاعی پرداختند. این جلسه برای بررسی بودجه درخواستی پنتاگون برای سال مالی ۲۰۱۶ برگزار شد.

 انتقاد از طرح «تعدیل مخارج» (Budget Sequesteration) محور گفت‌وگوهای آغازین هر دو مقام آمریکایی بود.

این طرح یکی از سه بخش «قانون کنترل بودجه» آمریکا مصوب سال ۲۰۱۱ است که در راستای کاهش سقف بدهی‌های آمریکا هزینه‌های این کشور در بخش‌های دفاعی و غیردفاعی را به طور خودکار کاهش می‌دهد.

«کارتر» در اظهارات آغازین خود گفت که پنتاگون با اجرای این طرح و قطع بودجه با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود. «مارتین دمپسی» هم با تأیید اظهارات وزیر دفاع اجرای طرح مذکور را باعث ایجاد موانعی در تأمین امنیت آمریکا دانست.

«کارتر» در ادامه این جلسه استماع به بیان آنچه به گفته وی «نگرانی‌ها از رفتار ایران در منطقه» بود پرداخت و گفت این کشور در حال حاضر «در چند حوزه» رفتارهای نگران‌کننده دارد. رئیس پنتاگون، تردد دریایی، برنامه هسته‌ای و حضور در سایر کشورهای خاورمیانه را از موارد این نگرانی‌ها برشمرد و گفت این موارد، لزوم افزایش حضور آمریکا در منطقه را ایجاب می‌کند.

وی در ادامه گفت که با توجه به این نگرانی‌ها وزارت دفاع آمریکا در پی آن است که گزینه‌های نظامی علیه ایران در صورت توافق هسته‌ای باقی بمانند.   

«اشتون کارتر» در پاسخ به سوال یک سناتور درباره طرح دولت درباره تسلیحات هسته‌ای آمریکا گفت که این سلاح‌ها برای امنیت آمریکا مهم هستند و واشنگتن به نوسازی زرادخانه‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

سناتور «دیان فاینشتاین»، از اعضای ارشد مجلس سنا و رئیس سابق کمیته اطلاعاتی این مجلس، در ادامه از «کارتر» درباره دلیل صرف هزینه‌های هنگفت برای ارتقای موشک‌های کروز دارای قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای که از بابت اشاعه سلاح‌های هسته‌ای هم محل نگرانی هستند، پرسید.

رئیس پنتاگون در پاسخ، به پیشرفته شدن سامانه‌های پدافند هوایی کشورها اشاره کرد و داشتن سلاح‌هایی پیشرفته مانند کروز هسته‌ای برای نفوذ به آنها را از لحاظ قابلیت بازداری آمریکا پر اهمیت دانست.

ژنرال «دمپسی» هم در همین باره گفت که واشنگتن مگر در صورت مذاکره با سایر کشورهای برخوردار از سلاح‌های هسته‌ای برای اقدامی متقابل نباید درباره کاهش سلاح‌های هسته‌ای خود بحث کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    این یارو تو عکسا دیدیم از زنش نمیتونه محافظت بکنه تا چه برسه فرماندهی ارتش آمریکا که در برابر ایران که به خداوند ایمان داره هیچ
  • usaعشقم ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    کار ایران تمامه. ایرانیان ترسو و تنیل و شکم پرست باید آماده حمالی برای ارتش با کلاس آمریکن شوید
  • سلام هم وطن ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    باید هزینه ابر قدرتی رو بالا برد. نباید جنگ در منطقه فرسایشی بشه به ظرر مقاومت تمام خواهد شد. ملت های عرب تا حدودی با سیاست های دولت مردانشان موافق نیستند ولی اگه دو سه بار دیگه کشتی غنیمت گرفته بشه و قیمت نفت بالا بره مثل دانمارکی ها میان و مستقیم میرن حرم امام ادای احترام می کنند.
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    اشتون کارتر این سلاح ها برای امنیت آمریکا مهم هستند. دقت کنید آنها می خواهند دست ما خالی باشد و الا سلاح هسته ای را ضامن امنیت می دانند. واعدولهم ماستطعتم من قوه
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    خفه بابا یارو
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    و احتمالا در تاریخ خواهند نوشت که اینها آخرین هارت و پورت های آمریکا به عنوان یک ابرقدرت بود و بعد آمریکا ساقط شد
  • حسن ازساوجبلاغ ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    گربه وقتی میترسه، سروصدای زیادی بپا میکنه.اگرمرد میدانهای سخت بودید هرگز دربرابر ایران زمین کرنش نمی کردید.دربرابر ارتشهای سمبلیک وکلاسیک که تنها دررژه ها ومانورها توان عرض اندام دارند،شما پیروز میدان هستید.اما درمقابل لشکریان خدا که شهادت راآرزم میکنند وآنرا قرب الی الله میدانند، شما هیچ غلطی نمی توانید بکنید.عربستان را ببینیدعرضه وتوان رویارویی متقابل ومردانه راندارد.فقط بلداست با هواپیماهای غیربومی واهدائی مردم بیدفاع را از آسمان وبدون رودررویی قتل عام کند. اگرمرد میدان جنگ و قدرت نمایی هستید بسم الله.............بیائید تا تارومارشدنتان را دنیا شاهدباشد.......................
  • یکی ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.قوت قلبمان این جمله ی تاریخی آن مرد خداست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس