کد خبر 416602
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

سفر یک روزه جهانگیری معاون اول رییس جمهور به یزد حواشی جالب و خواندنی داشت...

به گزارش مشرق، در پی اخباری که در خصوص سفر معاون اول رییس جمهور و هیأت همراه وی بر روی رسانه های استان یزد قرار گرفت، صبح دیروز استاندار یزد، معاونین استاندار، فرماندار یزد و جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه یزد در پاویون فرودگاه یزد لحظاتی را به انتظار نشستند.

 

علیرغم تدابیر امنیتی که برای خبرنگاران و حضار مانند «تحویل دوربین و دستگاه ضبط صدا به فرودگاه یک شب قبل سفر این مسئولین» باز صبح دیروز آمد و شد در پاویون برای برخی مسئولین و خبرنگاران به سختی صورت گرفت تا جایی برخی مسئولین نیت بازگشت را داشتند!

 

در پی اظهارات رییس جمهور در ابتدای سال جدید در خصوص اینکه «سال جدید، سال انتخابات است باید فضای بهتری را برای فعالیت احزاب بوجود آوریم» این سفر هم شائبه هایی چون «انتخاباتی بودن» و «تبلیغاتی بودن» را از مدت ها قبل در گوشه  و کنار به دنبال داشت که حضور برخی چهره های حزبی در فرودکاه برای استقبال که مسئولیتی هم در این دولت ندارند خود شک برانگیز بود!

 

رأس ساعت 8:05 پرواز چارتر حامل اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت، سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، معاون رییس سازمان انرژی اتمی، در فرودگاه شهید صدوقی یزد به زمین نشست.


با تثبیت شدن هواپیما و باز شدن درب های کابین استاندار یزد برای استقبال به داخل هواپیما رفت که نعمت زاده به عنوان اولین مهمان از پله های کابین پایین آمد.

 

بعد از پیاده شدن خبرنگاران همراه، سلطانی فر، زارعان معاون رییس سازمان انرژی اتمی، جوکار نماینده یزد و اشکذر، تابش نماینده اردکان و هیأت همراه، اسحاق جهانگیری همراه با استاندار یزد به عنوان مهمان ویژه از پله های هواپیما پایین آمدند.


*در میان استقبال کنندگان، جای خالی آیت الله ناصری امام جمعه یزد بیش از هر چیز دیگر مورد توجه بود که گویا به دلیل فوت یکی از اقوام خود به مشهد سفر کرده بود.

 

پس از مراسم استقبال و خوش بش با مسئولینی، سلطانی فر به همراه شرافت مدیر کل میراث فرهنگی یزد برای حضور مراسمی از جمع جدا شد.

 

بلافاصله پس از مراسم استقبال، جهانگیری، نعمت زاده با تیم امنیتی قوی که مجهز به سلاح نیمه سنگین یوزی! بودند به سمت شهرک صنعتی برای بازدید و افتتاح چند پروژه حرکت کردند.

افتتاح خطوط تولید تمام اتوماتیک رادیاتور پانلی ایساتیس اولین برنامه سفر معاون رییس جمهور بود، که پس از رونمایی از لوح این واحد و گرفتن عکس یادگاری از بخش های مختلف این خط دیدن کردند.

* این واحد با 40 میایارد هزینه از سال 82، با تولید سالیانه 700 هزار متر، توانسته برای 150 نفر به صورت مستقیم و 3 هزار نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد شغل کند.

پس از این واحد هیأت همراه جهانگیری برای بازدید از کارخانه الیاف گستر یزد به منطقه ویزه اقتصادی یزد رفتند که پس از بازدید از این واحد در مراسم افتتاحیه واحد های ایساتیس و الیاف گستر یزد شرکت کردند.

 

بنرهای خیر مقدم نصب شده در ابتدای ورودی کارخانه الیاف گستر ازنکات جالب بود چراکه علیرغم خیر مقدم به معاون رییس جمهور به میرمحمدی استاندار یزد، آیت الله ناصری امام جمعه یزد و علمدار رییس اداره صنعت، معدن و تجارت استان جداگانه قدرمقدم گفته شده بود.

 

مراسم افتتاحیه در کارخانه الیاف گستر برگزار شد که مهدی قانع با گویش یزدی اجرای آن را برعهده داشت و مدیر عامل کارخانه ضمن تشریح فعالیت های این واحد صنعتی از مسئولین برای پیشرفت آن همراهی بیشتری را طلب کرد.

 

پس از سخنان مدیر عامل کارخانه الیاف گستر نعمت زاده به پشت تربیون رفت و از خاطرات خود در زمان وزارت دولت هاشمی رفسنجانی گفت، زمانی که به یزد سفر کرده بود و برای افتتاح چند پروژه به همین شهرک صنعتی آمده بود و متعجب از پیشرفت شگفت انگیز واحد های صنعتی یزد گفت: همیشه از اوایل انقلاب و زمان جنگ با توجه به محدودیت  ها مجبور به سهمیه بندی بودیم و بعد بر واحد ها نظارت و کنترل داشتیم که همیشه استان یزد نمره اول را در قیمت و رضایت مشتری نصیب خود می کرد و امروز هم همین گونه است و این نشان از دلبستگی این مردم به دین و مبانی اسلامی و علاقه آن ها به کارو تلاش وصداقت است.

پس از نعمت زاده از جانگیری دعوت شد تا حضار به پای سخنان وی بنشینند که جهانگیری با ابراز خرسندی از این فعالیت گسترده صنعتی در یزد گفت: اینکه یک جوان یزدی برای بنگاه صنعتی خود سیاست تعیین می کند بسیار خوب است و این نشان دهنده انگیزه کار در این استان است.

بعد از مراسم افتتاحیه جهانگیری به سمت اشکذر رفت تا از یک واحد تولید کننده کاشی دیدن کند. استقبال رسمی با گل از جهانگیری نکته جالب این بازدید بود که به همه حضار برای خیر مقدم یک شاخه گل تقدیم شد.

 

هرچند حرف و حدیث در خصوص این واحد صنعتی در خصوص آلایندگی های زیست محیطی شنیده می شد اما جهانگیری پس از بازدید از این طرح صنعتی ابراز خشنودی کرد.

 

به گفته مدیران این کارخانه بزرگ این واحد ظرفیت تولید سالانه بالغ بر 6میلیون و 300 هزار مترمربع کاشی و سرامیک لعابدار ساختمانی و کف را داراست که  با سرمایه‌گذاری 336 میلیارد ریال راه‌اندازی شده و برای 250 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

 

این دیدار نیز برای خبرنگاران بی خطر هم نبود و در مسیر بازدید کارخانه یکی از عکاسان خبری یزد، دورن یکی از چاه های حفاری شده در مسیر افتاد که خوشبختانه اتفاق جدی برای او نیافتاد!

 

پس از بازدید از کارخانه کاشی جهانگیری و معاون رییس سازمان انرژی اتمی با پرواز بالگرد برای سفر به برخی شهرستان های استان از حضار جدا شد و مسئولین یزد به همراه نعمت زاده برای بازدید از یک واحد تولیدی پتو به سمت آن کارخانه حرکت کردند.

*خط تولید پتوی «راشل» یزد آخرین برنامه نعمت زاده بود چراکه به گفته خودش باید برای استقبال از رییس جهور عراق فوری به تهران باز می گشت.

برنامه بعدی معاون اول رییس جمهور در یزد بعد از یک استراحت کوتاه در شهر تفت، بازدید از چاه های اضطراری آب یزد و بافت تاریخی یزد بود که به دلیل گرمی هوا بازدید از چاه های آب اضطراری کنسل شد.

 

رأس ساعت 14:35 جهانگیری در مسجد حظیره ضمن ادای احترام به تربت شهید آیت الله صدوقی به سمت بافت تاریخی رفت.

 

جهانگیری ضمن بازید از مسجد جامع و قدم زدن در کوچه پس کوچه های بافت تاریخی، برای صرف چای به یکی از رستوران های تاریخی رفت، هرچند از ورود خبرنگاران در این رستوران جلوگیری شد.


در پی ادامه بازدید از بافت تاریخی یزد جهانگیری قصد بازدید از یک هتل سنتی را داشت که به دلیل عدم تآییدیه حفاظت استان از ورود جهانگیری توسط تیم حفاظتی آن جلوگیری شد که وی هم از این بازدید صرف نظر کرد.

 

ابتدا تابش با خواندن شعری از حافظ سخنان خو د را آغاز کرد و با لهجه اصیل اردکانی و با  تمجید هیأت همراه جهانگیری  خود پیشنهاداتش را بیان کرد.


ممانعت محافظان جهانگیری برای برخی خبرنگاران و انحصار طلبی عکاس جهانگیری که عکاسان و خبرنگاران یزدی را با مشکل رو برو کرد نکته ای که در این سفر بیشتر باعث خستگی عکاسان خبری و خبرنگاران شد.

 

شورای ادارای با حضور نمایندگی استان یزد، استاندار آخرین برنامه جهانگیری در یزد بود که نمایندگان در این نشست جداکانه به تشریح مشکلات و پیشنهادات خود در حوزه های استانی پراختند.

جوکار دومین نماینده بود که پشت تریبون رفت و بیان اینکه جهانگیری اهل کرمان است و مشکلات یزد و کرمان بی شباهت به هم نیست گفت: یزدی ها اگر مجوز های لازم را دریافت کنند و خود اتکا شوند  نیاز به هیچ اعتباری ندارند.

 

زارع زاده به عنوان آخرین نماینده درد دل های خود را از حوزه های انتخابیه روضه ای خواند که باید به پای آن گریست!

 

رییس اقاق بازرگانی یزد به نمایندگی اصحاب اقتصادی یزد گفت: بیانیه لوزان آغازگر ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور و به تکاپو افتادن سرمایه‌گذاران داخلی بود.

 

جهانگیری نیز در شورای اداری استان گفت: معاون اول رئيس جمهوري اسلامي ايران در ابتداي سخنان خود ضمن گراميداشت ياد و خاطره سومين شهيدمحراب آيت الله صدوقي (ره) و مرحوم آيت الله سيدروح الله خاتمي، درگذشت والده را به خاندان خاتمي و صدوقي تسليت گفت.

 

وی در این نشست گفت: در شرايط كنوني حدود هشتاد درصد بودجه جاري كشور صرف حقوق كارمندان دستگاههاي دولتي مي شود و تصميم جدي گرفته ايم تا دولت را كوچك نماييم و تلاش مي كنيم صادرات غيرنفتي و ماليات را جايگزين اقتصاد متكي به نفت كنيم.

 

* پس از شورای اداری معاون اول رییس جمهور به همراه معاون رییس سازمان انرژی اتمی، رییس سازمان میراث فرهنگی، نماینده یزد و اشکذر، تابش و دیگر همراهانش رأس ساعت20:20 دقیقه یزد را به مقصد تهران ترک کرد.

منبع:  یزدرسا


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس