کد خبر 413359
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴

مصوبه دولت درخصوص میزان یارانه نهاده‌ها و عوامل تولیدکشاورزی درسال 1394 ازسوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه 2/2/1394 به پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1- یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی در سال 1394 از محل جزء (2) ردیف (520000) قانون بودجه سال 1394 کل کشور به شرح این جدول زیر توزیع می‌شود:

2- سقف میزان توزیع، قیمت تمام شده و قیمت فروش انواع کود شیمیایی و کودهای آلی و زیستی (ارگانیک) در سال 1394 با رعایت صرفه و صلاح دولت از محل تولیدات داخلی و یا واردات به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و تأیید کارگروه تنظیم بازار تعیین می‏گردد. کالاهای مذکور مشمول ماده (16) نظام تأمین و تعیین قیمت کالا و خدمات (سبد حمایتی) موضوع تصویب نامه شماره 6954/ت24505هـ مورخ 22/2/1380 نمی¬باشند.

3- دستگاه مباشر تأمین و توزیع کودشیمیایی وارداتی موظف است مشخصات کودهای مذکور از قبیل نوع، قیمت و آنالیز ترکیب کود را به صورت واضح و قابل رؤیت روی کیسه های کود شیمیایی درج نماید.

4- وزارت جهادکشاورزی مجاز است مابه‏التفاوت خرید و توزیع انواع کود شیمیایی از ابتدای سال 1393 تا تاریخ ابلاغ قیمت‏های جدید را بر مبنای قیمت‏های فروش سال 1393 از سرجمع اعتبارات یارانه نهاده ها و عوامل تولیدکشاورزی موضوع جدول بند (1) تسویه نماید.

5- وزارت جهادکشاورزی مجاز به جابجایی تا ده درصد (10%) بین مقادیر پیش بینی شده در جدول بند (1) به شرط عدم تغییر در جمع مقادیر می باشد و تغییر بیشتر با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه¬ریزی کشور امکان¬پذیر است.

6- هزینه های مترتب بر عملیات تأمین و توزیع انواع کود شیمیایی و کودهای آلی و زیستی (ارگانیک) از جمله هزینه های مالی که مطابق قانون برعهده دولت است از محل اعتبارات این تصویب‌نامه پرداخت می‏‌گردد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور این مصوبه را در تاریخ 6/2/1394 برای اجرا به وزارت جهادکشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور ابلاغ کره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس